Zo, deskundigen! Ik heb jullie hulp nodig. Twee weken geleden kregen wij van onze (schoon)oma een prachtig gloednieuwe kinderwagen van Mutsy Evo. Daar zat o.a. een gratis Maxi Cosi Citi bij. Een paar maanden terug kregen wij een ander MaxiCosi cadeau van mijn moeder: de MaxiCosi CabrioFix. Nu hebben wij dus twéé MC's in huis en willen wij er eentje wegdoen/verkopen. Maar wij hebben geen idee welke... Om jullie erop voor te bereiden willen wij ook laten weten dat we binnenkort een FamilyFix gaan kopen, gezien onze autogordel in de Toyota Prius 2007 niet om de MC heen past. Ook omdat ik waarschijnlijk wel veel met de auto ga 'reizen' (even dorp in, naar m'n ouders toe etc.) Een autostoelverlenger is voor m'n man ook geen optie. Beide MC's hebben namelijk allemaal hun plus en min punten, die zal ik even opsommen. Citi: + Licht + Nieuw - Zwart - Geen bevestigingssysteem voor de FamilyFix CabrioFix: + Leuk kleurtje, limoengroen met zwart + Bevestigingssysteem voor de Familyfix - Gebruikerssporen (vlekjes en krassen) - Enkele kilo's zwaarder dan de Citi Wij weten dus niet zo goed naar welke punten wij moeten kijken. Heeft iemand ongeveer hetzelfde probleem? Ben enorm benieuwd waar jullie naar kijken en welke jullie zouden houden. Brand maar los! Groet, Marjolijn.
eigenlijk is de keus heel makkelijk, de cabriofix, aangezien dat de enige ook is met familyfix. wij hebben ook de cabriofix (zonder familyfix) en ik vind het een fijne maxicosi
ik droeg hem alleen van en naar de auto, als we gingen winkelen(boodschappen doen) dan zette ik hem op het onderstel van quinny zapp. elke maxicosi vind ik een ramp om te dragen, heel goed en veilig voor de kindjes, maar wat een lompe en onhandige dingen voorderest.
https://www.google.nl/search?q=maxi+cosi+op+quinny+zapp&bav=on.2,or.r_qf.&bvm=bv.52288139,d.d2k,pv.xjs.s.en_US.nYXFudhZpfw.O&biw=1280&bih=685&dpr=1&um=1&ie=UTF-8&hl=nl&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&ei=4I45Uu_iCtTL0AXGz4DICA#facrc=_&imgdii=_&imgrc=Y10zZBNKQ5AB4M%3A%3BQi7BLzev2LBtHM%3Bhttp%253A%252F%252Fmichaelandmichelle.co.uk%252Fuploaded_images%252FQuinny-Zapp-Bebek-Arabasi-Maxi-Cosi-Citi__21146091_0-745508.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fmichaelandmichelle.co.uk%252Flabels%252Fgadget.html%3B467%3B640
Citi is lichter maar kan niet op een fix en easybase. Wij hebben uiteindelijk voor de citi gekozen omdat ook die kleine stukken zo ongeveer 50 meter al zwaar zijn. Af en toe wou ik dat we de cabrio hadden gehad zodat het in de auto zetten gemakkelijker ging.
Zou voor cabriofix gaan omdat veel handiger is met plaatsen in de auto ( easybase of familyfix). Qua hoe zwaar die is... ja wanneer draag je m op lange afstand? Van en naar auto. en op de kinderwagen voor kleine stukjes. Dus je sjouwt geen lange stukken ermee.
Ik heb de Cabriofix, eigenlijk puur voor de Isofix in de auto. Lijkt me wel makkelijk om hem er zo af en op te klikken. Je kindje zit volgens mij ook een stuk veiliger en steviger. M'n vriend had voor z'n dochter een Citi, maar die wiebelde soms alle kanten op. Dus ik wil die gordel gedoe niet, vooral niet omdat het veel werk is om je kindje vast te maken in de auto
Joh als je het twee keer gezien en gedaan hebt is het vastzetten met de gordel binnen een minuutje voor elkaar hoor! Hebben we altijd zo gepiept hier met onze Maxi-cosi cabriofix. Maar als het met de autogordel niet past..tja dan is er maar 1 optie natuurlijk, de cabriofix met easybase/familyfix.
Ik zou kiezen voor de cabriofix. Wij hebben zelf de pebble in combinatie met de familyfix, echt ideaal zou niet meer zonder willen. En het is nog veiliger ook. Dat hij zwaarder is, merk je straks ws niet eens, je loopt er toch geen hele stukken mee, tenminste hebben wij nooit gedaan. Moesten we even wat verder lopen dan ging de maxi cosi op de kinderwagen, weet niet of jullie kinderwagen er ook adapters bij heeft, en of ze er allebei op kunnen?
Makkelijke keuze toch als je de familyfix gaat kopen? Daar kan alleen de cabriofix op dus dan zal het die moeten worden Wij hebben ook de cabriofix icm de familyfix. Ideaal!!
Ik zou even kijken hoe oud die cabriofix is. Wij hebben in verschillende babyzaken te horen gekregen dat een maxi cosi maar 5 jaar echt veilig is daarna kan het plastic slecht worden. Met de nadruk op KAN. Het hoeft dus niet. Onderop de maxi cosi staat een sticker en daar staat een jaartal en een maand nummer op.
Cabriofix omdat je die op een easybase of familyfix in de auto kan zitten. En het maakt toch niet uit dat dir zwaarder is? Je loopt er alleen mee van huis naar auto en terug. Of je laat hem gewoon in de autl staan en haalt baby eruit. Ik ga er iig niet steeds mee slepen. En verder ga je er niet gauw mee aan je arm lopen. Bij boodschapjes haal je kind eruit en leg je in de wandelwagenbak of je zet de stoel even in een winkelwagentje.
Ik begrijp dat de cabriofix 2de hands is gezien de gebruikerssporen. Weet je ook hoe oud die is en of er ooit iets mee gebeurd is zoals bv autoongeval ivm veiligheid?
Ben ik hier de enige die het raar vind dat de gordels in de Prius te kort zijn om om een mc te snoeren? Wat als je nou aan de dikkige kant bent? Past de gordel dan ook niet? Dan zou je nooit achterin kunnen zitten.
Ik zou kiezen voor de cabriofix. Het tillen van een maxicosi is gewoon altijd lastig. Wat mij betreft ligt dat niet alleen aan het gewicht maar ook aan de manier van vasthouden, altijd schuin waardoor het nog zwaarder voelt.
Ja, heb je gelijk in. In de auto van mn moeder leek hij ook niet goed te passen. Even de stoel ietsje rechterop zetten/kantelen en je kan de gordel er zo omheen doen. Stoel goed zetten en alles zit op zn plek.
Hebben ze beiden zo'n zonneschermpje? Onze cabriofix namelijk wel... had het idee dat de naam cabrio daar misschien mee te maken had?
Ik begrijp dat de citi niet in de auto past.. en je toch een familie fix wil.. dan zou ik normaal gesproken roepen; de cabriofix. Maar... ik zou noooit een 2e hands autostoel willen tenzij je voor 1000% zeker weet dat er niets mee gebeurd is. maar dan nog had t niet mijn voorkeur eigenlijk..