Winterjasje voor februari baby, wel of niet?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door AnneZ, 28 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. AnneZ

AnneZ Lid

28 okt 2013
    11
    0
    0
    HELP! ik kom er niet uit! Welke mama heeft ervaring met een winter baby?
    Ik hoop thuis te bevallen, heb dan in principe eerst geen jasje nodig. Mogen we gaan wandelen na een tijdje, heb ik een lodger fleece wrapper, een regenhoes (we wonen buitenaf, dus daar kan een behoorlijk straffe wind waaien) en natuurlijk de nodige katoenen dekens (ev. dekbedje van de kinderwagen,maar denk dat die niet eens nodig is).
    Voor in de maxicosi maakt mijn moeder een wrapper met fleece a.d. binnenkant en katoen aan de buitenkant. En er zit ook een voetenzak in de maxicosi.

Ik heb een borg vestje van z8 via mp gekocht, mt 62. Mocht het toch nodig zijn ........ maar ....... is dat wel eens nodig? Ik ben ten eerste bang dat dat jasje veeeeeel te groot is. En heb wel zo'n vestje van de hema, die is niet gevoerd... Zal deze warm zat zijn in combi met alles wat ik zojuist opnoemde? :)

Bijgevoegde bestanden:

2. maggie100

maggie100 Fanatiek lid

12 mei 2011
    1.318
    0
    0
    NULL
    NULL
    Onze vorige dochter is in februari geboren en toen hadden we een hele koude winter. Zij had een dik jasje met daarover 2 dekens en een mutsje. Zij had het lekker warm. Nu heb ik lodger wrPper fleece met extra voering erbij en verder ook een dun jasje. Ik kan ook nog de kap van de wandelwagen erover heen doen. Ik begin met jasje en fleece wrapper en als het kouder wordt doe ik de extra voering ertussen. Ik ga ervan uit dat een dun jasje genoeg is!

Een borg vestje heb ik ook gehad voor mijn dochter. Die had ze in najaar en voorjaar aan. Was erg fijn. Zij had toen maat 74/80. Nu heb ik er ook 1 voor mijn zoon gehaald voor in het voorjaar.

3. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.793
    18.987
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Of het nodig is of niet weet ik niet. Het klinkt alsof je al het nodige in huis hebt. Wat betreft de maat: ik vind het juist altijd wel fijn als jasjes en vestjes een maatje groter zijn. Het is anders toch lastig aantrekken over de andere kleding.

4. AnneZ

AnneZ Lid

28 okt 2013
    11
    0
    0
    Deze hebben wij.. kan echter niet in de maxi cosi omdat er geen openingen inzitten voor de riempjes, maar daarom maakt mij moeder dus een speciale wrapper met openingen haha.. Denk dat ik dan toch nog 1 vestje erbij doe.. niet zo'n dikkerd.. anders raakt ze nog oververhit misschien haha.. bedankt voor jullie reactie !

Bijgevoegde bestanden:

• lodger.jpg
      lodger.jpg
      Bestandsgrootte:
      16,1 KB
      Weergaven:
      29
  5. tetta

tetta Fanatiek lid

19 apr 2011
    3.430
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik had een berenpakje aan 1 stuk rn dat heb ik echt veel gebruikt.

6. soepstengel

soepstengel Fanatiek lid

1 jul 2009
    2.310
    0
    0
    Dat vestje vd Hema op je foto heb ik ook :D
    Hier gaat dat gebruikt worden voor binnen,
    En wanneer we naar buiten gaan komt daar nog een jasje over en een dekentje...
    Of een wrapper en een lakentje evt. Een dekentje....

7. Roosje83

Roosje83 Fanatiek lid

4 jun 2012
    2.195
    11
    38
    NULL
    NULL
    Dochter is afgelopen febr geboren. Is had een dik vestje voor haar. En in de maxi cosi ging ze in de voetenzak en natuurlijk mutsje op. In de wandelwagen onder een dekbedje.
    Winterjas lijkt me echt niet fijn om aan te trekken, kun je beter een extra dekentje gebruiken.

