waar kan het aan liggen, tja wist ik het maar. na zijn geboorte kreunde hij al continu en omdat ik met langdurig gebroken vliezen had gelopen (vanaf33wk) had hij al heel wat antibiotica binnen gehad in mijn buik tegen infectie maar toch werd er bloedgeprikt. ze konden niks vinden maar toch moest hij 3x per dag paracetamol 3 dagen lang. uiteindelijk werd het kreunen huilen en dat heel de dag door. hij bleek een huilbaby en na verschillende onderzoeken kwamen we eruit dat hij een verkorte nekspier had. na flink wat fysio (3x per week) had hij inmiddels z'n scheefstand dat hij een helmpje nodig had. wel werd hij de vrolijkste baby ooit en was het huilbaby tijdperk voorbij. het helpmje heeft hij 4 maanden gedragen maar hij had zo vaak koorts dat dat ding dus niet op kon en mocht. scheefstand is met 50%vermidderd gelukkig. hij is eigenlijk altijd verkouden en daarnaast flink wat antibiotica op in zijn leventje. o.a. keelontstekking, oorontekking, longontstekking en nu weer oogontsteking. ook heeft hij al verschillende keren neusdruppels gehad (geen zoutoplossing) en is hij 1x bijna uitgedroogt geweest vanwegen het hevig ziek zijn met overgeven en diaree. Dit is vast nog niet alles maar weet gewoon niet meer hoevaak hij ziek is geweest. ze hebben gezien dat hij vergrote amandelen heeft en mischien is dit wel de oorzaak van het vele ziek zijn. hij zit niet op een kdv, gelukkig maar want wil niet weten hoe het 1e jaar dan zou zijn verlopen kwa ziek zijn. kan al die antibiotica geen kwaad? en kunnen vergrote amandelen de oorzaak zijn van het bijna continu ziek zijn? Heb ondertussen een hele apotheek in huis buiten het standaard wat je al in huis hebt. Papa was vroeger ook zo veel ziek en bijhem zijn uiteindelijk zijn amandelen geknipt op zijn 7e. zou het erfelijk kunnen zijn? of is dat iets wat gewoon toeval is? gr sandra
Verbaast me dat ze nog niet hebben besloten om zijn amandelen er uit te halen? Dat heb ik de laatste tijd namelijk vaker gezien bij kinderen van 1+ die minder vaak ziek waren dan jouw kleine...
Je kan echt heel ziek zijn van amandelen. Toen ik 3 jaar was, dachten ze dat ik leukemie had (ik had haaruitval, koorts, ziek, lusteloos). Ze hebben allerlei onderzoeken gedaan, maar er kwam niks uit. Als laatste redmiddel werden mijn amandelen geknipt en de dag erna was ik weer helemaal beter. Het lijkt me heel vervelend als je kindje steeds ziek is. Kan me voorstellen dat je er een beetje moedeloos van wordt. Je kan de arts voorleggen om toch echt de amandelen te laten knippen!
Emiel is ook heel veel ziek geweest. We hebben vorig jaar in augustus zijn amandelen laten knippen en wilden dat we het veel eerder hadden gedaan. We hebben een totaal ander kind gekregen. Hij is nog wel eens een beetje ziek maar dat is met een dag weer over. Hij eet veel meer en slaapt ook veel beter. Emiel was net 2 jaar toen zijn amandelen geknipt werden. Ik zou een verwijzing vragen voor de KNO-arts en amandelen laten knippen. We zitten nu met Ymke te klungelen. Ook al een maand aan het hoesten en nu voor de 2e keer in die maand een oorontsteking. Denk dat bij haar de neusamandel er ook wel uit gaat en buisjes. Ik wacht in ieder geval niet meer zo lang als bij Emiel.
Als hij een vergrote neusamandel heeft dan zou dat inderdaad een probleem moeten zijn. Mijn zoontje is erg veel ziek geweest, op een gegeven moment was het eigenlijk bijna aan een stuk door. Sinds het verwijderen van de neusamandel is het probleem meteen opgelost. Hij is in januari dit jaar geopereerd en daarna nooit meer ziek geweest, niet eens verkouden.
