Welke eetstoel?

Discussie in 'Verzorging' gestart door Ennas86, 15 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ennas86

Ennas86 VIP lid

19 jul 2008
    5.468
    1
    36
    Welke eetstoel hebben jullie voor je kindje?
    Finn is nu 6 maanden en ik wil nu zo langzamerhand gaan kijken voor een eetstoel voor hem,
    maar waar moet ik allemaal op letten?
    Wat vinden jullie een fijne stoel?

2. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Hier zijn heel veel topics over :) en het hangt vooral van jouw smaak en jouw budget af.
    Zelf hebben we de Ikea Antilop stoel. Niet erg mooi, maar wel érg praktisch en m'n dochter zat er vanaf 6 maanden erg goed in, vanwege het wat rondere zitmodel.
    En nu nog steeds eigenlijk :)

Ik vind het verschil in prijs te groot, om te kiezen voor een mooiere stoel...

3. Ennas86

Ennas86 VIP lid

19 jul 2008
    5.468
    1
    36
    oh.. ik heb wel gezocht naar een topic, maar kon het niet zo goed vinden...:S
    Maar dan ga ik even beter zoeken!:D
    Dank je wel voor je reactie.. ik vind inderdaad ook het prijsverschil erg groot, en ik vraag me daarom ook af, wát precies de verschillen dan zijn...

4. Minke24

Minke24 Fanatiek lid

18 aug 2007
    1.383
    24
    38
    Wij zijn toch wel heel erg blij met onze Tripp Trapp, ze zit er heel recht in, hij kan jaren mee en is erg praktisch aan tafel. We kregen 'm cadeau van m'n schoonouders en mochten uitkiezen wat we wilden, vandaar... weet niet of ik 'm zelf ook gekocht zou hebben (toen ik er nog geen ervaring mee had) omdat 'ie best duur is, maar ben er nu toch wel ontzettend blij mee en zou niet anders meer willen.

Wij hebben de Ikea stoel ook, maar om mee te nemen als we ergens op bezoek gaan of op vakantie. Nadeel vind ik dat onze dochter er altijd in wil gaan staan en dat probleem hebben we bij de Tripp Trapp niet (als de plankjes goed afgesteld zijn tenminste).

Wat we trouwens ook wel belangrijk vonden voor de stoel was dat 'ie bij ons interieur zou passen. We hebben alles in een vrij donkere bruin/rode houttint en de Ikea stoel past daar nou eenmaal voor geen meter bij. Voorwaarde voor een stoel was in ieder geval dus dat 'ie van donker hout zou zijn. Hij staat tenslotte altijd aan de eettafel, in de woonkamer.

5. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

16 apr 2008
    2.099
    0
    0
    Hier ook een tripp trapp. Voordeel is dat ie met je kind meegroeit en je dus niet alsnog over een paar jaar een andere stoel hoeft te kopen. En mocht je 'm zat zijn, je kunt een tripp trapp heel goed verkopen op marktplaats dus een groot deel van de investering verdien je wel weer terug.

6. shai

shai Actief lid

16 sep 2008
    119
    0
    0
    conductrice
    vleuten
    wij hebben de bloom fresco voordeel van deze stoel vond ik dat ze er vanaf de geboorte al in konden maar zoon is nu al 6 maanden dus kan elke stoel bij mijn ouders thuis zit mijn dochter in een ouderwetse kinderstoel en die is prima

7. nense

nense Fanatiek lid

14 apr 2008
    1.358
    0
    36
    Vrouw
    Gelderland
    Wij hebben ook een Tripp Trapp voor ons 6,5 maanden oude zoontje en bevalt erg goed.

8. foetbal

foetbal Actief lid

20 feb 2008
    209
    0
    0
    Hier ook een Tripp Trapp, past ook goed in het interieur en is (lijkt) niet zo groot.
    Ik wil me niet drie jaar aan een lelijke stoel ergeren.

9. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

1 okt 2008
    7.728
    0
    0
    Ik heb een vraag over die trip trap. Ik had mijn dochter er in de winkel in gepast. Er zat zo'n houten stang voor. Maar ik kreeg haar er bijna niet in door die stang! Hoe zit dat?
    Ze is 8 mnd.

10. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Dat snap ik niet! Mijn ventje is 9 maanden en weegt 11 kilo en floept er iedere keer weer met gemak in.

11. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    @Rianne, misschien hadden ze het zitplakje te ver naar voren gedaan zodat haar beentjes er moeilijk inpassen?
    Mijn dochter is 14 maanden en zit nog prima met de babyinzet (die stang voor haar buik ;))

12. Rodi

Rodi Actief lid

20 okt 2009
    208
    0
    0
    Drenthe
    Hier ook de trip trap. We hebben er voor gekozen omdat hij meteen aan tafel geschoven kan worden wat makkelijker eten geeft als we zelf ook eten. En vanwege het uiterlijk; de rest vond ik niet zo mooi ;) en ook zo groot.
    Zoonlief "glijdt" er hier ook zonder problemen in, misschien scheelt het ook wel dat hij er heel graag in mag zitten.

Deel Deze Pagina