8. cizmo

cizmo Fanatiek lid

26 jun 2012
    1.898
    4
    38
    Mijn zoontje is van begin maart. Toen sneeuwde het zelfs. We hadden een dik zacht gevoerd jasje vsn noppies met capuchon en dan onder een dubbele deken in de wagenbak of onder een dikke fleecezak van koeka in de Maxicosi.

9. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik heb een wat dikker vestje van noppies, had ik toen bij mijn dochter ook maar toen was het extreem koud in november/december....

10. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Hier dus ook uitgeteld in feb.... Moeilijk is het dan he.

Ik heb een voetenzak voor in de mc, een deken in de kinderwagen en een paar dikke vestjes.

11. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Ons zoontje is geboren in februari

Het was koud en het sneeuwde

Maar een warme borg vest met een lekker dekentje en mutsje op was echt warm zat hoor

12. Aylen

Aylen Niet meer actief

Ik vond het echt niet te doen om zo'n klein babytje in een jas te frotten. Ik wikkelde hem in een dikke, zelfgebreide deken wanneer we naar buiten gingen.

13. DJ Momo

DJ Momo Fanatiek lid

23 apr 2010
    4.523
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik heb deze. Doe daar baby in met romper, longsleeve en (dun) vestje. Dat moet toch wel genoeg zijn?

plaatje beetje klein. Google op wallaboo overall..

Bijgevoegde bestanden:

14. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Hier februari kindje.
    Winterjasje NOOIT meer aangehad na de rit van het ziekenhuis naar huis (waarbij haar armpjes niet in de mouwen zaten). Hier lekker warme fleece doek en een dekentje over haar heen in de kinderwagen.

15. Foxy87

Foxy87 Lid

9 mrt 2013
    25
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    Ik zit met hetzelfde probleem. Wij verwachten ons meisje eind december en heb nu niet een echt dik vest gekocht, heb wel de voetenzak van maxicosi, die is echt heel dik. Zal ze dar dan nog een extra dik vest in aan moeten of zijn haar gewone kleertjes dan genoeg?
    Voor de kinderwagen hebben we een teddyzak van koeka, die is ook lekker warm.

Wat denken jullie? Is een dik vest nodig? Vind het ook zonde om hem alleen vanuit het ziekenhuis naar huis te gebruiken zoals ik hier al eerder las..

16. Char1983

Char1983 Fanatiek lid

19 feb 2011
    3.447
    21
    38
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Hier een feb. 2012 kindje het was toen erg koud vies kou en sneeuw.
    Met de rit naar huis hadden we hem een dik vestje aangedaan en dan in de maxi cosi voetenzak. Daarna zijn we pas weer naar buiten gegaan toen het wat minder koud was en dan nog gewoon een vestje met een dekentje. Is goed zat. Een te dik jasje of vestje is ook niet goed zeker niet als je toch een dekentje of een voetenzak over hem/haar doet.

17. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Onze oudste was een januaribaby, maar die ging gewoon met een niet gevoerd vestje en mutsje op in de voetenzak in de maxicosi. Of in wikkeldoek of onder dekentje in de reiswieg. Moest er eerder op letten dat hij het niet te warm kreeg dan dat hij het koud kreeg.

18. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Kleine is 5 mei geboren, had een dik zacht jasje en een voetenzak in maxi cosi. Geloof niet dat t gauw te warm is

19. AnneZ

AnneZ Lid

28 okt 2013
    11
    0
    0
    Ik heb dit vestje van z8 via marktplaats gekocht, maat 62, lekker gevoerd met borg! Ik gebruik deze dan als winterjasje denk ik.. zie trouwens net pas dat ik geen lint bij het jasje had zitten.. hm.. beetje dom dat ik dat niet eerder heb gezien haha..

Bijgevoegde bestanden:

• 24936a.jpg
      24936a.jpg
      Bestandsgrootte:
      19,9 KB
      Weergaven:
      31
  20. Char1983

Char1983 Fanatiek lid

19 feb 2011
    3.447
    21