Hier precies hetzelfde... een zowat constant ziek mannetje! Toen hij 14mnd was hebben ze zijn neusamandel verwijderd en buisjes geplaatst ! Het is toen een hele tijd goed gegaan & verkouden is hij sinds toen niet meer geweest (KLOPT AF) en de groene snottebellen heeft hij ook niet meer. Hij si véél beter gaan slapen, drinkt veel minder, snurkt niet meer & slaapt niet meer met zijn mond open. Ook is hij sinds toen flink aan de klets gegaan & praat nu al sinds een maand op het niveau van een 2jarige! MAAR... de oorontstekingen zijn hier helaas niet weggegaan... sinds zijn operatie (dus +/- 4mnd geleden) heeft hij alweer 4keer een infectie gehad... hopelijk wordt dit a.s. zomer beter!
hij is inderdaad echt aan een stuk door ziek. vorige maand keel ontstekking, 2 weken terug oorontstekking en die antibiotica was net op en nu zijn zij nogen dus weer ontstoken. morgen gaan we weer naar de huisarts omdat ik het idee heb dat zijn oortjes nog steeds niet genezen zijn. hij trekt er nog steeds veel aan en merk dat hij er last van heeft. ik ga het dan maar meteen aankaarten wat betreft zijn amandelen. het is niet zo dat ik wil dat ze verwijderd worden maar continu een ziek vendje breekt ook je hart. als het door z'n ingreep verholpen kan worden dan is dit ook een stuk prettiger voor nando. kan me niet meer herrineren wanneer hij niet ziek was . slapen is hier trouwens ook een drama. misschien we lomdat hij continu verkouden is en altijd een verstopte neus heeft. daarnaast dus regelamtig flinke temp schommelingen. dit slaapt niet lekker volgens mijn. minimaal komt hij 2x per nacht
Hier was het precies zo... dan was hij 2 weken ziek (met bijpassende antibiotica) en dan was hij weer 1 week beter... en dan begon het weer van voor af aan, om moedeloos van te worden! Slapen was hier zwaar dramatisch, hij kwam elk uur en dat bijna 1.5 jaar lang! Sinds 2 maandjes ongeveer slaapt hij nu super! Hij wordt nu nog 1 á 2 keer wakker en daar ben ik ZOOO blij mee haha De neusamandel wordt ook nogal 'overschat' hoor... ze zijn idd belangrijk voor de weerstand, maar als dat ding chronisch ontstoken is (wat hier het geval was) brengt hij alleen maar problemen met zich mee waar niemand op zit te wachten!
Eens. Weg met die neusamandel. Je ziet kindjes zo ontzettend opknappen. Niet alleen mijn zoontje, maar ook veel kinderen in onze omgeving zijn er zo veel beter aan toe sinds dat ding eruit is. Het enige is dat het weer aan kan groeien. Maar hopelijk tegen die tijd heeft hij genoeg weerstand.
Hier een kindje dat ook van de ene ontsteking in de andere rolt. Eind maart is ze geopereerd aan haar neusje (tussenschotje gebroken en weggeschraapt + slijmvliezen weg snijden om zo een grotere opening te creëren in de hoop dat ze niet meer zo benauwd zal zijn) en toen zagen ze dat haar neusamandel heel groot en pussig was. Deze is verwijderd maar helaas heeft het hier niet geholpen. Het meiske heeft ondertussen haar 8e longonsteking te pakken en zit aan haar 15e ( of 16e) antibiotica kuur, deze kuur is er 1 van 8 weken.
Herkenbaar. HIer minder heftig dan bij jullie, maar ook heel vaak ziek, verkouden werd wel erg vaak oorontsteking, slecht slapen, slecht eten, kortom: uitputtend voor Thirza en voor ons. Huisarts wilde ons niet doorverwijzen, (KNO-artsen willen toch alleen maar buisjes plaatsen), maar de kinderarts waar we al liepen voor eczeem en allergie vond het allemaal niet normaal en heeft ons doorverwezen. Eind deze maand krijgt ze buisjes en wordt de neusamandel verwijderd. Ik moet zeggen dat hier het einde van het griepseizoen al wel een enorme verbetering heeft gegeven, maar we zijn er nog niet... hopelijk straks na de ingreep Al die AB kan erg veel kwaad: je kunt er immuun voor worden en dan heb je dus echt wel een probleem als je een of andere heftige ontsteking krijgt die niet vanzelf over gaat... Laat je dus idd doorverwijzen naar de KNO, dan kan die kijken of het nodig is om de neusamandel te verwijderen, (in principe zorgt een vergrote neusamandel altijd voor juist meer ziek zijn, ipv dat het helpt om ziek-zijn tegen te gaan, dus ik zou verwachten dat verwijderen wel zinnig is in jullie geval...) Sterkte!
