Commode met laden of kasten

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Vriendinnetje87, 2 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vriendinnetje87

4 nov 2011
    33
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Wij zijn ons aan het orienteren op een babykamer. Nu vragen we ons af wat het meest praktisch is: een commode met laden of met kastjes (deurtjes). Wie zou ons hier wat over kunnen vertellen?

2. Zustertje2015

Zustertje2015 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    2.682
    0
    36
    Met laden.. (vind ik) als je je kindje op de commode heb liggen en je moet iets uit het kastje hebben wat bijv laag en achterin ligt moet je bukken en je kindje dus heel eventjes los laten. Als je lades heb trek je die naar je toe en kun je het pakken. Dat is voor mij de rede geweest om er 1 met lades te bestellen. Bij een vriendin echt gemerrkt dat ik met kastjes niet prettig en veilig vond.

3. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

ik vond kastjes ook niet handig (had ik bij oppasgezinnen wel gehad) en heb er een met laden gekozen.

4. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.211
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Met lade's makkelijk, je trekt de lade open en kan zonder je kindje los te laten iets achteruit de lade pakken. Ook makkelijk om mandjes in te zetten voor sokjes etc.

5. maria80

maria80 Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.980
    136
    63
    Ik zeg ook; laden! Erg praktisch.

6. zafira

zafira Fanatiek lid

18 feb 2010
    1.962
    127
    63
    zuid holland
    Hier ook 1 met lades, reden die de bovenstaande dames ook al geven.

7. Jep

Jep Niet meer actief

Ik vind met lades ook erg fijn. Wij hebben alleen lades met magneet sluiting. Soms gaan de lades open als je er met je benen tegen aan staat met het verschonen van de luier ed. Dat is weer minder praktisch....

8. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    wij hebben bij de oudste een commode met deuren en nu een met lades en dat is idd makkelijker en makkelijker netjes te houden vind ik.

9. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    Wij hebben een combinatie van 1 lade en daaronder deurtjes

10. fafje

fafje Niet meer actief

ik heb kastjes, en nooit ene probleem gehad met kindje loslaten, wnat ik heb altijd alles wat ik nodig heb op de commode al klaar gelegd.....

ik zou dus niet weten hoeveel fijner het is als ik lades zou hebben..

11. belgischemama

belgischemama Fanatiek lid

21 mrt 2010
    1.614
    0
    0
    lade

12. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

11 jan 2010
    2.855
    0
    36
    wij hebben gekozen voor 3 lades en daaronder 2 deurtjes

13. dramaqueentje

dramaqueentje Bekend lid

26 jan 2011
    956
    0
    0
    NULL
    NULL
    lades. Kun je je spullen naar voren halen ipv dat je zelf achter in de kastjes moet gaan zoeken...

sowieso wl handig om alles klaar te leggen natuurlijk...

en wij hebben van die ikea vakverdelers(of hoe ze mogen heten), idd om spulletjes makkelijk gesorteerd te bewaren

14. misa

misa Niet meer actief

Ik denk met laden. Hebben wij ook. Nu hebben we een nieuw kamertje voor de oudste gekocht met commode. Deze heeft wel deurtjes. Dus ben benieuwd! Maar goed, zoontje is dan ook al een stuk ouder!

15. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    Ik zou gaan voor een commode met lades!! Die hebben wij op de babykamer, heel praktisch omdat je overal staand makkelijk bij kunt en idd ook je kind even los kunt laten als dat nodig is.

Nu ik zwanger ben van de tweede hebben we nog een ledikant+commode er bij gekocht via marktplaats, en die commode heeft dus deurtjes. Niet handig, want dochterlief weet inmiddels veeeeel te goed hoe ze die open moet krijgen! Als ik daar kleertjes/luiers etc. in zou leggen dan zou ik die denk ik meerder keren per dag op de grond terug vinden. De lades daarentegen, die krijgt ze nog steeds niet open. Dus ook op de lange termijn vind ik lades prettiger! De commode met deurtjes wordt nu gewoon een speelgoedkast, ook leuk ;)

16. Vriendinnetje87

4 nov 2011
    33
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor alle reacties!! We zullen de tips meenemen bij onze keuzes.. denk dat het lades worden ;)

17. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Hier ook lades :) Wij hadden de hemnes van de ikea met 8 laatjes, heel praktisch. Daar kun je zo'n beetje alles in kwijt wat je wilt. Ook lekker hoog en breed.

18. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Ik heb bovenin 2 kleine en een grote lade, en onderin 2 deurtjes. Ik moet zeggen, de deurtjes gebruik ik (te) weinig en ik denk dat ik van een of twee grote lades veel meer gebruik zou maken omdat je overzicht hebt van bovenaf. Ik zou dus zeker voor lades gaan!

19. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.740
    7.507
    113
    Vrouw
    Ik heb een commode met 2 lades. een kast vindt ik on overzichtelijk. de stapels erachter zie je vaak niet goed. een lade kan je helemaal tot achterin vol stapelen en je kan er nog makkelijk bij en zien wat het is zonder de andere stapels aan de kant te hoeven schuiven.

20. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Wij kopen een ladekast van de Ikea met 6 lades van verschillende hoogtes. Lades lijken mij handiger in te delen!

Deel Deze Pagina