kinderstoel en kdv

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door loesjej, 29 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. loesjej

loesjej Actief lid

12 dec 2008
    416
    0
    0
    vanaf wanneer ging jullie beeb in de kinderstoel? ging die van mij vorige week halen van kdv, zit ie in een kinderstoel, hij is deze week 21 weken jong...
    ze zeiden dat er wel meer waren van zijn leeftijd, dat ze het heel kort/eventjes doen en ik moet eerlijk zeggen mijn hart smolt... wat is het toch een schatje! zeker om zo te zien!

is het verstandig?zij er meer kdv's die dat doen?
    mijn vriend werd direct enthousiast maar bewust zet ik de stoel niet neer dan wordt de verleiding erg groot.

2. debie

debie VIP lid

5 jun 2007
    8.533
    0
    0
    weet niet wat voor stoel ze hebben, bij ons op het kinderdagverblijf hebben ze van die zachte zittingen die ook beetje liggen. Kan me niet voorstellen dat het dan erg veel kwaad kan.
    Ilse zit vanaf een maand of 6 thuis in de kinderstoel (gewoon houten) maar zat toen ook al behoorlijk stevig en was ook alleen tijdens een hapje.

3. loesjej

loesjej Actief lid

12 dec 2008
    416
    0
    0
    het is een soort van tripptrapp met verkleiner...

4. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.371
    36.230
    113
    Tja, dan zou ik persoonlijk toch zeggen dat ik het liever niet zou hebben totdat hij goed kan zitten. Dat wordt natuurlijk niet voor niets aangeraden.

5. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.074
    3.863
    113
    Mijn dochtertje werd in het kdv pas met ruim acht maanden in een kinderstoel gezet, tot die tijd zat ze gewoon in een wipstoeltje. Ik zou het zelf ook niet hebben willen hebben dat ze er eerder inzat, bovendien vind ik dat ze dat op die leeftijd wel eerst aan de ouders zelf hadden mogen vragen, voor ze dat gewoon doen.

6. Linda86

Linda86 VIP lid

Mijn zusje werkt op een kdv, en daar gaan ze de kindjes pas vanaf 8 maanden in een kinderstoel, behalve als de ouders aangeven dat ze er al eerder in mogen. Anders gewoon in het wipstoeltje tijdens het eten. Ik vind het erg raar dat ze het niet even met jullie overlegd hebben eigenlijk. Zeker omdat het afgeraden wordt een kindje in een kinderstoel te zetten als 'ie nog niet goed zelfstandig kan zitten.

7. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Scheelt hoe goed je kleine al zelf kan zitten.

8. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Mijn kind ging met 8-9 maanden in de kinderstoel.
    Tot die tijd thuis in de zitzak en op het kdv in de wipper.
    Ik vind het wel erg vroeg, 21 weken.

9. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    vanaf ruim 7 maanden pas, toen ze goed een boterham kon eten. Daarvoor in de wipper.
    Hier thuis zat ze dan in de doomoo.

10. debie

debie VIP lid

5 jun 2007
    8.533
    0
    0
    soort tripp trapp is wel erg vroeg denk ik, tenzij je kind natuurlijk stevig zit. Hier hebben ze voor die kleintjes andere kinderstoelen waarin ze meer liggen, maar zou lekker doorgeven of je het al welof niet wil, wat je eigen gevoel erbij is.

11. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    C ging vanaf 6 maanden af en toe in de kinderstoel. Maar de meeste maaltijden nog in de wipstoel. Pas vanaf 8 maanden is de wipstoel helemaal vervangen door de tafelstoel.

Ik dacht ook dat 6 maanden als minimum werd gezien, en dan echt meer een paar minuten oefenen..

12. dib

dib Fanatiek lid

11 sep 2007
    2.153
    1
    0
    Nederland
    Bij ons mogen kinderen pas in een kinderstoel als ze zelfstandig kunnen gaan zitten (op de grond).

13. Anna1978

Anna1978 Actief lid

7 okt 2007
    419
    0
    0
    Den Haag
    Bij mijn kdv idd ook Tot die tijd eten ze op schoot bij de leidster.

14. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    Hier ook! stevig zelfstandig kunnen zitten is in de kinderstoel, anders in de wipper of op schoot.
    Maar zelf gaan zitten hoeft niet, ik heb kindjes van 1 die nog niet zelf kunnen gaan zitten, maar wel zelf stevig kunnen zitten, deze mogen gewoon in de kinderstoel.

kus miek

15. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    21 weken is bijna 5 maanden?! vind dat erg jong voor een trip trap met verkleiner, zelfs voor een stoeltje met zachte zitting. of je kindje goed kan zitten is natuurlijk ook belangrijk, maar ik zou het voor mijn kleintjes niet willen, nergens voor nodig, een wipstoeltje zit net zo fijn dan.

16. moorske

moorske Actief lid

4 jan 2008
    479
    0
    0
    ik werk op een kinderdagverblijf en hebben daar speciale stoelen waar de kleintjes al vanaf 3 maanden in kunnen, die kunnen achter over gekanteld worden! heel fijn zo zitten de kleintje er toch bij, recht op in de kinderstoel gaan ze pas als ze zelf kunnen zitten!

17. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.810
    4.192
    113
    Ligt eraan wat voor stoel het is. Mijn meisje gaat thuis met haar pap ook in de stoel (maar das max. een kwartier) we hebben wel een stoel die meerdere standen heeft en ze zit dus redelijk gekanteld. Pap geven in haar wipstoel lukt me echt niet, dan heb ik geen rug meer over.

18. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    tip zet de wipper op de taffel. of ga zelf op de grond

Bij ons op het kdv gaan de kindjes pas in eens stoel als ze zelf kunnen zitten. en daar voor krijgen ze gewoon hun eten in de wipper

Deel Deze Pagina