kinderstoel achter de bestuurder van een auto?

Discussie in 'Verzorging' gestart door Zanetti, 16 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zanetti

Zanetti Niet meer actief

Hoi

Weet iemand of het kinderstoeltje ook achter de bestuurder van de auto mag staan? Normaal hebben we deze achter de passagiers stoel staan. (dus rechts op de achterbank).
    Aangezien we binnenkort met vakantie gaan en het een hele lange reis wordt (minstens 2dg) en we de kleine veel moeten afleiden/bezig houden tijdens het rijden, heeft degene die naast de bestuurder zit beter zicht op mn zoon als de kinderstoel links op de achterbank staat.

We hebben dit gisteren eventjes uitgeprobeerd, en aangezien mn parner het meeste rijdt, vond ik het heel makkelijk en fijn om maar even met mn hoofd te draaien en ons zoon te zien zitten, ook kon ik makkelijker met mn arm bij 'm, met bijvoorbeeld drinken aangeven, speelgoed etc.

Misschien dus een stomme vraag, maar maakt het uit waar het stoeltje staat achterin, vraag het me ineens af?

2. Lovetrust

Lovetrust Actief lid

27 jan 2010
    390
    171
    43
    lijkt me niet hoor, zijn toch ook mensen die een tweeling hebben en dan 2 stoeltjes naast elkaar hebben staan?

3. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Sterker nog: Zover ik weet , is de plek áchter de bestuurder de veiligste plek!

Dit omdat degene die rijd, bij een ongeluk, altijd uit een reflex, van zich af zal sturen.
    Wij hebben daarom JUIST de autostoel van de oudste indertijd, achter de bestuurder gezet.
    Jammer genoeg paste het niet in mijn kleine autootje... omdat ik dan niet ver genoeg naar achter kon met m'n stoel, maar het had wél de voorkeur.

4. Daro

Daro Fanatiek lid

1 aug 2010
    2.548
    0
    0
    West-Brabant
    Maakt niets uit, gewoon doen!
    Mijn zoontje zit trouwens aan de bijrijderskant, vind ik fijner omdat ik dan snel een blik op hem kan werpen. Geen idee of het meer of minder veilig is.

5. Zanetti

Zanetti Niet meer actief

Bedankt meiden! Dan zetten we zn stoeltje achter de bestuurderskant, is voor ons echt een stuk fijner tijdens de vakantie in de auto. :D

6. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    Idd, daarom hebben wij hem ook op die plek.

7. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    Wij zetten de Maxi Cosi ook altijd aan de bestuurderskant en gaan dat later ook doen met n ander stoeltje.. Maar bij ons is het vooral omdat het praktischer is, aan de passagierskant moeten we ongeveer door de bosjes om de auto in te komen ;) Maar ook omdat hubbie bijna altijd rijdt en ik de kleine man dus makkelijker kan zien, dan dat hij achter mij zou zitten

8. huggybird

huggybird Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.738
    803
    113
    onze dochter zit ook altijd achter de bestuurder, bij ons niet vanwege de bosjes maar een grasstrookje met hondenpoep.....
    omdat ik haar ziet zo makkelijk kan zien heb ik een extra spiegeltje op de voorruit met een bolling er in zodat ik haar in die spiegel goed kan zien.:)

9. Mamajuf

Mamajuf Fanatiek lid

22 apr 2009
    1.213
    0
    36
    peuterjuf
    Noord Nederland
    wat een goed idee zeg. Hier had ik helemaal niet aangedacht. Dom !!
    Afgelopen week zijn we naar de Eifel geweest en op een gegeven moment "fijn" file gereden bij bottrop en steeds omdraaien om onze uk te voorzien van zijn hapje en drankje. Op een gegeven moment werd ik er zelf helemaal dizzie van.

Komende zomer gaan we naar de ardenen. Ik denk dat de auto stoel dan aan de bestuurderskant komt te staan !!

10. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Daarom zit dochter ook achter de bestuurdersstoel en zoonlief zit achter de passagiersstoel. Tja je kunt ze moeilijk samen in 1 stoel proppen ;).

