Ik raak het overzicht een beetje kwijt in kinderstoelen land. Ik heb een leuke stoel gezien, maar nu viel het me op dat er geen harnas in die stoel zit. Wel een veiligheidsbeugel en stoelverkleiner. Is een harnas een must? Ik heb niet de intentie Ymke erin te zetten als ze daar nog niet aan toe is, pas als ze zelf kan zitten. Ben wel benieuwd wat jullie vinden!
Een harnas is erg handig als ze de leeftijd hebben dat ze eruit willen klimmen. Wij hebben dus ook nog geen harnas voor ons meisje, die blijft nog braaf zitten.
Mijn meisje "hupt" haar billen omhoog en schuift dan tegelijkertijd onderuit. Uit de stoel vallen kan ze niet, omdat er nog een spijltje tussen haar benen zit, maar dat ze dan zo onderuit hangt is heel erg irritant, omdat ze dan met haar mondje in haar slab verdwijnt Een tuigje is dan wel de oplossing, aangezien mijn zoontje het ook deed en goed bleef zitten mbv het tuigje. En ergens moet ik er wel 1 hebben liggen, maar ben te lui om te zoeken 8)
Je zou eventueel bij prenatal bijvoorbeeld, zo'n los tuigje kunnen kopen. Ik zag ze van de week hangen en ze zijn nog geen steek veranderd zinds ik klein was.... (30 jaar geleden)
ik heb er ook een gekocht want die kleine van ons is zo`n draaikont dat ik nu al bang ben dat hij eruit valt
Ik ben een echte leek in kinderstoelenland . Hoe zet je zo'n tuigje dan vast als je die los erbij koopt? Ik kan me er helemaal geen voorstelling bij maken . Eva is erg beweeglijk en ik weet bijna zeker dat ze straks uit de kinderstoel wil gaan klimmen.
hoii ik zag toevallig in het krantje van kruitvat bij die bambino stoel die wij dus ook hebben nu zit daar ook een tuigje bij die vastzit wij hebben die niet erbij gehad
Ik heb altijd ten alle tijde een tuigje bij de kinderen aan gehad. Of dat nu was thuis in de eetstoel, in de V&D of bij oma of de kinderwagen. Ik heb liever dat ze wat moeilijk doen omdat ze niet helemaal vrij kunnen bewegen dan dat ze helemaal vrij kunnen bewegen en er een ongeluk gebeurt door dat ze in een onoplettend moment ineens eruit klimmen en met de kop op de vloer terecht komen. (Bij kleine kinderen ligt het zwaarte punt in het hoofd. Dat zorgt er dus voor dat als ze net n tikkie voorover hangen over n rand ze heel gemakkelijk er over kiepen.) Je kan nooit 24/7 op je kind passen en ze zijn watervlug ondanks hun soms onhandige maniertjes. Dus als je er een kan kopen met tuigje dan is dat een pre. Kan dat niet dan koop je n losse bij de prenatal ofzo. En als er niet echt een bevestigings manier is die in jou stoeltje kan. Dan maak je door stevig touw daar verandering in. Geloof me het is stukke handiger voor jou..je kan gewoon ff weg lopen want t kind kan niet klimmen of wat ook. En t is veilig voor de kleine want die kan niet stiekem als mama even afgeleid is door wat dan ook ineens eruit floepen. En die kinderstoel kan je dan voor allerlei dingen gebruiken, niet alleen voor eten. Denk aan puzzeltjes of tekenen (lees: krassen) met vetkrijt. Ze zitten lekker hoog op de troon. Kunnen niet ineens bedenken om de tekening verder te zetten op t behang. Of andere gevaarlijke toeren uit te halen. En terwijl de kleine zichzelf even vermaakt kan mama dat telefoon gesprekje doen of met andere kinderen iets doen of naja wat je dan ook even wilt doen zonder n los lopent/kruipent monstertje om je heen
@Wilma: Ben ik het helemaal mee eens... Jelle zit ook altijd vast in zijn stoel. Ik heb een Chicco polly, die kan vrij plat, en Jelle zit er al in vanaf 5 maanden. Maar altijd vast. Ik ben zo bang dat hij eruit valt en een gat in zijn hoofd valt ofzo... En idd, dan kun je nog eens weglopen om wat te pakken. Spelen in de stoel is er hier nog niet bij, maar dat is wel een goed idee om te onthouden als hij wat ouder is...
Ja, maar als je al een kinderstoel hebt, hoe krijg je zo'n tuigje daar dan aan? Ik heb een triptrap en voor erbij/op visite/vakantie die van ikea, die witte goedkope. Bij die laatste zit wel een soort riempje voor om hun middel, maar of dat voldoende is? Mijn moeder vond het ook al zo raar dat er geen tuigje inzat en wou dat er wel bijkopen, maar ja, ik zou niet wegen hoe je dat aan die kinderstoel vastmaakt. Ik weet wel dat ik vroeger een kinderstoel met tuigje had.
Ik geloof dat je die leren ouderwetse kan kopen die je dan aan dat riempje dat om t middel gaat kan maken. Maar die heb ik zelf nooit gehad dus zeker weten doe ik t niet. Bij de nieuwerwetse versie zitten aan t tuigje 2 verstelbare bandjes met aan ieders uiteinde een plastic ring. Die ring kan je dus vast maken aan of t riempje dat om t middel gaat. OF als dat t tuigje te lang houd. Aan 2 zelf gemaakte touwtjes die je om een deel van de stoel maakt. Zo heb ik het iig ooit gedaan in een stoel van de Ikea. Wel zorgen dat t stevig touw is en goed knoopbaar is zodat t goed blijft zitten natuurlijk. Klinkt profisorisch maar het heeft toch 3 jaar gewerkt (bij mij EN bij mn moeder thuis). En geloof me het is goed getest door mn jongste (ENORME draaikont...kan nu nog niet stil zitten ondanks dat hij 9 is) En misschien kan je zelf ook wel iets wat minder profisoris vinden om die riempjes vast te maken. Het is even knutselen