Moet dat bed zo hoog?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Krakeling, 12 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Krakeling

Krakeling Actief lid

14 jul 2016
    180
    0
    16
    NULL
    NULL
    Zonder klossen maar met dik matras op de boxspring komen we uit op 73 cm.
    Vandaag de klossen onder het bed gezet maar kan nu het bed inklimmen (90cm).(heb nu alleen de topper erop)
    Ze doen helaas moeilijk over die missende 7 cm maar ik moet nu het bed inklimmen. Niet handig als je er 4x per nacht uit moet.

Hoe los ik dit op?

2. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Tja ik had serieus een trapje naast mijn bed staan :p ben maar 1.60m, dus anders was het wel erg klimmen.

In overleg met de kraamhulp zo snel mogelijk weer omlaag gedaan. Man maakte dan het bed op en door een keizersnede waren de fysieke controles anders (minder bukken). Nu hebben we sowieso een vrij hoge boxspring.

3. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Hier was het geen probleem. Maar dat hield wel in dat het bed niet verschoond zou worden, nou dat was prima. Voor de controles kon de kraamhulp zitten op het bed, de vk ook, dus het was geen punt verder. Bij de tweede thuisbevalling (ander, lager bed) besproken dat er een plaat tussen twee matrassen zou komen. Het bed kon nl. echt niet omhoog. Uiteindelijk niet gebeurd, omdat ik zo snel beviel zonder verloskundige. We hadden toen geen kraamzorg, dus het was verder geen probleem.

4. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Het bed moet 70 cm hoog.zijn dus denk dat de klossen bij jou dus niet hoeft.

5. Aanoniemous

Aanoniemous Fanatiek lid

15 feb 2016
    1.556
    962
    113
    Vrouw
    dit inderdaad 90cm lijkt me nogal overbodig

6. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

1 jun 2011
    3.016
    2
    38
    Hier werd er absoluut niet moeilijk over gedaan hoor! Boxspring was niet fatsoenlijk op klossen te krijgen.
    Beviel toch niet thuis en mocht ik meer zorg nodig hebben zou ik in het ziekenhuis blijven.
    Die paar cm maakt het verschil ook niet met het verschonen van het bed.

7. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

1 jun 2011
    3.016
    2
    38
    Kortom, ik zou je bed zo laten als hij is. Waarschijnlijk wordt er niets over gezegd. Je kraamhulp gaat er echt niet met een meetlint naast staan hoor.

8. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

21 dec 2011
    2.624
    4
    38
    NULL
    NULL
    Wij hebben ook een boxspring, die kan gewoon niet omhoog! Wss moet er een bed in de woonkamer gezet worden voor je weet maar nooit, want het is gewoon lastig als ik boven zou bevallen en ik opeens naar beneden moet met een brancard ofzo, dat dat niet kan. Ik hoop dat ik gewoon in het ZH beval, dat is mijn 1e voorkeur. Bij vorige bevalling ingeleid, toen lag ik al 10 dagen in ZH, niet leuk, maar wel makkelijk, hihi. Nu hoop ik wel dat de bevalling op natuurlijke manier op gang komt, en ach, als het thuis gebeurt, dan gebeurt het thuis.

9. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Hier hoefde onze boxspring ook niet omhoog hoor, ging ook om 3-5cm geloof ik en de planning was niet om thuis te bevallen, maar in het ziekenhuis.
    Uiteindelijk toch thuis bevallen, maar niemand die er tijdens de bevalling moeilijk over deed en ook tijdens de kraamweek is gewoon het bed verschoond.

10. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Waarom een bed in de woonkamer? Zou beteken dst zo'n 90% vd zwangere vrouwen een bed in de woonkamer moet hebben aangezien bijna niemand gelijkvloers woont? En mensen in een flat oid dan? Buiten bevallen?
    Hier past ook geen brancard door t trappengat hoor. Maar daar hoeft je gelukkig ook geen rekening mee te houden.

11. Krakeling

Krakeling Actief lid

14 jul 2016
    180
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier staat in het boekje dat het bed op 80 cm moet staan. Hebben het voor elkaar gekregen dat ik er nog fatsoenlijk in en uit kan en dat het hoog genoeg is ( ze stonden tijdens de intake echt te meten hoe hoog het bed was. ).
    Het bed van mijn man blijft op normale hoogte staan want dat hoeven ze niet elke dag te verschonen

12. Noelle85

Noelle85 Fanatiek lid

8 jul 2013
    1.797
    496
    83
    Ons bed was te laag, maar kraamverzorgster heeft gelukkig nooit moeilijk gedaan. Omhoog was achteraf sowieso geen optie geweest, want mijn hechtingen waren gesprongen en no way dat ik met een open knip het bed in en uit had kunnen klimmen (ben ook niet zo groot). Overigens zou ik sowieso in het ziekenhuis bevallen, denk dat ze als ik thuis was bevallen, het bed wel echt een stukje omhoog had gemoeten.

