andere merk benamingen?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door boterbloempje83, 6 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. boterbloempje83

boterbloempje83 Fanatiek lid

14 dec 2009
    1.526
    0
    0
    Goede Morgen Dames,

we zijn hier bezig met het uitzoeken van babyproducten, qua douche-assortiment en qua voeding (flesvoeding)..
    We wonen vlak bij de duitse grens en vroeg me af wie me kan helpen met de merken zoals; zwitsal en flesvoeding van nutrillon en/of friso. Ze hebben in duitsland namelijk andere benamingen ervoor, weet iemand die?

Of gaat iemand zelf naar duitsland voor bepaalde producten die daar goedkoperder zijn dan in NL?

alvast bedankt! :D

2. mausi

mausi Fanatiek lid

22 jul 2009
    2.751
    646
    113
    Gelderland
    Friso hebben ze volgens mij niet, wel Nutrilon, heeft een hele rare naam daar, weet het even niet, maar je herkent de verpakking wel meteen. Flesvoeding is alleen wel flink duurder. Luiers kopen wij er wel, bij de DM (drogist) en dan van 'babylove' wij vinden ze namelijk nog fijner dan pampers. Aan verzorgingsproducten, Zwitsal kennen ze niet. Wel véél andere producten zoals Bebe, Penaten... , .... Duitsland is in véél dingen goedkoper, alleen niet in flesvoeding dus.

3. boterbloempje83

14 dec 2009
    1.526
    0
    0
    okee dankje wel voor je snelle reactie :D
    idd nutrillion herkende ik wel aan de verpakking, maarja als het daar duurder is dan hier dan doen we dat maar niet ;)
    wij hadden laatst namelijk babyproducten van 'bubchen' gekocht en qua geur leek het erg op zwitsal..
    tipje van de luiers komt goed van pas, dankje!!

4. Angellove90

Angellove90 Bekend lid

2 mrt 2011
    731
    0
    0
    Student Vastgoed & Makelaardij
    Noord-Brabant
    Wij hebben ook wat producten van Babylove, vind ze erg fijn. We hebben ook van de DM van die snoetenpoets-doekjes met appelgeur (weet niet precies welk merk).. Die probeert ze zelfs op te eten, dus die vallen zeker in de smaak.. ;)

Vraag me af of er nog meer mama's zijn die ervaringen hebben met de luiers van Babylove en of ze (veel) goedkoper zijn dan Pampers. Wij gaan namelijk ook af en toe flink inslaan bij de DM Drogist, dus dan zou ik ook makkelijk de luiers in kunnen slaan (mits beter en goedkoper).

5. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.071
    3.863
    113
    Ik weet die naam van Nutrilon daar ook niet, maar het zit in exact dezelfde verpakking, dus dat kun je wel makkelijk herkennen. Alleen is het volgens mij duurder daar.
    Zwitsal hebben ze niet, maar er zijn zowel in Duitsland als Nederland genoeg huismerkproducten voor baby's die goedkoop zijn en lekker ruiken. Oh ja, ze hebben wel een soort Pampers basis variant, die goedkoper is, zit volgens mij in een oranje verpakking.

6. mausi

mausi Fanatiek lid

22 jul 2009
    2.751
    646
    113
    Gelderland
    @ Angellove90, ik denk dat het merk luiers afhankelijk is van je eigen ervaring en je eigen kindje... Wij vinden bijvoorbeeld de Babylove van DM en de luiers van de Aldi uit Duitsland erg fijn! Daarentegen hebben we een hekel aan Kruidvat luiers, lekken bij onze meid aan alle kanten door, maar heb weer vriendinnen die zweren bij Kruidvat luiers, dus ik zou hoe dan ook nooit mega in gaan slaan als je een nieuw merk gaat proberen! Zelf vind ik Pampers ook prima, hebben we ook regelmatig in huis, maar Babylove vind ik iets minder stinken als ze erin geplast heeft... Bij Pampers denk ik soms dat ze flink gepoept heeft en dan blijkt er uiteindelijk niks te zijn. Babylove ruikt wat neutraler (en is goedkoper).

