Gisteren heb ik bij mijn zoontje van 3,5 maand voor het eerst de nageltjes geknipt. Ze waren inmiddels zo lang geworden dat veel vrouwen er jaloers op zouden zijn Nu zit ik alleen met het volgende: Ik zag al erg tegen het knippen op omdat ik bang was om hem pijn te doen. Vooral omdat hij vaak vuistjes maakt en met zijn armpjes spartelt. Dus nu moest ik en zijn armpje zien stil te houden en zijn vingers open gesperd houden. Mijn vriend heeft de hele tijd tegen hem verteld zodat hij wat afgeleid was en daardoor niet met zijn armpjes deed zwaaien. Maar toen ik bij zijn voorlaatste vingertje aankwam begon hij ineens te huilen. Ik had hem in zijn vingertje geknipt Gelukkig niet diep want het bloedde niet maar je ziet wel het streepje van de nagelknipper er nog in staan. Ik schrok me dood! Heeft iemand van jullie ervaring met de nageltjes vijlen bij baby's of hoe pakken jullie dit aan?
Been there, done that.... Vrees dat dit de meeste mama's weleens is overkomen. Vijlen is bijna niet te doen, duurt langer dan knippen en je blijft aan de gang. Dus de volgende keer gewoon weer knippen. Ik deed het altijd als ze aan het eten waren
Ik knip de ngels van mijn dochter elke week. Ze is een extreme duimer en heeft anders haar gezicht vol met krasjes. In het begin hielp idd afleiden door mijn man goed. Nu is ze er aan gewend en soms wil ze de speen even in. Ik leun meestal met mij ene arm op haar arm en met de zelfde hand hou ik haar handje vast, met de ander hand knip ik. Teennagels knippen daarin tegen vind ik een behoorlijke uitdaging. Pf die jubeltenen die maarniet stil willen liggen haha
Toen ik de eerste keer de nagels van mijn dochter knipte gebeurde mij het ook. Knipte zo in haar vinger. Klein stukje vel eraf. Bloedde verder niet echt. Ze begon ook echt hard te krijsen. Kan iedereen gebeuren. Ben daarna gewoon weer gaan doen. Handje goed vasthouden.
Haha ik heb echt heel lang gevijld, ik durfde echt niet te knippen! Ben denk ik pas gaan knippen toen de nagels wel erg lang waren en het vijlen niet meer te doen was.. denk tegen 11 maanden of zo.. Ik doe het nu als ze “s ochtends of “s avonds de fles vast heeft op de commode, dan houdt ze meestal haar handjes stil en vind ze het ook interessant om naar te kijken. Heb haar nog nooit in haar vinger geknipt.
Ik knip de nagels van mijn zoontje met een schaartje ipv knippertje, dan kan je veel beter bochtjes maken. Vijlen ben ik heel snel mee opgehouden. Die nageltjes groeien zooo snel!
Ik vind juist het knippertje veel fijner. Vijlen duurt mij en mijn dochter ook veel te lang. Nu iedere week even knippen, maar ben ook als de dood om een keer in haar vinger te knippen....
Ik knipte haar nagels toen ze 3 daagjes jong was, omdat ze zo lang waren..Gebruik een nagelknipschaartje (een kleintje) en ze had er geen last van, kon ook moeilijk in haar vel knippen met zo'n ding, alles ging goed en nu is ze al 6 weken en die nagels zijn nog even kort als toen ze net geknipt waren (vraag me niet hoe!) teennagels groeien bij haar volgens mij niet, die zitten er al 6 weken zonder ook maar een millimeter gegroeid te zijn
Hier ook met een babyschaartje (met ronde puntjes) en hier ook voor de TV. Ze is dan genoeg afgeleid om niet te protesteren. Mijn vriend heeft ook weleens in d'r vinger geknipt.
Ik knipte de nagels als hij overdag sliep, dan waren zijn handjes lekker ontspannen en lag hij goed stil . En ach het gebeurt iedereen wel eens dat ze mis knippen
wij kniptn ze altijd wanneer ze lag te slapen. durfde dat echt niet in wakkere staat, heb een wriemelkontje haha. nu kan ik tegen dr kletsen en vind ze het prima.
hier nog niet gebeurd maar dat zal hier vroeg of laat ook wel eens gebeuren denk ik vijlen krijg ik niet voor elkaar, ik maak die nageltjes dan op een of andere manier scherper haha schaartje, ik heb er eens naar gekeken maar weet niet hoe ik daar mee moet beginnen het enige wat hier lukt is met het nagelknippertje maar dan zit ik toch ook steeds te puffen heel voorzichtig en langzaam, een tijdje geleden viel hij nog wel eens in slaap in de sitter, dan ging het wel redelijk goed nu zet ik hem in de sitter, speen in de mond, speeltje in andere hand en dan begin ik maar het is niet mijn hobby
In het begin vijlde ik ze altijd, want vond het knijpertje echt doodeng!! Maar op een gegeven moment moest ik toch echt gaan knippen, want ze groeiden te snel en vijlen duurde hem te lang. Ik vroeg toen aan mijn vriendin hoe zij dat deed bij haar dochter, want t zweet stond echt op mijn voorhoofd toen ik t knippertje wilde gebruiken en toen liet zij me zien hoe ze het met het babyschaartje deed. Echt supersimpel en haast onmogelijk om daarmee in een vingertje te knippen! Je moet t alleen wel eigenlijk een keertje gezien hebben hoe dat gaat, misschien staat er een filmpje op YouTube ofzo?
Combi fles-nagelknippen Heb ook 1x in vinger geknipt toen wurmkont terugtrok... Nou dat gebeurt me niet nogmaals... Dus fles erin, door papa of kussen eronder en knippen maar... Gaat super
Dankje voor alle reacties! Ngelschaartje heb ik ook al aan gedacht maar die nageltjes/vingertjes zijn zo klein in verhouding tot zo een schaartje dat ik dit niet fatsoenlijk geregeld krijg. tijdens zijn slaap maakt hij vuistjes dus dat is ook geen optie. Maar de tip met de fles ga ik zeker proberen! Wanneer hij zijn fles krijgt is hij rustig en ontspannen dus dat zou dan zeker moeten lukken.
Ik leg haar altijd op de commode en hang aan het plankje een pop waar ze dan met het ene handje naar grijpt.. Het andere handje heb ik per vinger en hand vast.. Ik knijp best hard in d'r handje, liever qat harder knijpen dan in haar vinger knippen
Ik doe trouwens het schaartje zo klein mogelijk open.. Zet het onderste blad tegen haar top en doe hem dan voorzichtig dicht.. Ik knip altijd met het uiteinde eigenlijk..
Ik heb vanaf het eerste begin gewoon zijn nageltjes geknipt als hij wakker is. Bij me op schoot, goed vasthouden en knippen. Nu (8 maanden) blijft hij rustig zitten tot ik klaar ben en zit hij er gefascineerd naar te kijken