Zolang het stoeltje op de achterband op de juiste manier is bevestigd maakt het niet uit waar je het zet. De jongste zit bij ons achter de passagiersstoel en de oudste achter de bestuurder. Dit was alleen maar omdat de maxicosi niet achter de bestuurder paste ... en de setting hebben we dus aangehouden toen ze naar haar gewone stoel ging!
Ik heb me laten vertellen dat in het midden het veiligst is ivm evt aanrijding van de zijkant. De kleine zit dan altijd "ver" van de plek af waar er een ander de zijkant in komt.... Maarja, dan denk ik weer, als er van voren een aanrijding is, hoe zit het dan met evt glas van de vooruit....
Ik vraag me dan toch af hoe ze weten welke kant je opstuurt! Dat hangt er toch maar net vanaf van welke kant je wordt aangereden. Als er een auto van rechts tegen mij aanrijdt...stuur ik naar links. Van links dus andersom. Wij hebben Finn achter de passgiersstoel... Ik geef altijd iedereen netjes voorrang als ze van rechts komen...maar als iemand mij geen voorrang geeft als ik van rechts kom...zitten ze aan de kant van de bestuurdersstoel. Maar goed...het is niet zo dat ik daar bewust over heb nagedacht. Dit kwam later bij me op toen ik ergens eens die bewering over dat sturen las.
Hoezo zou het niet mogen? Volgens mij hebben nog steeds de meeste mensen meer dan 1 kind. Hoe zouden die het dan moeten doen?
er zijn zoveel testen geweest en het is van zoveel afhankelijk wat de veiligste plek is, dat het dus gewoon niet vast te stellen is. Daarom moeten we onze kindjes dus ook in goedgekeurde autostoeltjes vervoeren en niet te snel overzetten van maxi cosi naar autostoel e.d. Lekker doen als jullie dat prettig vinden en verder niet overnadenken. Dat is ook lullig als je 2 kids hebt, dan zou je er dus 1 aan de "onveiligere" kant moeten zetten???? Dat is natuurljk onzin.