Wij gebruiken in dezelfde stoel een tuigje van Prenatal. Deze sluit hoog aan de voorkant. Hier blijft je kindje beter tegen de leuning aan zitten. Misscihen een idee om erbij te gebruiken in het begin, in plaats van het tuigje dat aan de stoel zit!?
mijn schattie zit sinds hij 6 maanden is rechtop en we hebben hem vanaf 7 maanden oud in de kinderstoel gezet (toen zijn we naar ons nieuwe huis verhuisd en daar was de stoel al een tijdje, dus vandaar niet eerder) maar onze kinderstoel kan je zowel de tafel als de leuning verschuiven, tafel verder richting zn buik of juist wat losser. hij zit er dus vanaf het begin goed stevig in. wel heeft ie toen ie 5 maanden was en nog niet zelf kon zitten, in de tripp trapp van een vriendin gezeten en ging ie alle kanten op, ook met een dekentje... (hielp wel een beetje maar niet genoeg) dus als ik jou was zou ik gewoon even wachten tot ze zelfstandig kan zitten. dan zitten ze echt ineens veel steviger uit zichzelf! wij hadden overigens jamie altijd in zn wipstoeltje tot hij in de kinderstoel ging.
Onze meid zit pas sinds haar 9 maanden in de eetstoel. Daarvoor kon ze nog niet lang genoeg zelfstandig zitten en gaven wij het eten in de wipstoel. Nu is ze ook wat groter en zit ze goed in de stoel (zelfs zonder zitverkleiner). Misschien nog even wachten en anders inderdaad handdoeken oid.
Dochter kon met 6 mnd wel in de trip trap zitten, maar nog niet in een stoel dat ook een tafeltje en stoeltje kan worden. Die was nog veel te breed voor haar. Ook in de Ikea stoel zat ze nog niet goed, was ook te groot/breed. Dochter is een heel klein meisje dus dat scheelt.
We hebben de tripp trapp stoel echt ideaal maar niet als ze nog zo klein zijn helaas...... We hebben een kinderstoel van chicco gekocht, er zit een extra verkleinkussen in en je kunt de stoel hoog voor aan de eetafel zetten maar ook laag bij de salontafel. Ook kan hij een beetje naar achteren gekiept worden. Ik ben superblij met de stoel en hoewel ze nu 15 maanden is zit ze er nog in. Hebben d etripp trapp aan haar grote zus gegeven.
Wij zitten met hetzelfde "probleem" hebben net zo'n stoel als wat jij hebt en Sem hangt er ook nog erg in, de stoel is veels te breed en de verkleiner maakt niet veel verschil. Wel een leuke schattige foto trouwens
1 tip: wachten met haar in de stoel te zetten! Meteen bij je eerste zin dacht ik: huh over 3 weken mag ze in de stoel zitten???? Dat is een vanaf leeftijd, maar je kindje mag pas in de een stoel zitten wanneer ze zelfstandig kan gaan zitten en eventueel korte tijd wanneer het kind langere tijd kan zitten zonder steun....
Ik denk dat de stoel niet te klein is en er is ook niets mis met de stoelverkleiner, ik denk dat je dochtertje er gewoon nog niet aan toe is. Ik zou gewoon nog even wachten tot ze zelf kan zitten en dan is je probleem opgelost.
Wat een leuke foto.. Stijn mocht van het cb pas in de kinderstoel als hij zelfstandig kon gaan zitten, misschien dat de regels veranderd zijn.