tips voor kleine babykamer

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door douglas84, 1 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. douglas84

douglas84 Fanatiek lid

17 jun 2008
    1.677
    0
    0
    Drenthe
    Hoi wij hebben een vrij kleine babykamer. Tenminste als ik vergelijk met andere. Nu willen we het zo praktisch mogelijk inrichten maar dat blijkt moeilijk.
    Alle babykamermeubelen zijn behoorlijk groot. We kunnen wel een ledikant en commode kwijt, maar dan kunnen we alleen nog meer een linnenkast kleiner dan 80 cm breed kwijt. Bij veel zaken zien we allemaal 2 of 3 deurs linnenkasten. Graag willen we een complete set.
    de kamer is 2.88 m diep en 1.90 m breed. Dan zit er ook nog een schuine wand in, 1 raam en een deur die naar binnen toe open gaat. hebben jullie tips om het praktisch in te richten en waar we een leuke set kunnen aanschaffen?

2. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Ik zou eens kijken bij de Ikea. Er zijn babykamers en gewone meubelen uit dezelfde serie die heel goed te combineren zijn en kun je precies uitzoeken wat bij jullie past.

3. Saadia

Saadia Actief lid

3 apr 2009
    150
    11
    18
    #3 Saadia, 1 feb 2010
    Laatst bewerkt: 1 feb 2010
    Wij hebben ook een kleine babykamer, maar zijn toch geslaagd bij Babydump. Hier heb je kamertje Miami met 1-deurs linnenkast.
    Zie mijn foto-album. Wij zijn erg tevreden met het resultaat!!

4. Rosado

Rosado Niet meer actief

5. douglas84

douglas84 Fanatiek lid

17 jun 2008
    1.677
    0
    0
    Drenthe
    Hoi Saadia, mooie babymaer, eigenlijk net zoiets als wij willen (wit of withe wash) en commode met lades. Alleen keek even op site babydump en daar zie ik dat het alleen leverbaar is met 2 deurskast?

6. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Hi,

wij hebben een heel kleine kamer (ook met schuine wand en dakraampje) en hebben dit keer een simpele commode en het bedje van IKEA uit dezelfde serie gekocht. Goedkoop en goed. Verder bij IKEA een open boekenkast gekocht, niet te diep, daar wat leuke mandjes in voor de kleertjes en spulletjes. De serie heet SNIGLAR en is door z'n simpele structuur niet te 'grof' in het kamertje. Echt de moeite waard.
    Verder de deur eruit gehaald - en een leuk, dik gordijn opgehangen aan een rail. Zo is het optisch ruimer en lichter!

7. wennepen

wennepen Bekend lid

30 dec 2008
    908
    0
    0
  8. douglas84

douglas84 Fanatiek lid

17 jun 2008
    1.677
    0
    0
    Drenthe
    hebben jullie ook tips om de kamer leuk aan te kleden? hebben muren die we alleen kunnen verfen ivm stucwerk. de schuine wand is wel van hout dus die kan ook geverfd worden. helaas dus geen mogelijkhedne voor fleurig behang!

9. Saadia

Saadia Actief lid

3 apr 2009
    150
    11
    18
    Het kamertje is van het merk interbaby. Kijk eens op -- INTERBABY -- , daar staat de 1-deurskast. Bij babydump in de winkel staat het kamertje met 1-deurskast (tenminste in Eindhoven). Succes!

10. Brigitte1985

Brigitte1985 Fanatiek lid

29 nov 2009
    1.019
    213
    63
  11. wennepen

wennepen Bekend lid

30 dec 2008
    908
    0
    0
    * Je zou leuke schilderijtjes op kunnen hangen
    * Of een leuke muursticker of muurtekst op een houten plank plakken en die ophangen
    * Een leuke plank ophangen en daar leuke dingetjes op zetten?

12. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.036
    1.857
    113
    Provincie Groningen
    Je zou ipv een kledingkast ook een grotere commode kunnen nemen, zoals deze van de ikea:
    IKEA | Opbergmeubels | Ladekasten | HEMNES | Ladekast 8 lades

Mijn vriendin heeft een zoontje en zij heeft eigenlijk bijna nooit het hang gedeelte van haar kast nodig.
    Maar met mijn dochters jurkjes had ik geen kast zonder hang gedeelte willen missen.

