kinderstoel tot welke leeftijd?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Antares, 23 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

4 jul 2011
    2.225
    2
    0
    Hier zit zoontje al maanden los op de triptrap stoel van stokke. Idd die plasticjes aan de achterkant onder de poten voorkomt het achterover kiepen. Zoontje is ook geen stilzitten maar wij hebben het hem wel geleerd dat als we aan het eten zijn dat hij gewoon netjes blijft zitten. Tuurlijk is een stoel waar hij niet uit kan gemakkelijker maar ik vind ook dat kindjes dingen moeten leren. Zo hoorde ik van de juf van de peuterspeelzaal, waar hij net begonnen is, dat ze versteld zijn hoe goed hij kan blijven zitten. En dat terwijl hij echt geen zitvlees heeft.

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      23,1 KB
      Weergaven:
      7
  2. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.837
    3.630
    113
    Ja, dat is op zich het probleem ook niet, het is meer dat hij inmiddels 3 is, en ik hem eigenlijk gewoon echt te groot ga vinden voor een kinderstoel. Maar het is wel verrekte makkelijk :D

3. februari2012

februari2012 Bekend lid

31 okt 2012
    689
    394
    63
    Ons zoontje zit op een gewone stoel (dezelfde eettafelstoelen als waar wij op zitten) aan de tafel sinds hij 2 jaar en en 2 maanden was. Hij vroeg er zelf om en toen heb ik hem op een gewone stoel aan de tafel gezet. Hij vond het prachtig! Eén keertje is hij er vanaf gevallen (geen verwondingen of iets dergelijks, hij kwam goed terecht) en daarna is dat nooit meer voorgekomen. Hij zit stevig op de stoel, klimt er zelf op en af. Ik hoef hem alleen maar aan te schuiven. Zoveel fijner, niet meer zo'n grote kinderstoel in onze kleine woonkamer!

4. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Hier een tripp trapp (2e hands afgeleefd ding en opgepimpt) gekocht voor dochter, maar zoontje zit er eigenlijk ook wel heel mooi in dus een 2e gekocht die nog even gepimpt moet worden.
    Wat zijn dat voor plaatjes voor onder de poten? Meneertje wil er graag achteruit dus dat is dan geen overbodige luxe..

5. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Ken die plaatjes ook niet misschien alleen bij nieuwe modelle?

Maar trip trap is favoriet hihi wij hebben een plastic die inklapbaar is. Met afneembaar blad en de stoel kan ook hoger en lager. Maar neemt dus veel ruimte in beslag helaas. Ga alleen geen trip kopen als deze nog goed is hihi.

Februari komt jouw zoontje boven de tafel uit? Die van mij net met zijn hoofd. ...dus zelf zitten is geen optie.

Dat stoeltje op de stoel ding, wat een constructie haha is er niemand die zoiets maar dan toch iets lager gebruikt. Anders kan zoon niet meer aan de tafel. ...zoveel hoogte heeft hij nu ook niet nodig hihi.

6. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Wij hebben na de kinderstoel (met een jaar of 2) deze juniorstoel van Ikea:

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      9,2 KB
      Weergaven:
      6
  7. XmoniqueX

XmoniqueX Bekend lid

1 jan 2011
    945
    0
    0
    Uden
    Wij hebben een bambino stoel. Met 2,5 wilde hij op een gewone stoel. Niet fijn voor mijn stoffen stoelen, maar na 3 maanden ging hij weer op zijn eigen stoel zitten. Hij zit dan toch op betere hoogte, dus ik denk dat hij fijner zit. Het zitvlak is breder dan een trip trap. Voorlopig blijft hij lekker zitten :)

8. adi

adi Niet meer actief

Onze kinderen zijn 5 en zitten nog steeds op de meegroeistoelen. Deze zijn juist ideaal omdat de hoogte afgesteld kan worden op de lengte van het kind, en het kind daardoor jaren lang ergonomisch aan tafel zit.
    Dit geldt voor het eten, maar ook voor knutselen, schrijven enz.

