Ja he? Oudste zit er nog met veel plezier op (nu 7), middelste ook en de jongste kan niet wachten haha. Maar die moet echt nog even geduld hebben
Die stokke handy Seat hebben wij ook gekregen, maar we hebben hem al meerdere keren getest, niet voor dochter zelf maar voor vrienden die kwamen of als we weg gingen, maar wij vonden juist dat hij maar op weinig stoelen past. Vaak was de rugleuning te hoog, en als je de pootjes dan uitschoof kwamen die voor de zitting uit, wij vinden het dus echt een onhandig ding
Hier ook een stokke stoel en een tweedehands nu gekocht die ik nog moet schilderen. Ideaal! Ik vind het heel belangrijk dat kinderen met hun voetjes ergens op steunen. Op een gewone stoel kan dat niet, dan komt ze niet bij de grond. Dus vandaar dat ze nog gewoon fijn op de stokke zit, en de komende jaren dat ook zal blijven. En vandaar ook dat we nooit de ikea stoel hebben gebruikt, dan bungelen de beentjes ook zo. Met 1,5 hebben we de beugel eraf gehaald en sindsdien is ze veel gelukkiger. Ze klimt er netjes zelf op en af en ze smijt niet meer met haar eten. Als ze klaar is en wij nog niet kan ze er gewoon zelf af en gaan spelen, wat een rust! Die plastic opzet stukjes hebben wij los besteld, ik geloof gewoon via stokke. Daardoor kan ze echt niet omvallen, terwijl ze zich altijd afzet tegen de tafel.
Hier zit mijn zoontje sinds ongeveer een maand geleden zonder beugel in de stoel. Hij klom er zelf steeds op en stond dan op de stoel om over de beugel te klimmen. Kreeg een hartverzakking toen ik dat zag . Beugel eraf en hij klimt er netjes zelf op. Hij heeft wel geleerd dat hij moet aangeven wanneer hij van de stoel af wilt, zodat ik de stoel van de tafel weg schuif. Gaat hier iig perfect. Hij gaat soms wel staan in de stoel, maar weet dondersgoed dat dat niet mag. Hier op het kdv hebben ze ook Tripp Trapps.
Dochter is nu 4.5 en zit ook nog steeds in de kinderstoel. Wij hebben een bloom fresco en is te gebruiken tot 36 kilo. We hebben het blad er niet meer opzitten maar vind het een ideale stoel. Is in hoogte te verstellen. En dochter vind hem heerlijk zitten. Bij opa en oma zit ze nog op de trip trap wat ik ook nog steeds een ideale stoel vind.
Onze zoon is net 2 geworden en zit ook nog in de stokke met beugel ervoor. Hij vind het nog prima dus ik ook. En als hij boos word kan hij er niet vanaf glijden en dat kan zonder beugel wel. Wij hebben stoffen eet kamer stoelen dus voorlopig blijft hij nog in zn eigen stoel zitten, ik hoef geen pasta handen aan mn stoelen te hebben. En ik vind dat ze pas op een gewone stoel kunnen als ze ook fatsoenlijk boven de tafel uit komen en hun armen op tafel kunnen leggen zeg maar
Wij hebben tot zo'n 16 maanden de ikea kinderstoel gebruikt. Vanaf 16 maanden een tripptrapp zonder beugel, daar kon hij zelf op en af. Ik vind het geen nadeel hebben, mijn zoontje zet zich niet af tegen de tafel.
Wat zijn jullie eensgezind over de trip trap hihi. Ik laat zoon dus nog wel ff in zijn stoel zitten nu, vooral het feit dat hij nog meer boven tafel komt is een probleem. Maar niemand die dus iets anders gebruikt op hun eigen stoelen als verhoger? De al geboden optie past bij ons niet het is te hoog weer. Zoon moet ongeveer 15 a 20 cm omhoog.
als het kindje (3jaar) van vrienden hier mee eet zet ik altijd een verhoger in onze eetkamer stoel. gewoon zo'n verhoger die je later in de auto gebruikt als ze ouder en groter zijn. dingen kosten een paar euro en passen bij ons precies in de stoel. zo zit hij perfect op hoogte en ik heb maar 1 kinderstoel.