Hallo wij zijn voorzichtig al aan het kijken naar een mooi kamertje & kinderwagen. Nu vraag ik mij af wanneer we dit moeten bestellen. We willen ongeveer met 30 weken het kamertje af hebben (of is dat te vroeg/te laat?). Nu gaan we als ik 20 weken ben op vakantie dus ik dacht het voor die tijd te moeten bestellen. Alleen hoorde ik nou dat de levertijd soms wel 16 weken kan zijn. Wanneer hebben jullie het kamertje besteld? En oja wat vinden jullie van dit kamertje: http://www.baby-dump.nl/index.php?page= ... rk=37&m=37 groetjes![/img]
Mooi kamertje! Wij hebben onze meubels bij Ikea gehaald (Hemnes garderobekast E159 en een Hemnes ladekast met 3 laden E129). Daarbij hebben mijn ouders mijn oude wieg opnieuw bekleed en als het kindje daaruit gegroeid is kopen we een bedje bij Ikea. Voordelen: Je kan het halen wanneer je het nodig hebt, geen levertijd, makkelijk in elkaar te zetten, degelijk spul voor de tijd dat je het gebruikt en vele malen goedkoper dan bij een babyspeciaalzaak. Wij zijn begonnen aan de kamer bij ongeveer 30 weken zwangerschap. Mooi op tijd lijkt me jullie planning dus! Succes met opknappen en veel plezier! Anoesjka
Wij hebben alles besteld bij het babypark. Sommige meubels daar en sowieso veel kinderwagens hebben een levertijd van 14 weken, dus als je met een week of 34 klaar wil zijn (wat wij wilde) dan zou ik na de 20 weken echo gaan shoppen. Veel plezier!
wij hadden met 13 weken alles besteld indd bij babypark is de wachttijd 14 weken ik had alles met 26 weken klaar ze kwamen een week eerder dan verwacht dus als je met 30 weken klaar wil zijn kan je nu al uitgaan kijken en eventueel bestellen leuk kamertje
Inderdaad, vaak maand of 3 levertijd. Wij kochten een showmodel in de aanbieding, maar duurde het bezorgen nog 2 weken... Ik mocht na 5 maanden zwangerschap niets meer doen en moest absolute rust houden. Maar toen moesten wij dus nog zo'n beetje alles kopen omdat we tot dan toe met onze verbouwing bezig geweest waren en mijn man dacht dat het het onzin was daar zo snel al mee te beginnen... Wacht niet tot het eind van je zwangerschap, want dan verandert "lekker winkelen voor de baby" in "spullen moeten kopen". En hou er rekening mee dat je baby ook een paar weken te vroeg kan komen. Tot week 37 moeten ze in theorie in de couveuse, dus zorg dat je uiterlijk vanaf week 37 alles in huis heb. 37 - 12 = 25...
Wij hebben ons babykamertje bij 16 weken besteld. Wel kregen wij de garantie dat ze het kamertje terug zouden nemen (zonder kosten) wanneer het alsnog mis zou gaan. Volgens mij hanteren ze die regel bij meerdere winkels. Je zou er eens naar kunnen informeren. Het kamertje is afgeleverd toen ik 31 weken was, dus we hadden best een lange levertijd. Marla
Wij hebben de babykamer en kinderwagen besteld toen ik 18 weken zwanger was. We hebben alles gekregen toen ik 33 weken zwanger was (we waren net verhuisd). Wel was de babykamer toen al behangen dus alleen de meubels moesten er nog in. We hadden het kamertje net klaar een week later is Sanne geboren met 37 weken. Alleen de overgordijnen waren er toen nog niet, die kwamen 2 weken later.
ja ook wij hadden die garantie (op de kinderwagen) die hebben we besteld net voor 20 weken echo. Dat maakt het vroege kopen toch wel ietsje gemakkelijker.
Wij hebben alles rond de 14e week besteld. Het kon vanaf de 25e week geleverd worden, maar wij vonden in de 30e week ruim voldoende. Beginnen volgende week met schilderen, dan spulletjes erin en na week 30 de aankleding. Tot week 37 ligt er toch geen kindje in Maar je moet dus wel rekening houden met een levertijd. En ik vind het kamertje dat je hebt uitgezocht, mooi en strak!
Leuk kamertje hoor! Ik zou zeggen...lekker bestellen, wij waren vrij laat met het kamertje bestellen (ik was toen 22 weken) en schrokken best wel even van de levertijd (10 tot 12 weken) Maar goed, het kamertje is qua verven etc. klaar dus het is echt een kwestie van alleen de meubeltjes. Dus we kunnen alleen maar hopen dat onze meubeltjes inderdaad geleverd gaan worden als ik zo rond 32/34 weken ben.
Wij hebben het kamertje 2 weken geleden besteld, met 14 weken dus. De levertijd is een week of 10, en zo weet ik zeker dat ik bij vertragingen of beschadigingen niet in de stress hoef te schieten. We krijgen een telefoontje als de meubels binnen zijn, en maken dan pas een afspraak voor bezorgen. Dat mag ook 6 weken (of meer) later zijn, de winkel zei zelf "wij hebben berging zat, het staat hier minder in de weg dan bij u thuis als het kamertje nog niet helemaal af is".
Hallo allemaal bedankt voor alle reacties! zo krijg ik een beetje een idee wanneer ik alles moet gaan bestellen. we gaan met 15 weken het boeltje maar bestellen. Ik heb nu echt een rompertjes tik, heb er inmiddels 6. hardstikke schattige dingen! Ik ga die lijst die hier op de site staat er maar eens binnenkort bij halen om te kijken wat ik nog meer moet kopen. Leuk hoor, voorlopig zijn we nog niet klaar! Groetjes
Wij hebben de babykamer besteld toen ik 20weken zwanger was. We krijgen het kamertje (en kinderwagen/box/maxi cosi) als ik 27,5 week zwanger ben. Levertijd was dus maar 7 weken Wij hebben de kamer ook bij babydump besteld.
Wij gaan net als Noes voor Ikea. De wieg hebben we al. Dat is mijn oude die we nieuw laten bekleden. Kasten en commode van Ikea. Kleertjes ed. alles na 20 weken echo. Alleen de kinderwagen hopelijk wat eerder.
Wij waren eigenlijk veel te laat met bestellen, omdat we pas laat van de gemeente toestemming hadden gekregen het appartement (nieuwbouw) te verkopen. Daar zat maar één slaapkamer in, dus wij hadden eigenlijk geen kamertje nodig. Maar met 27 weken zwangerschap was het helemaal rond met de gemeente, en hebben we een huis gekocht. Nu krijgt onze kleine dus wel een eigen kamer. Meteen naar babydump gereden toen, daar de situatie uitgelegd. En die hebben ervoor gezorgd dat we volgende het kamertje al krijgen (zat dus maar iets van 4 à 5 weken levertijd op).