Ik reken erop dat we deze stoelen ook nog 3-4 jaar zullen gebruiken.

9. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.147
    8.879
    113
    De oudste van 5 zit nog op een TripTrap, de jongste van 2,5 nog in de Ikea Antiloppe stoel. Ze zitten er goed op, zitten op de juiste hoogte, de stoelen zijn makkelijk schoon te maken, enz. Voor de jongste hebben we ook een TripTrap, maar zij zit beter en rustiger in de Ikeastoel, dus voorlopig zit ze daar nog in.

10. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier zit ze met eten nog in de Antilop van Ikea, vindt ze zelf fijn ivm het blad. Met tekenen etc zit ze op de TrippTrapp.

11. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    Die zitten bij de babyset. Ik kreeg ze er bij de tweede (nieuwere) stoel niet bij, maar heb ze los bestelt.

Hier beide op de tripp trapp

12. oetel

oetel Actief lid

15 feb 2007
    257
    0
    0
    Hier ook triptrap-fan. Oudste 6,5 zit er ook nog op. Er gaat hier nog regelmatig wat om en met die stoel: no problem... Ik zit er ook weleens op, btw vind hem zelf ook lekker zitten.

Voor de kleinsten hebben we de playtray erbij gekocht. Erg handig. Als beker omvalt ligt het op de playtray.

13. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Hier drie kids op een tripp trapp en die blijven nog wel een tijdje (oudste is nu 6)

14. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Hier ook beiden nog op de tripptrapp. Op een gewone stoel zit zelfs de oudste erg laag, of hij moet op zn knieen zitten.

15. februari2012

februari2012 Bekend lid

31 okt 2012
    689
    394
    63
    Ja, mijn zoontje komt boven de tafel uit. Hij zit met zijn lengte wel boven het gemiddelde, dus dat werkt wel mee natuurlijk. Hij is nu ruim 2,5 en een stukje langer dan in het begin, toen hij net aan de tafel zat. Maar toen at hij nog niet zelf en stopte ik de lepel in zijn mond. Dat gaf toen dus geen problemen. Inmiddels kan hijzelf de lepel in zijn mond stoppen en heeft geen problemen dat de tafel te hoog is.

16. Lon enTijn

Lon enTijn Fanatiek lid

23 mrt 2007
    1.783
    0
    0
    Onze dochter is 5 en zit ook nog op de tripp trapp stoel. Zo los op de stoel zit ze echt nog niet goed. Dus ze blijft voorlopig nog op deze zitten.

17. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

1 jun 2011
    3.016
    2
    38
    Hier met ruim1 1/2 jaar over op een stokje stoeltje die je op een gewone stoel zet. Vind dat echt een ideaal ding en ookmakkelijk mee te nemen ( je hebt ze ook van andere merken). PAst op vrijwel elke stoel en volledig plat op te klappen. Kunnen daarmee strak aan tafel zitten. Neemt geen extra ruimte in. Zoontjevind dit ook veel fijner dan in een kinderstoel ( vindt zichzelf daar ook te groot voor.....haha).

Persoonlijk zou ik een trip trap dus ook nooit 6-8 jaar in de kamer houden. Heb een kinderstoel liever de kamer uit als ze op een gewone stoel kunnen.

18. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Hebben wij ook. Sinds Sven drie is ongeveer. Ideaal!

19. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.230
    7.277
    113
    Vrouw
    Brabant
    Lisa is even groot als jouw oudste en zit al een jaar op de gewone stoel van ons aan tafel, dit gaat prima :)

20. Roosje83

Roosje83 Fanatiek lid

4 jun 2012
    2.195
    11
    38
    NULL
    NULL
    Voor de mensen met een tripp trapp, wanneer ging de 'beugel' eraf. Dochter is bijna 19 maand en we denken soms dat ze zo hoog zit, het is een lange meid, maar met beugel kan de plank nog niet omlaag. En ben bang dat ze zonder beugel niet echt blijft zitten. tuigje hebben we wel, maar in de kinderwagen is riem al een drama ;)

Deel Deze Pagina