Help, rode billetjes!!!

Discussie in 'Verzorging' gestart door sweetamber, 7 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sweetamber

sweetamber Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.271
    1
    0
    apothekersassistente
    Mijn ventje heeft sinds gistermiddag hele vurige rode billetjes.
    Hij heeft hier bijna nooit last van en vaak is het een aantal dagen Sucocrem smeren en het is weg.
    Alleen vanmiddag kwam er een beetje bloed uit een plekje, wat moet ik er dan opsmeren???

2. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    sudocreme mag je er dan niet op smeren.
    Het beste is dan op zinkolie te gebruiken van dr. swaab ofzo.
    Dit mag wel op open plekjes ( werk in de zorg).
    Je kan dit gewoon halen bij de drogist of apotheek.
    En je kleintje zoveel mogelijk in zijn blote billen laten liggen, dan kan het goed luchten en indrogen.

3. Tennes

Tennes Niet meer actief

Ik gebruik bij luieruitslag en rode billen altijd de billencreme van Weleda. Dit werkt zo ontzettend goed bij mijn kindje.

4. Noukie 81

Noukie 81 Actief lid

26 aug 2007
    264
    0
    0
    noord brabant
    ik gebruik bephanten of hoe je dat ook schrijft

5. Smiley24

Smiley24 Fanatiek lid

1 jun 2008
    4.093
    1
    38
    Billetjes met een nat washandje schoonmaken, in blote billen laten spelen en Maizena erop strooien. Werkt als tierelier..

Succes..

6. Lien78

Lien78 Fanatiek lid

15 feb 2008
    1.890
    0
    0
    (dieren)fysiotherapeute
    regio A'foort
    eens met de laatste drie posten hierboven, ook in die volgorde voor mij trouwens. in blite billen laten spelen is hartstikke goed voor d ehuid inderdaad, maar met een plasgraag jongetje niet zo'n optie. ;)

7. sweetamber

sweetamber Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.271
    1
    0
    apothekersassistente

Idd, snap de tip idd wel, maar (en vooral nu hij nog zo klein is) niet zo handig. Heb gisteren zijn billen schoongemaakt, in de blote billen laten liggen en eerst zijn lichaam verder ingesmeerd met vette creme (ivm droge/eczeemhuid) en toen pas luier aangedaan. Dat zijn toch een paar minuutjes:D Maar wel telkens kijken of hij niet plaste:D

Het gaat nu gelukkig een stuk beter, maar ik neem van mijn werk iig Bepanthen mee. Die maizena, kan dat dan ook als ik gelijk zijn luier aandoe???

8. Smiley24

Smiley24 Fanatiek lid

1 jun 2008
    4.093
    1
    38
    Ja hoor je kan maizena op de billetjes strooien en dan een luier aan. En sowieso wat vaker een nieuwe luier en niet met de luier/lotiondoekjes de billetjes schoonmaken. Schijnt alleen te verergeren.

9. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    Ik zou ook zolang je kindje rode billies heeft gewoon een washandje met water gebruiken en geen doekjes. Dat maakt t bij mn dochter vaak erger en t prikt ook.

Heb je geen plastic zeiltje ofzo wat je in de box kunt leggen, dan maakt t toch niet uit als ie en keertje plast?

En idd maizena hahah toen ik dat voor t eerst hoorde heb ik de mensen uitgelachen maar t werkt helemaal super!

Verder heb ik een keer gehad dat t na een week nog niet weg was, werd alleen maar erger. Toen was t dus een schimmeltje, ik heb toen hiervoor miconazolcreme gekregen, dat is ook zonder recept verkrijgbaar.

10. angel81

angel81 Bekend lid

10 apr 2007
    920
    0
    0
    Maizena helpt heel goed. En ik deed haar s'avonds in een badje met zemelen want badproducten kunnen dan nog wel eens irriteren. Gewoon een zak zemelen kopen in de supermarkt, en flinke hoeveelheid in een washandje gooien, in het badje gooien en even een paar keer knijpen. Dan komt er wit water uit. Helpt ook heel goed bij waterpokken....

11. Sjanienu1

Sjanienu1 VIP lid

6 sep 2008
    6.495
    1
    0
    Winkelmedewerkster
    's-Heerenberg
    Mijn zoontje heeft ook luieruitslag sinds zondag. Waarschijnlijk komt dat door de antibiotica die hij heeft gehad.
    Hij heeft een open wond dus ik smeer er maar even geen zalfje op, maar ik gebruik maizena. Even afwachten wat het doet...

12. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    schimmeltje is een veelvoorkomende bijwerking van antibiotica, kan echt ineens vuurrood worden open en losse velletjes. Even in de gaten houden want dat is echt zielig :(

Deel Deze Pagina