Ik kan van een vriendin/kennis een maxi cosi 'hebben'. Ik hoef er niks voor te betalen, maar heb gezegd dat ik dat niet wil (heb namelijk ook al een flinke stapel zwangerschapskleding gekregen, maar die geef ik haar naderhand ook weer terug). Ik wil er dus wel wat voor geven, maar heb geen idee wat een redelijke prijs is. Ik denk dat ik een cadeaubon voor haar koop (van Lief!) bijvoorbeeld, want ze koopt redelijk wat kleding voor haar zoontjes daar. Zou 30/40 euro een redelijke prijs zijn?? Wat zouden jullie doen?
Haar oudste is van maart 2011, dus de maxi cosi is al zeker 2 jaar oud. Ik weet niet of ze hem bij de kinderwagen gekregen heeft.
Kijk eens op Marktplaats wat het aanbod is en wat er geboden/gevraagd word voor een vergelijkbaar model. Zelf denk ik aan 20-25 euro.
Ik heb 75,- voor een easybase 2 met maxi cosi cabriofix 70,- betaald. Beide zagen er nog als nieuw uit. Ik denk dat 25,- wel het maximale is hoor.
25,- zou ik zelf nog leuk vinden om te krijgen als ik iets gratis weggeef. Meer is teveel, ze wil er immers niks voor krijgen.
Je schijnt bij een tweedehandsje wel zeker te moeten weten dat er nog geen aanrijding is geweest of dat ie gevallen is geweest etc. Dan kan de kracht uit de maxicosi zijn en kan ie minder veilig zijn voor je kindje dan je denkt. Wij hebben er ook eentje tweedehands; die is ongeveer een maand gebruikt door bekenden van ons.
Je moet geven waar jij je goed bij voelt. Ik heb laatst twee zakken kleding opgehaald, ik zou 15 euro betalen, maar het was zo veel, dat ik 20 euro heb gegeven. Als jij 30 of 40 euro er voor over hebt, moet je dat doen. Je hebt nu in ieder geval wat richtlijnen
25 euro is meer dan zat hoor. 2e hands maxicosi krijg je bijna niks voor als je het verkoopt, dus zie het maar als een leuk cadeautje en dan is 25 meer dan zat.
Wij hebben zelf geen auto en ook niemand in de buurt met een auto. De enige reden dat wij een maxi cosi hebben is voor het geval ik tijdens de bevalling met complicaties naar het ziekenhuis moet en dan met de taxi terug naar huis moet met de baby.
0 euro. Ik zou dat niet vertrouwen. Het ding moet maar eens gevallen zijn en je kan het gelijk weggooien.
Haha, garanties heb je nooit, maar lijkt me wel zo aardig ja Vandaar dat ik zei: zorg dat je alleen overneemt van iemand die je vertrouwt. Wellicht zou je vriendin je sowieso al gebeld hebben als ze een aanrijding had gehad oid, zodat je het weet. Je zult de maxi-cosi wellicht de eerste tijd wel op het onderstel van je kinderwagen plaatsen om te gaan wandelen, ipv de kinderwagenbak? Of bij opa en oma in de auto als ze oppassen? Maar iig weet je nu wat de risico's kunnen zijn. Ook al zie je het niet aan de maxi-cosi, er kan wat mee aan de hand zijn.
Meen je dat serieus? Lekker van vertrouwen, zeg. En als een vriendin met kind een ongeluk zou hebben gehad, dan neem ik aan dat je dat wel weet...