Kamperen met dreumes en peuter

Discussie in 'De lounge' gestart door mama van 2 meiden, 27 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

* Heb deze vraag al eerder onder 'vakantie' gesteld maar daar geen antwoord gekregen; hier nog een kans wagen dus t andere topic kan wat mij betreft weg *

Binnenkort gaan we met beide dames kamperen in Zuid-Frankrij. Zelf hebben we regelmatig gekampeerd, maar nog nooit met onze kindjes erbij.
    Dus...voor de ervarenen onder ons: wat zijn dingen die ik voor de kinderen echt niet moet vergeten mee te nemen?

2. Senais

Senais Fanatiek lid

27 jul 2008
    3.089
    0
    0
    Ga je met een caravan of een wat grotere tent?

Wij zijn net terug van kamperen met de vouwwagen in Tsjechië met twee meiden van 3 en bijna 2 jaar oud. Wij hebben twee weken lang lekker weer gehad maar dat was vorig jaar wel anders. Wij konden echt niet zonder genoeg speelgoed en spelletjes toen om in de tent te doen als het regende. Ook hadden we een laptop mee met wat dvdtjes die ze konden kijken. Hebben we nu allemaal niet nodig gehad. Wat wel handig is is om zo'n uitzuigding voor insectenbeten mee te nemen. Je hebt nu bij de Blokker hele goedkope en goede setjes. Anti insecten spray. Zonnebrandmelk. Luiers! (Heb je daar ook wel mee zijn vaak een stuk duurder). Ik weet niet of je oudste al zindelijk is, die van ons wel en een potje was een must :). Verder regenjasjes en gewoon genoeg kleertjes!

3. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

wij hebben 3 maanden terug gekampeerd met onze dreumes. ik zou 1 ding meenemen: een tuigje!! wij renden 3 dagen fulltime achter Ties aan, die echt helemaal gelukkig was met alle ruimte. Uiteindelijk was ik het zo zat dat we een tuigje hebben gekocht en hem hebben "vastgelegd".
    schaamde me eerst dood maar alle ouders op de camping vonden het geweldig en Ties rende net zo hard verder alleen dan wat minder ver en gecontroleerd :D

verder viel het eigenlijk wel mee, we hadden speelgoed bij maar Ties was te druk bezig met rondrennen en voetballen met oudere kinderen. neem gewoon je dingen mee die je thuis ook gebruikt, dan komt het wel goed.

4. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

We hebben een redelijk grote tent waarin je gewoon kan staan en aan een tafeltje binnenzitten enz.
    Potje is idd een goed idee!!

En een tuigje...lijkt me vreselijk, de jongste is een ongeleid projectiel en gaat nu net lopen, maar we willen geen tuigje, bovendien loopt ze nog niet zo snel...

5. tulip

tulip Niet meer actief

ik heb een hele uitgebreide kampeerlijst, als je die wilt, moet je even je mailadres pb'en

Deel Deze Pagina