Wat gaan we doen, verjaardag dochter 1 jaar!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door sara1988, 19 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sara1988

sara1988 Bekend lid

3 jun 2012
    849
    0
    16
    Nederland
    Volgende week vrijdag wordt onze dochter 1 jaar!
    Smorgens komen de opa's&oma's een taartje eten en dan vieren we het zondags met familie vrienden ect.
    Nu zaten we te denken omdat we het op de dag zelf niet vieren, wat leuks te gaan doen..
    Dierentuin, kinderboerderij, chimpie champ, ballorig?
    Wat zouden jullie doen, waar heeft ze heeft meeste aan?
    Ze is overigens nog bij geen van de 4 geweest :)
    Savonds willen we met d'r uit eten gaan, pannenkoeken restaurant of de wok, nu vraag ik me wat we het beste kunnen doen, pannenkoeken heeft ze nog nooit op dus ik weet niet of ze dat eet?
    En houdt ze het wel zo lang vol bij de wok? Thuis wil ze al gauw weer de kinderstoel uit.
    Ze loopt overigens al wel.
    Graag jullie tips, ideeën :)

2. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Ik zou niet te veel verwachten van zo'n dag...geeft vaak teleurstelling en frustratie.

Uit eten is voor de kleine meestal niet zo erg leuk...veel te lang stil zitten. Zeker als ze al lopen want dat willen ze dan doen ook. Misschien is er een restaurant speel speelplek erbij?

Wij zijn naar center parcs geweest om te zwemmen, dat vond ze op dat moment geweldig...en het was tenslotte haar dag.

Met eerste keer ballorig etc zou ik wel even oppassen voor het overprikkeld raken. Mijn dochter heeft daar behoorlijk last van gehad. Zoiets kan soms al genoeg zijn als activiteit op een dag...als je daar en opa en oma + uit eten bij doet kun je wel eens een kleine tijdbom maken..

Gewoon lekker kijken waar ze zin in heeft vindt ik vaak het meest prettig. Heeft ze een bui waarin ik al zie dat stil zitten geen optie is? Dan eten we lekker thuis...is ze wat rustiger dan kunnen we wel uit eten.

Kortom, jij kent je dochter het beste en weet waar ze het meeste plezier in heeft.

3. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    We hebben dierentuin gedaan vond ze erg leuk.
    We gaan niet vaak uit eten samen want ze zit nooit stil dus het moet zeer kindervrindelijk zijn. We gingen laatst in restaurant in bos was erg leuk daar was grotr tuin, speeltuin, speelkamer etc. Ze at pannekoek maar hier eet ze alles. Ze zat alleen stil met eten andere tijd liep ze, verdween ze, ging met andere mensen zitten aan tafel (klom gewoon op vrije stoel naast etc)
    Er zijn ook huiskamer restaurant met box en speelgoed etc.
    Zoek gewoon online

4. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Ohja ik neem vaak een boterham met beleg mee als we ergens eten waar we nog niet eerder geweest zijn.
    Mochten ze dan onverhoopt niet iets hebben wat ze wil eten kan ik dat geven ipv dat ze gaat lopen stieren omdat ze honger heeft

5. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.289
    16.693
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Lijkt me allemaal nogal veel.
    Kind heeft er niets aan.
    Is leuk voor een 4 jarige maar een 1 jarige zal er doorgaans niet heel vrolijk van worden.
    Je doet het dan meer voor jezelf en de genodigden dus tja...

6. Ilsev85

Ilsev85 Bekend lid

19 apr 2013
    609
    17
    18
    Vrouw
    Psychologie
    AadR
    Ik denk dat het wat teveel is voor je dochter.
    Mijn zoontje wordt ook bijna 1 en we doen het lekker rustig aan. Familie en wat naaste vrienden uitgenodigd voor de middag en verder lekker rustig aan.
    Op deze leeftijd begrijpen ze er nog niet veel van en is het denk ik al snel goed.

7. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Ehm, zelf zou ik voor 1 ding gaan en dan zou ik kiezen voor iets als kinderboerderij of dierentuin.
    Zo'n speelgebeuren is vaak erg druk/herrie en als ze 1 is kan ze veel dingen niet doen. De meeste dierentuinen hebben ook mooie speeltuinen en je meisje kan dan ook heerlijk in de kinderwagen zitten als ze moe word.

Uit eten, als ik naar mn zoontje kijk 13 maanen, is meer van allerlei hartig eten en niet van de zoete pannenkoeken.
    Maar een pannekoekenrestaurant is meestal wel weer beter ingesteld op een ukkie als een wok.....

Mijn zoontje is erg gevoelig voor drukte ( en dan bedoel ik, moeilijk slapen, vaak wakker,niet willen/kunnen slapen)

Maar wel gaaf, je ukkie word alweer 1! Maak er wat moois van!

8. Neko85

Neko85 Actief lid

21 jun 2013
    347
    0
    0
    NULL
    Zaandam
    Ik zou naar de kinderboerderij gaan. Het maakt voor je dochtertje waarschijnlijk niet uit of ze nou een leeuw ziet of een geitje kan aaien. Het is allemaal spannend en leuk.

Kinderboerderij is gratis, meestal dicht in de buurt en je kunt het uitstapje dus zo lang of kort maken als je wilt.

Tevens zijn ze minder groot en chaotisch dus kan je je dochtertje ook makkelijker uit de wandelwagen laten rondlopen.
    Meeste kinderboerderijen hebben ook een speeltuintje.

9. sara1988

sara1988 Bekend lid

3 jun 2012
    849
    0
    16
    Nederland

Ik vraag toch hier in dit topic niet om een mening wat je ervan vindt dat we haar verjaardag vieren met familie en vrienden?
    Ik vind het normaal om verjaardagen te vieren met familie en vrienden en ik heb gelukkig niet een kind dat snel overprikkeld raakt door drukte.

10. sara1988

sara1988 Bekend lid

3 jun 2012
    849
    0
    16
    Nederland
    Ik denk dat het de kinderboerderij gaat worden, mits het weer het toe laat.. Hier kan ze ook zelf de dieren gaan aaien ect.
    Mocht ze na die tijd nog vrolijk zijn dan gaan we lekker pannenkoeken eten, omdat je daar toch niet zolang zit te eten zoals bij een wokrestaurant..
    Iemand nog andere ideeën?

11. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Wij zijn ieder jaar naar de Dierentuin geweest (Artis)
    Vonden ze altijd erg leuk.

Deel Deze Pagina