Onze dochter kan sinds een tijdje staan in bed en sindsdien is het slapen een drama. (We hebben een babyfoon met camera en kunnen daardoor precies zien wat ze doet) Telkens terug leggen hept niet ze gaat zodra we de kamer uit zijn gelijk staan. Het zo laten helpt ook niet ze blijft gerust 1 1/2 uur lang staan en "zeurt"hierbij ook. Met een slaapzak gaat ze ook staan in bed. Ze wil dus het liefs van 8 tot 20u op zijn. Ze is dan absoluut niet te genieten. Dus nu gaan we af en toe uit nood met haar wandelen zodat ze toch even slaapt en wat vrolijker is. Zijn er nog meer mensen met dit probleem? En hoe gaan jullie hier mee om? groetjes Linnim
bedje lager zetten? Lijkt me al dat je dit gedaan hebt als ze gaan staan. Welke tijden wil je dat ze gaat slapen? Sommige kinderen slapen met deze leeftijd 2x. Sommige doen het op 1 slaapje. Misschien zit ze in een sprong en dan willen ze niet slapen. Uiteindelijk zal de slaap zich echt wel aankondigen. Hoe lang ben je al aan het tobben?
Het staan is echt vervelend. Ik wist ook niet goed wat ik moest doen maar ben met haar gaan oefenen om te gaan zitten overdag. Dat kan ze nu goed en sneld us nu laat ik haar staan als ze staat (en niet huilt) ze gaat dan vanzelf weer liggen en verder slapen.
bedankt voor jullie reacties @Sweetlakecity. ja het bedje staat al laag. we leggen haar in bed als ze moe is (in haar ogen wrijft) dit is dagelijks rond 10 uur en rond half 4. we zijn nu al 3 weken aan het tobben, het viel me vanmorgen op dat ze zelf walletjes had. maar gelukkig (even afkloppen ) slaapt ze nu en heeft ze vanmorgen ook geslapen. @Duchess goed idee ga ik proberen groetjes Linnim
ik ben vanaf deze leeftijd mijn slaaptijden gaan invoeren. In bed zijn is ook uitrusten vond ik. Maar ieder kind is anders. Vind het idee van leren zitten ook een top idee! Misschien kan ze het gewoon niet en frusteert dat haar mega.
Wij zitten sinds gisteren met hetzelfde idee, Irem heeft uitgevogeld dat ze in bed heel makkelijk kan gaan staan, nu is ze al geen makkelijke slaper maar nu ze erbij gaat staan valt ze helemaal niet meer zelf in slaap. En kan haar moeilijk een beetje laten aanklooien, want dan valt ze dus op een gegeven moment naar achteren, met haar hoofd tegen het bed oid ook geen goed idee. Ik leg haar pas in bed als ze echt erg moe is zodat ze geen puf meer heeft om te gaan staan en verder maar hopen dat ze snel gaat begrijpen hoe ze weer moet gaan zitten.
Wij hebben het hier goed geoefend door uit staanhouding een blokje te laten vallen bijvoorbeeld. Dan wilde ze dat weer pakken. Ze had het echt heel snel door en nu doet ze het de hele dag zelf. Laten vallen, pakken, staan met blokje in de hand, weer laten vallen etc etc.