Hoi Meiden, De vraag komt misschien dom over, maar hoe vaak per dag verschonen jullie de luier? Of wat is ongeveer normaal? Ik zal even uitleggen waarom ik het vraag. De eerste weken kreeg onze kleine man 8x de fles en in het ziekenhuis hebben wij "geleerd" om elke keer voor (of na) de fles de luier te verschonen, dus 8x per dag een schone luier en als hij tussendoor een poepluier had, verschonen we die uiteraard ook. We zitten nu op 6 flessen per dag, dus ook 6x luier verschonen. Als de indicator op de luier aangeeft dat ie niet geplast heeft, verschoon ik m niet, want dat is onzin.. Nu gaan we terug naar 5 flessen, dus 5x een schone luier... Is dat normaal of "moet" je toch vaker / minder vaak de luier verschonen? Hoe doen jullie dit? Hij heeft geen last van uitslag of rode billetjes o.i.d. Lees graag wat reacties zodat ik weet wat anderen doen en of het logisch is wat wij nu doen Gr, Joriet
we zitten ook nog op 5 flessen(binnenkort 4) maar mevrouw krijgt 5 keer(bij iedere voeding) en bij uitzondering als ze bijv gepoept heeft na het verschonen een schone luier. Hier blijf je wel een tijdje op hangen
Ik zou zeker als je die indicator hebt die gewoon aanhouden. Uiteindelijk zal je met een poepluier tussendoor op evenveel luiers uitkomen als dat je flessen geeft. Op gegeven ogenblik wijst zich dat zelf. Maar idd goed opletten of je kindje geen rode billetjes of zo krijgt, dan moet je wat vaker verschonen of goed opletten welke creme je gebruikt.
Hier altijd verschoond voor de fles... Nu zitten ze op 1 bordje pap en 3 flessen + 's middags sap. Ik verschoon dus nog steeds 5x plus de eventuele poepluier natuurlijk!!! rond 4 uur/half 5 niet verschonen is geen optie want dan gaat de luier lekker hahaha
Hier vaak 4-5x per dag. Ook een tijd gehad dat het maar 3x per dag was maar hier plaste ze nooit zo heel veel en poepen deed ze 1x per 4 dagen. Hier vaak 's morgens, rond de middag, einde van de middag en voor slapen gaan. En tussendoor nog wel eens een poepluier. Ook wel dagen van 3 poepluiers dus dan verschonen we dus ook vaker.
Hier voor iedere voeding (vier keer per dag) en voordat hij 's avonds naar bed gaat verschonen we hem ook nog een keer. Daarnaast evt nog een keer wanneer hij tussendoor een poepluier heeft. Zitten dus vaak tussen de 5 en 7 luiers per dag.
Hier zitten we op 4/5 keer per dag, half 8 8 uur als ze uit bed komen, 1200 uur voor het slapen gaan 16.00 gewoon zomaar en 19/20.00 uur voor het slapen gaan, dus eigenlijk om de 4 uur, dus 4 keer per dag, en dan een eventuele poepluier ofzo nog
Ja dit is logisch. Ik verschoon hem voor de voeding (4x) en vaker als hij heeft gepoept. Hier dus nu tussen de 4 en 8 keer per dag.
Hier vaak 4x per dag verschonen...tijden verschillen vaak wel iets, alleen kom je dan toch altijd op 4 uit. (tenzij gepoept, dan vaker)
Ik verschoon Miriam om de 3 à 4 uur, tenzij ze tussendoor gepoept heeft, kom uit rond de 6 / 7 luiers per dag. Ze heeft katoenen, die kunnen niet zoveel hebben als wegwerp Voor de nacht krijgt ze wel een wegwerp aan, anders is 's ochtends al haar kleding doorweekt.
Hier heel verschillend! Als het 'tijd' was voor een schone en de luier was nagenoeg droog gaf ik geen schone. En als ze om drie uur gepoept had en ik verschoond had gaf ik niet om vier uur een nieuwe. Ze vinden verschonen helemaal geen pretje hier en om het leuk te houden gaf ik ze niet onnodig een schone luier. Daarentegen verschoonde ik ook weleens een keer extra bij een natte plofluier. Ergens tussen de vier en zes luiers dus denk ik op een dag. Eerder vier dan zes.
Hier zo ongeveer om 6u, 10u (vaak poepluier), 12.30u (vaak poepluier), 15u (vaak poepluier), 18u. En soms nog een extra tussen 6u en 10u of tussen 12.30 en 15u. Dus zo'n 5 a 6 per dag. Soms heeft ie net een schone luier aan als ie weer gepoept heeft, ja dan krijgt ie natuurlijk nog een schone luier. Maar ook hier is verschonen geen hobby van hem, dus ik verschoon nooit extra voor de lol ofzo
Hier drinkt ze nog 5 flessen maar ik kom wel aan meer luiers. 1 Na het wakker worden 2 Bij het aankleden ( uurtje later ) 7 bij elke voeding 8-9 bij poepluiers of wasbaar. Maar 1 van deze luiertjes komt in de vuilnisbak terrecht, de rest gaat in de wasmachine, dus dan vind ik het niet erg wat vaker te verschonen.
hier idem... alleen jammer dat ze tandjes kreeg 3 poepluiers op een dag - hoewel daardoor wel een gewone luier minder verschoont werd als het ware - plasluiers gingen gewoon mee op in de poepluiers dus zaten we denk ik op 6 op een dag - valt op zich nog wel mee dan eigenlijk.
hier minimaal 6luiers per dag. bij het opstaan. om 9 uur en poepbroek om en uur of 11 weer 1. om een uur of 1 om een uur of 4 (soms nog een poepbroek) na het badje en soms is hij om 10 uur (of midden in de nacht) alweer nat en moet alles dus weer verschoond worden.
ehm, eentje sochtends eentje voor zijn middagslaap en savonds voor het slapen dus drie. soms nog een poepluier tussendoor, en soms is hij snachts zo nat dat ik hem dan nog eens verschoon. maar toch niet vaak als ik het zo vergelijk met jullie.