13. jerami

jerami Fanatiek lid

16 aug 2009
    2.007
    0
    0
    Zuid Holland
    Hier het zelfde probleem wat kamer betreft. De kamer die hopelijk snel om getoverd zal worden tot babykamer is vrij lang, maar wel smaal. In de breedte is 2 meter, hier past net een bed tussen, maar dan kan je er niet meer omheen. De muur waar de deur in zit (die naar binnen opengaat) loopt schuin zeg maar, heb dus een soort van punt. Ik zit vooral met het bedje wat ik dan ergens zou moeten zetten. De muur in de breedte is bij de deurkant heel krap vanwege de deur die open moet kunnen en aan de andere kant heb je de verwarming + raam.
    Dat idee van het gordijntje is leuk bedacht, helaas niet niet van toepassing met de katten die rondlopen.

14. fioon

fioon Fanatiek lid

9 dec 2006
    1.361
    1
    0
    Flevoland
    Misschien een leuke tip voor schilderijtjes, naar ieders wens:

http://www.leukeschilderijtjes.nl

En wat betreft de babykamer, wij hadden onze babykamer van babyonline. Super service en niet heel duur!

15. grietje84

grietje84 Actief lid

17 jan 2009
    413
    0
    16
    rotterdam
    Onze kamer is ook klein. Kunne alleen een ledikant en commode kwijt. En een stoel. Een kast hebben wij op de andere slaapkamer. Wij hebben een rail opgehangen waar we wat kleertjes aan hebben hangen. Die hang ik daar gewoon nat op en daar laat ik ze hangen. Moet zeggen dat ik in de kast op de andere slaapkamer nog niet veel voor onze kleine in heb zitten. Ze is nu een half jaar. alleen wat beddengoed, enz. Dingen die je niet dagenllijks gebruikt.

16. Eylem

Eylem Niet meer actief

Yep zelfde hier! Ook een erg klein kamertje, wat we ook nog eens niet mogen schilderen (particulier huurappartement) en waar 1 lelijke 'kale' muur in zit (dus je ziet de bakstenen zeg maar). Rest is gelukkig wit.

Ik ga het opfleuren door wat muurstickers denk ik en ik wil een fotocollage van alle vier de opa's en oma's ophangen omdat er van de vier maar één in de buurt woont. En verder wil ik het erg rustig houden omdat het anders nog kleiner wordt. Zelf hebben we er wel laminaat gelegd en daar is het erg van opgeknapt.

Meubels: 1 ledikantje en 1 kast, die tegelijkertijd als commode dient. De Malm 4 ladenkast van de Ikea. Prima hoogte als commode. Verder hangen er nog twee planken die we laten hangen en dan moet het maar genoeg zijn! Ik zou zeker kiezen voor een combi kast-commode want een commode én een kast maakt het zo vol

17. Eylem

Eylem Niet meer actief

De deur eruit halen is voor ons trouwens ook nog wel een optie, die is lelijk donkerbruin en mag toch niet dicht omdat er in de babykamer zelf geen ramen zitten (ja ook al zo ideaal....gelukkig direct tegenover de kamer wel twee grote ramen van onze slaapkamer die altijd open zijn)

18. misa

misa Niet meer actief

Voor de aankleding: leuke kleuren verf, schilderijen, gekleurde meubels, muurstickers, gekleurde manden en gordijnen.
    Succes en veel plezier!

19. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.238
    7.282
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wij hebben ook een kleine babykamer nu (Eva heeft de grotere kamer ;) ).

Wij hebben 2 schuine kanten, 1 daarvan is de zoldertrap.
    Zo ziet het er uit als je binnenkomt (nog wel wat rommel ;) )

20. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.238
    7.282
    113
    Vrouw
    Brabant
    Zo ziet het hoekje met de commode eruit:

Deel Deze Pagina