Gewoon even overleggen met je kraamverzorgster als ze er is!

13. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Niet overal. Bij het kraambureau dat bij mij komt moet het bed op 80 staan.
    Heb toen gebeld omdat ons bed echt 2x zo hoog werd en we amper in bed konden komen.
    Bed niet omhoog betekende geen controles en ook dat ze het bed niet verschoonde. Dat laatste vond ik niet erg maar controles wilde ik uiteraard wel.
    Trappetje naast het bed was het advies wat wij kregen.

14. Ballon

Ballon Niet meer actief

Misschiet bij de bouwmarkt klossen laten zagen van 7cm en deze eronder doen? Scheelt toch weer 10cm

15. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.498
    4.338
    113
    Vrouw
    Wij hadden onze boxspring ook op klossen staan, dat stond trouwens prima. Maar dat bed was al hoog en nu belachelijk hoog! Ik ben 180, dus daar lag het probleem niet. Na een keizersnede en met HELLP syndroom kwam ik na 6 dagen uit het ziekenhuis en zijn de volgende dag die klossen erobderuit gehaald.
    Ik kon het bed zelf niet in of uit en ik moest op bed blijven, en had ook zeker geen behoefte aan iemand bij me heel de dag (zo ziek was ik), maar nu kon ik niet eens gaan plassen. Hier moest ik zo van huilen :) dat ze die dingen er gelijk onder uit gehaald hebben.

Het is voor de kraamverzorgster, zodat ze jou kan verzorgen/wassen/wonden etc verzorgen en het bed verschonen (elke dag!?). Mijn zussen zijn zuster, dus die hadden al gezegd dat doen wij wel dan, maar de kraamverzorgster vond het een prima keus.

16. Babs77

Babs77 Bekend lid

10 mrt 2015
    710
    82
    28
    Wat een verschil in eisen. Ons bed is 68 cm en volgens onze kraamzorg dus is dat voldoende. Moest minimaal 65 cm zijn. Toen ik het nog niet had opgemeten gaf ze als tip een tweede matras i.p.v. klossen. Misschien ook nog een idee?

17. demie

demie Bekend lid

17 mei 2014
    931
    0
    16
    Mijn vriend had blokken houd gezaagd van 10 cm. Wij hebben ook een grote boxspring.
    ik lag al een tijdje in het ziekenhuis dus we hadden de kans nog niet gehad om ze er onder te doen.
    Dit hoefde van onze kraamhulp ook niet meer.
    Het bed is ook maar 5 cm te laag.

Deze keer gaan we het ook zo doen. Maar dan hopelijk wel na 37 en gewoon thuis.

18. Nummerzoveel

Nummerzoveel Actief lid

9 apr 2016
    289
    1
    18
    Hier aangegeven het ook niet te doen. Heb het bij twee eerdere zwangerschappen wel geprobeerd maar dit bed leent zich er simpelweg echt niet voor. Nu scheelt het dat ik de eerste dagen in het ziekenhuis blijf, geen borstvoeding geef (dus geen hulp bij aanleggen nodig heb) en dat ik voor eventuele controles wel op de keukentafel ga liggen. De dame die de intake namens de kraamzorg deed was snel om 😉

19. Kayleighh

Kayleighh Actief lid

12 mei 2016
    269
    52
    28
    NULL
    NULL
    Volgens de wet moet het bed op 70-80 cm hoogte staan, dus geen probleem!

20. mama32

mama32 Bekend lid

14 mrt 2010
    949
    0
    0
    Ik ben werkzaam als apothekersassistente!
    Zuid Limburg
    Hier ook een boxspring. Bed moet rond de 70 cm hoog zijn ivm arbo. Zelf ben ik niet groot 1.63, de vorige keer hadden we een ander bed en met klossen eronder kwam ik er zelf amper in en uit. Nu nagevraagd aan de kraamzorg en deze doen niet moeilijk over een paar cm. Zolang het maar niet extreem laag is.

Deel Deze Pagina