Wie heeft de gouden tip voor mij???? Sinds 2 weken ligt Lucas in zijn grote bed! Dit ging hartstikke goed! De eerste 2 avonden moest hij nog even op onderzoek uit natuurlijk... Even kijken wat er allemaal in de kast ligt... Even kijken hoe de lamp werkt en natuurlijk het nieuwe rolgordijn mollen.... Maar goed, dat hoort erbij en ik vond het heel erg meevallen dat hij na 2 avonden al in bed bleef liggen! Maar sinds een dag of 5 is hij zeker een keer of 4 wakker....:x Hard huilen! Ik moet dan komen kijken en vaak wil hij dan helemaal niks... Geen slokje water, zelfs de speen niet! Hij huilt alleen heel hard en niks is goed.... Aangezien mijn man 'snachts werkt ben ik elke keer de pineut... Gevolg: Overdag een vermoeide peuter en een vermoeide moeder.... Dodelijke combinatie.....:x Tussen de middag ging het slapen wel goed, maar sinds gisteren begint het gedoe ook overdag al.... Hij slaapt een uurtje en begint dan net zo te huilen als 'snachts en is ook niks meer goed... Wie herkent dit en heeft tips voor mij? Heeft het misschien te maken met het feit dat ik bijna uitgeteld ben en hij "iets verwacht"? Help, help.... Ik wil zo graag een nachtje doorslapen.....
Misschien is hij nog niet toe aan het grote bed? Kan je hem nog even in een klein bedje leggen, evt. het campingbedje? Succes!
Ik heb ook geen idee. Geeft hij het zelf niet aan wat er aan de hand is? Als er niets is kun je de regel van die TV-nanny hanteren. Terugleggen in bed, niets zeggen en kamerdeur weer dicht. Uiteindelijk - en soms na bijna 100 keer terugleggen - gaat het goed. Maar goed, ik weet niet hoe oud je kindje is.... Sterkte ermee in ieder geval.
@Dushi Mijn zoontje is afgelopen mei 2 geworden. En door mijn inmiddels errug korte lontje doe ik ook al niet meer dan neerleggen en weer weg gaan. "Mama is er wel, hier is je speen, lekker slapen mama gaat ook slapen" We maken het vooral niet gezellig zeg maar. Geen drinken (hooguit een slokje water) of iets anders. Als ik vraag wat er is zegt hij alleen "au" maar dat zegt hij tegenwoordig ook als hij zijn zin niet krijgt.... Wat moet je ermee?? Ik blijf erbij dat zijn gebruiksaanwijzing in de placenta zat en die hebben we helaas weggegooid......
ik zou het ook eens proberen terug in het ledikantje of campingbedje. dat is veilig voor hem. als het dan wel goed gaat dan weet je of het daar wel of niet mee te maken heeft. mijn dochtertje is van juni twee, maar is zeker nog niet aan een groot bed toe. ik zou al het daar aan ligt desnoods een tweede hands ledikantje kopen voor nog een tijdje, of van ikea of zo
Wat lastig zeg! Ik weet niet zo goed wat je kan doen, idd misschien in het campingbedje? Even kijken of je zo een paar nachten bij kan slapen. Even over het 'au'zeggen, mijn peuter van 2,5 jaar oud doet dat ook. Als ze haar zin niet krijgt, of als ik maar heeeeel zachtjes haar arm vast pak omdat ik wil dat ze me even aankijkt gilt ze 'AAUUWW!'. Als ze huilt omdat ze haar zin niet krijgt dan roept ze ook au, als ze klaar is met huilen dan komt ze weer naar me toe, mama au. Als ik dan zeg 'nee je hebt geen au, wat is er ?' dan is het ook klaar en vertelt ze wat er wel is.
Ik zou het papa even op laten knappen (indien mogelijk). Bij ons is er een fase geweest dat ze 's nachts uit bed gehaald wilde worden. Ze mankeerde niets en huilde alleen om bij ons te zijn. Zoiets ontstaat, doordat als ze ziek zijn je dit 's nachts doet. Het terugdraaien naar het oude heeft twee weken geduurd. Één keer heeft ze het een uur vol gehouden om te huilen, waarbij papa elke 10 minuten haar weer heeft neergelegd, aai over d'r bol en de kamer weer uit. Even volhouden met laten huilen (niets zeggen, alleen controleren of er iets is als vieze luier of erg warm aanvoelen). Sterkte. Je hebt je rust nu echt nodig!
Milan was 2 jaar en 3 maanden toen hij over ging naar het grote bed. De eerste 2 nachten gingen hartstikke goed, maar toen begon het gedonder. Elke keer huilen bij het naar bed gaan, niet erin willen blijven etc....Ik heb het 2 nachten geprobeert vol te houden, maar het werd steeds erger. Toen heb ik het campingbedje naast zijn grote bed gezet en hem daarin gelegd. Meneertje ging slapen heen. Het grote bed was gewoon nog te groot voor hem en hij voelde zich daar gewoon niet veilig. Hij heeft nog een maand of 2 in het campingbedje geslapen (met het matras van het ledikantje erin, een matras van een campingbedje is niet ondersteunend genoeg voor langere tijd) en het elke keer gevraagd en gestimuleerd (je bent al zo'n grote jongen en zo stoer etc...) of hij in zijn grote bed wilde slapen. Op een gegeven moment wilde hij dat wel met zijn middagslaapjes en dat ging prima. Een paar weken later wilde hij ook 's nachts in het grote bed en vanaf toen is het meteen goed gegaan...