Jeetje, dat moet wel zwaar zijn voor jullie zeg ! Oorontstekingen hebben wij ook vel te veel gehad, met de daarbij horende antibiotica kuren inderdaad... En onze huisarts wilde na de vijfde kuur niet nóg een keer zo'n kuur geven... Anders kunnen ze er immuun voor worden en dat is een ellende als ze het echt nodig hebben later een keer... Bovendien ben ik sowieso anti-medicijnen, dus ik vond het al een nachtmerrie met al die druppels en andere zooi... Maarja, soms moet het om de pijn te verzachten natuurlijk. Tot ze eindelijk buisjes kreeg. Dat was een opluchting ! Huilen, dreinen en slecht slapen waren meteen over. En de ingreep stelt echt 3x niets voor gelukkig. Dus misschien is dat een goede tip, om in ieder geval dan de oorontstekingen alvast aan te pakken. Amandelen kunnen idd ook veel ellend veroorzaken, had k zelf als baby vroeger ook. Keel- en neusamandelen zijn geknipt toen. Heel veel sterkte met jullie manneke !
ik begrijp jullie mening over antibiotica gebruik, maar soms is het ook bij zulke kleintjes gewoon echt nodig om toch veel en/of langdurig antibiotica te gebruiken.
hier ook een meisje die heel vaak ziek is alleen weten wij niet waarvan ze heeft heel vaak koorts ze is er dan ook echt heel ziek van net een dood vogeltje. nu denken we ook nog dat ze ergens pijn heeft voorbeeld vanmiddag zat ze heerlijk te spelen we zaten met z'n tweetjes een beetje te dollen en uit het niks moet ze ineens heel hard brullen dit gebeurt de laatste tijd wel vaker. maandag heeft ze weer de hele dag in het ziekenhuis gezeten omdat ze na haar anti-biotica kuur meteen weer koorts kreeg ze hebben bloed en urine afgenomen maar hierin konden ze niks vinden dus ze denken dat het weer een virus is moet nu wel een dagboekje bijhouden wanneer ze koorts heeft en heb morgen een belafspraak met haar kinderarts want wil nu echt dat ze verder gaan kijken zeker nu ik denk dat ze dus echt ergens pijn heeft
Hmm, klinkt typisch als een oorontsteking... Hadden we hier ook. Ineens luid gaan brullen, zonder duidelijk aanleiding. Veel koorts. Ze greep nooit naar haar oortje, dus daar werd niet als eerste naar gekeken, bleek later dat ze een dubbele had... Arm ding. Of hebben ze daar al op gecontroleerd ?
daar hebben ze ook al naar gekeken maar ze zien wel iets in haar oortje maar dat is niet erg zeggen ze. ik ben benieuwd wat de kinderarts zegt we weten echt niet meer wat te doen ze heeft zo vaak koort maar waarvan dat willen we nu wel eens weten
Wat voor'n temp heeft ze dan, want kleine kindjes reageren so wie so heel snel met een verhoogde temperatuur.
hier kwamen de symtomen van naar het oortje grijpen ook pas veel later. eerst om niks brullen zowel dag als nacht en zeer extreem als hij moest liggen. dacht eerst dat het z'n face was van tegen stribbelen bij de luier maar merkte ineene op dat zijn oortjes wel heel snel weer vies waren na het schoonmaken en ook begon hij er op den duur na te grijpen. pas toen zijn we naar de huisarts gegaan en waren ook bijde oortjes geinfecteerd. een oortje kwam zelfs bloed uit zij de huisarts en dit ging dus irriteren op zijn trommelvliezen waardoor hij ging grijpen na de oortjes. de ooronstekking bleek vandaag nog in een oortje te zitten en gaan weer verder met antibiotica temp. schommel hier bij nando trouwens ook heel erg. ene moment netjes 37graden en dan ineens 39 graden. als hij echt ziek is schiet het al snel naar 40