11. Bri

Bri Niet meer actief

Ik denk dat het verschil in veiligheid marginaal is. Dat hoop ik in elk geval, ik wil niet dat ooit een van mijn kinderen het mij kwalijk gaat nemen dat hij/zij altijd aan de 'onveilige kant' moest zitten.

Zodra je meer dan één kind te vervoeren hebt, vervalt deze keuze. Er zal er een achter de bestuurder moeten en een achter de passagier. Ik vind het zelf het handigst met uitstappen om de kleinste achter de bestuurder te hebben, dan stap ik uit, til haar eruit, loop om de auto heen en laat de oudste op de stoep uitstappen. Dit geldt natuurlijk alleen voor 'fileparkeren' aan de rechterkant van de weg.

12. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    De mevrouw van maxi cosi die bij ons altijd uitleg komt geven vertelde dat uit testen is gebleken dat de meest veilige plaats in het midden is, op 2 achter de bestuurder. In het midden lijkt me duidelijk waarom en nr 2 achter de bestuurder idd omdat je uit reflex altijd van je afstuurd. Maar dat wil niet zeggen dat aan de andere kant niet veilig is want daar heb je natuurlijk een veilig en goedgekeurd autozitje voor die de impact van een klap moet opnemen.

13. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    nou hier word er toch echt aangeraden bij verschillende baby zaken dat je het beste de stoel achter de passagier moet zetten zelfs bij hallfords zeggen ze dat
    dus onze zoon heeft altijd achter de passagier gezeten

14. Zanetti

Zanetti Niet meer actief

Is helemaal niet dom hoor, je moet er maar net op komen.

Maar het is inderdaad echt een stuk makkelijker, je kindje ziet jou ook goed, en je kan er veel makkelijker bij, ik werd er ook altijd tureluurs van tijdens het lang rijden van het steeds omkijken. En nu hoeft papa (die het meeste rijdt) ook niet steeds om te kijken, wat weer gevaarlijke situaties voorkomt.

En nu lees ik ook nog dat het de veiligste plek is, weer wat geleerd.:)

15. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Als je een 3-puntsgordel hebt is de veiligste plek in het midden. Volgens de man die mijn slipcursus gaf maakt het verder niet uit. Wij zetten hem ook achter de bestuurder zodat de ander hem aandacht kan geven.

16. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

19 aug 2006
    3.079
    1
    0
    drenthe
    thijs zit achter de bijrijderstoel omdat ik hem dan kan zien in de spiegel die achter de klep zit, ik vind het ideaal!

als we een eind (uur of langer) gaan rijden, zit sophie vaak naast vriend en ik samen met thijs achterin en dan zit thijs achter de bestuurder.

17. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Ons mannetje zit eigenlijk altijd op de bijrijdersstoel... (voorin dus)
    Wij kunnen de airbag uitzetten daar, dus dat is wel erg handig!

Ik zit dan achter de bijrijders stoel, en haal de hoofdsteun eraf.
    Ik vind dit echt ideaal, en dit gaan we ook doen als we van de zomer op vakantie gaan.
    Ik kan hem dan goed zien (als hij spuugt, huilt enzo)

Als hij achterin zit vind ik t niks, want je ziet hem bijna niet.

Is niet echt gezellig voor mij en vriendlief, maar wij vinden dit allebei de ideale oplossing:D

18. Ninic

Ninic Lid

9 mrt 2009
    10
    0
    0

Zo doen wij het ook als we langer moeten rijden.

19. Theepot

Theepot Fanatiek lid

21 mrt 2010
    1.447
    0
    36
    Zuid Holland
    Dit is precies de reden waarom wij van de zomer ook de stoel achter de bestuurder zetten.

20. Sensea

Sensea Niet meer actief

met 2 kinderen zit er automatisch 1 achter de bestuurder. met 1 kind zat onze oudste daar ook altijd al. ik kon dan gemakkelijker zien of alles goed was en desgewenst iets doen met mijn arm.

Deel Deze Pagina