Net ff gekeken toen ik mijn meid aan het verschonen was, wij hebben vanalles in huis van Alverde (bad/shampoo, creme en zonnebrand). Is een natuurproduct (staat gewoon bij de babyartikelen), te koop bij de DM, ruikt heerlijk!!! :)

7. Angellove90

Angellove90 Bekend lid

2 mrt 2011
    731
    0
    0
    Student Vastgoed & Makelaardij
    Noord-Brabant
    @Mausi: bedankt voor je reactie. Ik denk toch dat ik binnenkort eens een pak ga proberen. Want ik gebruik vanaf haar geboorte al Pampers, die eigenlijk heel goed bevallen. Maar nu je het zegt: ik heb het ook heel vaak dat die luiers al snel stinken naar plas. En dat ik idd ook denk dat ze flink gepoept heeft, maar dan zit er maar een klein beetje plas in. En zowel de Baby-Dry als de Active-Fit trouwens. Wellicht het proberen waard dus....

8. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.555
    528
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ik gebruik het huismerk van Rossmann, Babydream heet dat. Gebruik daar voornamelijk de luiers van. Billendoekjes ben ik erg te spreken over die van de Duitse Lidl. Zijn in NL ook wel te koop, maar scheelt bijna 40 cent op een verpakking.... en aangezien er een pak per week door gaat en nu bijna twee pakken met twee kindjes :cool:

Verder heb ik bij de oudste de voeding van Babyvita gebruikt, kost maar iets van €3,40 ofzo voor een pak van 600 gram. De Hipp, Aptamil enzo zijn vele malen duurder.

Pampers vond ik op zich ook wel goed, alleen niet die Active fit..... daar lekte onze dochter vreselijk in door. Kon drie maal per dag alles verschonen..... Wel zijn de Pampers in D standaard een euro goedkoper (buiten de aanbiedingen om)

9. luukske

luukske VIP lid

5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    wij hebben bij onze oudste alles in NL gekocht, zoals pampers, zwitsal etc, totdat meneertje luieruitslag van de tandjes kreeg en een droog huidje van de zwitsal. ben toen bij de DM (woon er nog geen 500mtr vandaan) babylove doekjes gaan halen op oliebasis, wil nu geen andere meer.

verder bij onze jongste dus ook laatst een pak babylove luiers geprobeerd, en heb er geen klagen over(moet zeggen dat hij ook niet zo'n super gevoelige huid heeft van zijn grote broer).

verzorgingsproducten haal ik nu dus altijd daar, evenals de babyvoeding...we hebben Bebevita en daar doet Mika het super op, zo'n pak kost 3,35 euro voor 600gr. was in het begin iemand van de "vertrouwde" (dure) merken, maar mijn man zei me ook al dat kindjes in duitsland ook groot worden, dus waarom ze niet gebruiken, en een flinke duit besparen?!!

potjes en pyamapapje heb ik afgelopen week ook meegebracht, ook bebevita, en het gaat er in als hop!

10. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    weet niet welk merk flesvoeding ik gebruikt heb, maar die was dus echt wel stukken goedkoper dan in NL! Nog geen 4euro voor een pak heb ik in NL nog nooit gezien (en was de enigste waar daniel niet zoveel van spuugde)

edit: gezien voorgaande reacties zal ht wel bebivita zijn geweest

11. Bertha

Bertha Bekend lid

13 okt 2010
    850
    1
    18
    NULL
    NULL
    Handig topic, want ik heb mij ook al blind staan staren in de DM naar welke merken ze hadden!

12. mama32

mama32 Bekend lid

14 mrt 2010
    949
    0
    0
    Ik ben werkzaam als apothekersassistente!
    Zuid Limburg
    Bij de dm hebben ze simply dry pampets, deze kosten 6,95 per pak gaan vanaf maat 3. Ik vind ze zelfs fijner dan de baby dry...scheelt toch een hoop. Ook hebben ze bij de dm een uitgebreid assortiment van weleda, ook erg fijn :)

13. boterbloempje83

14 dec 2009
    1.526
    0
    0
    sow dames, toch genoeg om naar uit te kijken als ik zo even de reacties van jullie lees, dank jullie wel!! :D

Deel Deze Pagina