Kinderstoel?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Klevkin, 23 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Klevkin

Klevkin Bekend lid

26 aug 2008
    659
    1
    0
    Begeleider van zelfstandig wonende l.v.b.ers (24 u
    Friesland
    Ik zie op de lijst van de babyuitzet een kinderstoel staan......... maar is een kinderstoel al nodig? het duurt zeker nog een tijd voor de kleine kan zitten. Voor die tijd kan de kleine toch nog niet in een kinderstoel? of zie ik iets over het hoofd?

Verder ben ik heel benieuwd wat bedoeld wordt met hoekbeschermers?

2. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Hoekbeschermers zijn plastic hoesjes die over hoekjes van de tafel stopt. Om te voorkomen dat de baby z'n hoofd niet stoot als ie gaat kruipen/lopen.

Een kinderstoel hebben wij niet gekocht. Nergens voor nodig.
    Die koop ik wel als de tijd rijp is en als de baby kan zitten.

3. Yjc

Yjc Fanatiek lid

18 jan 2008
    1.133
    0
    0
    Tilburg
    met ongeveer 6 maanden kunnen ze in de kinderstoel dus die heb je niet direct nodig. Inge zit er nu af en toe in maar dan maar 5 minuutjes en gewoon een beetje om te wennen.

Hoekbeschermers zijn volgens mij voor als je een tafel met scherpe hoeken hebt dat je daar iets beschermends om kan doen. Maar ook die heb je pas nodig als je kindje begint te kruipen of lopen. En dan nog is het aan je zelf of je dat wil of niet.

Als het goed is krijg je van je kraamzorg rond de 30 weken een lijst waarop staat wat je nodig hebt voor de eerste maanden. En anders zijn er hier op het forum genoeg onderwerpen over te vinden.
    Miskoop en aanrader is een leuke om eens door te nemen!

4. Klevkin

Klevkin Bekend lid

26 aug 2008
    659
    1
    0
    Begeleider van zelfstandig wonende l.v.b.ers (24 u
    Friesland
    okee :D dank je wel!

5. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    Wij hadden tijdens mijn zwangerschap al een kinderstoel gekocht, omdat er eentje in de aanbieding was bij kruidvat.
    Toen Pete ongeveer 6 maanden was, hebben we deze pas in elkaar gezet. Op het CB kregen we echter te horen dat je kindjes pas in een kinderstoel mag zetten als ze zelfstandig kunnen zitten, dus op de grond zonder ondersteuning en dan met een rechte rug. Is dit nog niet het geval, dan is het beter om ze in een wipstoeltje te zetten of op schoot te houden tijdens het eten.

6. mamamarit

mamamarit Actief lid

22 okt 2008
    133
    0
    0
    Ze mogen idd. pas in de kinderstoel als ze zelf gaan zitten maar vaak wordt het wel al wat eerder gebruikt, zo rond 6 a 7 maanden.
    Is dus niet echt nodid om tijdens zwangerschap al te kopen maar bij een leuke aanbieding is het het overwegen waard.

Wij hebben zelf een Stokke kinderstoel en dat vind ik wel een aanrader, kunnen ze nog heel lang op zitten. Zoontje heeft er tot 5 jaar op gezeten (kan nog langer hoor) maar heeft nu plaats moeten maken voor z'n zusje :D

7. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Precies zoals gezegd, een kinderstoel gebruik je pas als je kindje met de bijvoeding gaat beginnen (6 maanden)

Wat betreft dat zitten, ligt eraan welke stoel je hebt/wat voor stoel je koopt. Wij hebben stoelen van Peg-Perégo prima papa (moeilijke naam, hoop dat ik hem zo goed schrijf ;)), en daarin kunnen ze ook zonder dat ze echt kunnen zitten, stoel kan ook in ligstand zegmaar ;)

Deel Deze Pagina