Op de handjes kauwen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door sandraske, 13 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Mijn dochter van 4 maanden is sinds een paar dagen op haar handjes aan het kauwen, superveel aan het kwijelen en ze heeft vuurrode wangen.. Kunnen dit tekenen zijn van tandjes ofzo? En ze slaapt echt megaveel..(wel heel fijn hoor)

Ze heeft verder geen honger, heb al geprobeerd extra fles aan te bieden maar dat wil ze niet.. Ze is ook niet echt vervelend..

2. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    het kan, maar het kan ook gewoon de ontwikkeling van de speekselklieren zijn - dat laatste is op zich logischer - maar er zijn altijd kindjes die vroeg zijn met tandjes.

3. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Het kwijlen is al een paar weken maar ze is nu ineens echt op haar handjes aan het kauwen..

4. juffie roos

juffie roos Bekend lid

8 okt 2010
    959
    1
    18
    bij die van mij begon dit ook met 4 maanden (alleen geen rode wangen) en het duurt nog steeds.... hij kwijlt alles onder.
    Geen tandjes nog hoor..

5. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.993
    6.743
    113
    zuid-holland zuid
    mijn zoontje had het ook toen hij net 4 maanden was heel erg, inclusief rode wangen... maar toch geen tandjes. Hij had ook spuitluiers en wij dachten echt zeker te weten dat het door de tandjes kwam, maar achteraf denk ik dat het toch een buikgriepje was.
    Hij bijt nu nog steeds overal op; als hij je vinger te pakken krijgt bijt hij zo hard dat het echt pijn doet! Maar de rode wangen zijn nu weer weg... dus misschien toch de speekselklieren?

6. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    ons zoontje heeft ook last gehad van vuurrode wangen, soms zelfs dat 1wang normala was en de ander rood. Handjes kauwen en (heel erg) veel kwijlen (zo erg dat hij 2x per dag een droog truitje en romper aan moest) is hier allemaal aan de orde geweest, maar tot op heden nog geen tandjes kunnen ontdekken....

xxxx

7. tulip

tulip Niet meer actief

het kan wel het begin van tandjes zijn, dat ze dus niet meteen doorkomen, maar dat het wel al gevoelig is.

8. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Mijn zoontje knaagt ook al een hele tijd op alles wat hij te pakken krijgt, kwijlt ook enorm en ook vuurrode wangen. Maar nog geen tandjes te zien.

9. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    erg vroeg maar kan...onze kleine doet het ook al vanaf 4 maanden maar nu met 6 maanden nog geen spoor van tandjes!

10. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Volgens mij is het de leeftijd, Simone doet dat nu ook al een tijdje, ze kwijlt ook alles onder :)

11. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Ons zoontje deed dit ook al vanaf 4mnd,kwijlen,handjes bijten,dunne poep luiers,uiteindelijk was ie 6mnd en 6dgn toen zijn 1e tandje door kwam.

12. sandranuijs

sandranuijs Bekend lid

29 apr 2010
    713
    1
    16
    Mijn zoon is ook stapelgek op zijn handjes en vingers, heeft ook weleens rode wangen maar dat komt denk ik door de zuigkracht die hij op zijn handen uitleeft hahahah

13. VeraM

VeraM Actief lid

22 apr 2010
    463
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs
    Gelderland
    Maud doet dat ook. En inderdaad ook spuitluiers en heel veel kwijlen. Hier ook nog geen tandje te ontdekken. Wel heeft ze bobbels aan de voorkant van de onderkaak. Dus ik vermoedt dat er wel iets aan te komen zit.

Deel Deze Pagina