baby 6,5 maand drinkt bijna geen fles

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door sneeuwklokje22, 10 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sneeuwklokje22

sneeuwklokje22 Niet meer actief

Hoi moeders.
    Even mijn zorgen kwijt. Sinds 2 week drinkt mijn dochter nog amper de fles. Ik ben toen maar overgestapt van 4 naar 3 flessen. Dit is nu haar schema.
    7:30 fles van de 200 cc drinkt ze meestal 70/100 cc
    9:30 100 gram fruit
    12:30 fles. Van de 200 cc drinkt ze hooguit 100
    14:30 liga hapje
    16:30 warme hap
    19:00 laatste fles drinkt ze 100

That's it. Ik probeer meer vocht tussendoor te geven maar ze weigert alles. Ik probeer het af en toe uit een beker maar dit is minimaal. Ik ga donderdag even naar het inloop spreekuur van het cb om haar te wegen.
    Hebben meer kindjes dit gehad?

2. sneeuwklokje22

sneeuwklokje22 Niet meer actief

3. liefdotje

liefdotje Niet meer actief

Lastig maar misschien wat minder bijvoeding geven?

4. Samsie

Samsie Fanatiek lid

11 nov 2012
    1.634
    3
    38
    NULL
    Noord-Holland
    Ons meisje drinkt ook niet heel veel van haar flessen maar drinkt wel water en slappe thee tussendoor gelukkig.
    Ik heb haar schema nu als volgt aangepast:

Tussen 5 en 6 wordt ze wakker en krijgt ze nog bv (het zal niet veel zijn aangezien ik afbouw...maar toch)

Rond 7u een papje bestaande uit 6 schepjes opvolgmelk en pap, en daarbij laat ik haar dus wat slappe thee drinken uit haar rietjesbeker

Rond 10u een fruithap, zoveel ze wil en daarnaast slokjes water of thee

Rond 12u een fles van 210cc waarvan ze meestal max. 120cc drinkt. (ik gooi de rest niet weg maar bied dit later aan)
    Daarnaast 3/4 broodje en weer thee of water.

Rond 15u heeft ze dus weer trek en krijgt dan wat er over is van de middagfles, een cracotte o.i.d. en weer water of thee

rond 17u een warme hap en volle yoghurt (yoghurt telt als vocht!)

rond 19 avondfles van 210 cc waarvan ze vaak maar 50 tot 100cc drinkt

dan rond 22u de rest van de avondfles.

Tsja...het blijft lastig maar dit werkt voor ons prima! Eet jullie kleine wel yoghurt? En zijn de plasluiers wel ok?

5. Florien80

Florien80 Lid

10 nov 2014
    65
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemorgen,

Ik heb hier een paar dagen geleden ook een onderwerp over geopend.
    Mijn zoontje is nu ruim 8,5 maand, maar die drinkt ook al weken slecht de fles. Alleen 's ochtends drinkt hij 200 in een keer leeg, maar de rest van de dag zijn het steeds kleine beetjes. Ik geef hem tussen de middag pap, dat eet hij wel (met 150/5 melk) en yoghurt vindt hij ook lekker. Aan de hoeveelheid zuivel komt hij wel. Maar verder vind ik zijn vochtinname vrij weinig.

Enige wat je kan doen is blijven aanbieden. Je kan het er moeilijk in proppen.

Vind je dat je kindje er last van heeft? Bijv verstopping hierdoor, onrustig of weinig plasluiers? Of merk je verder weinig aan hem?

6. Noelle85

Noelle85 Fanatiek lid

8 jul 2013
    1.791
    493
    83
    Onze uk heeft het rond de zes maanden ook gehad, dat hij een paar weken zijn fles wat minder dronk. Denk dat het met een sprongetje te maken heeft :) Nu drinkt hij overigens alles weer keurig netjes leeg!
    Als ze straks op het cb gewoon netjes is gegroeid en aangekomen, zou ik me er niet te druk over maken. En inderdaad proberen iets van thee/water aan te bieden, zodat ze nog wat meer vocht binnen krijgt?

7. Belle1984

Belle1984 Actief lid

14 jan 2013
    304
    0
    16
    NULL
    NULL
    Heel herkenbaar! Bij ons begon het rond 5 maanden. De enige manier waarop ze melk at, was ingedikt met 7granen of rijstvlokken en dan met het lepeltje. Ik werd er echt hopeloos van. Ze heeft lange tijd maar 300 cc melkproducten per dag gegeten. Nu drinkt ze 's ochtends wel weer van de fles, maar met wisselende hoeveelheden. De ene dag drinkt ze bijna heel de fles op (200cc), maar vanochtend dronk ze maar 90 cc. De rest krijgt ze dan met de lepel als papje. Ze heeft nu net de afgelopen 2.5 weken echt met superveel smaak haar melkpapje gegeten, maar sinds een paar dagen zie ik dat ze het beu gegeten is. Ze eet alles op, maar het is met minder enthousiasme. Het gaat hier dus met ups en downs. 's Avonds krijgt ze nu 210+7 met de lepel. Ze slaapt door en ze is gelukkig. Dus ik probeer er op te vertrouwen dat ze het wel zelf zal aangeven wanneer ze honger heeft. Het is frustrurend, ik weet het, maar zolang je kindje tevreden is, moet je je waarschijnlijk geen zorgen maken.

Deel Deze Pagina