Hoi dames, Wij hebben een levendig meisje die graag overal aan zit. Vooral aan knopjes. Helemaal aan knipperknopjes van oa de tv en de wasmachine. Ze heeft de tv al een aantal keer gereset en kom er regelmatig achter dat ze de wasmachine uit heeft gezet of op een bijzonder wasprogramma. Ze mag er van mij ook niet aankomen maar tja wat niet mag lokt nog meer. Hoe gaan jullie hier mee om?
Eh nu anders omdat hij ouder is maar toen zl die leeftijd had. Herhalen herhalen herhalen. Hem afleiden met wat anders. Dus iedere keer hem daar weg pakken zeggen dat het niet mag en afleiden met wat anders.
Gewoon alles buiten bereik houden? En nee zeggen. Hier geen knoopjes in trek maar tv waarop kan ze slaan met iets. Duurde paar weken maar nu snapt ze heel goed wat nee is
Haha heel herkenbaar. Dochter zit vooral graag aan de oven: drukknopjes en draaiknoppen en ze maken ook nog geluid, daar kan geen speelgoed tegenop Onze taktiek is ook herhalen dat dat niet mag, weghalen en afleiden. Met wisselend succes, dat wel... De aanhouder wint, gaan we maar vanuit
Hier mag hij de wasmachine aanzetten. Vindt hij mega-interessant! Ik probeer er juist niet zo moeilijk over te doen, zodat het niet meer zo interessant is en hij er minder aandacht voor heeft. Wat ik wel erg vervelend vind is dat hij de laptop uitdrukt, als ik bezig ben...
Aanhouder wint. Hier ook verschillende dingen in trek maar na paar weken consequent nee te zeggen en Siem weg te zetten, na 3 keer in de box! En hij *klopt af * heeft er al paar dagen niet naar om gekeken....
Ik moest lachen om de wasmachine maar toen ik dit las dacht ik: AARRGGGHHH KILL IT WITH FIRE! Wat ontzettend irritant. Ik denk dat ik hem tegen die tijd gedurende die fase vast bind aan de bank met een tuigje. Of gewoon achter het behang plak. Foei
Het is nu nog interessant maar geloof me, straks kijkt je kindje er niet meer naar om. Wij hadden een kinderslot-functie op de wasmachine dus dat was sowieso fijn. Verder ging ik niets verplaatsen ofzo zodat die kleine er maar niet bij kon. Nee hoor, moeten ze maar leren.
Nou ze weet dondersgoed dat het niet mag. Ze doet het namelijk wanneer ik ff uit de kamer loop. Een mega boefje is het haha. Het buiten haar bereik zetten is lastig met een een wasmachine. Zal proberen consequent te blijven in de hoop dat de lol er ooit af is
Wij doen altijd één keer samen met haar ontdekken zodat het nieuwe eraf is. Want voor een ontdekkend kind is alles wat nieuw is interessant. Dus samen met haar even op knopjes drukken en overal aan zitten. Vaak helpt dat al omdat ze het dan kent dus dan is onderzoeken niet meer nodig. En zowel, dan herhalen, nee zeggen en weghalen.
Op die leeftijd snappen hun hersentjes nog niet dat als het niet mag als jij erbij bent het ook niet mag als jij er niet bij bent. Heeft met de ontwikkeling te maken. Interesant boek over hoe een kind ontwikkeld is het boek Kind van Desmond Morris.
mijn zoontje had dat met stekkers, het was 1 grote obsessie. We hebben toen op een plankje allerlei stekkers vast gemaakt en knopjes enzp, en daar mocht hij zich op uitleven. Vond hij geweldig!
Hier hetzelfde, knopjes en vooral als ze geluid maken of knipperen. Hier zeggen wij ook nee dat mag is van papa en mama, en dan geef ik haar iets van haar en zeg ik dit is van jou. Maar ja vaak herhalen indd.. Ze doet het iedere dag wel paar x, is interresant vooral deze leeftijd (1jaar). Zelfs als we in een lift zijn in een winkel of ergens waar een knopje is met licht zegt ze "die" en wijst ze hahha. Wasmachine hebben wij op kinderslot gezet, bij afwasmachine gaat dat helaas niet. Afstandsbediening leggen wij op de kast waar ze niet aan kan.
Jep, ook hier een knopjes-drukster Vooral de Xbox van Papa is favoriet en die krijgt elke keer zowat een rolberoerte als ze dat ding aan en uit en weer aan en weer uit en weer aan, enz doet. Ik ga dingen niet verplaatsen voor haar (tenzij het natuurlijk gevaar oplevert) omdat ik geen zin heb haar er voortdurend bij weg te slepen. Helaas voor mij, dit is denk ik nou opvoeden, haha! Ze moet het maar leren, des te meer omdat ik ook niet wil dat ze het bij anderen doet. Ik blijf nee zeggen en hoop dat de aanhouder wint.
alle kinderen zijn ook hetzelfde he! hier een combi oven onder de kookplaat dus vanaf het moment dat meneer kon kruipen en ik stond te koken zat hij in het glas van de combi te kijken en naar zichzelf te lachen, en later dus ook aan de knoppen te draaien. ach hij heeft em nog maar een paar keer aangezet en dan schrikt ie van zichzelf dat ie snel weggaat haha wasmachine enzo is ook erg intrek maar daar ben ik altijd bij, staat in de berging dus is geen probleem hier. dvd en tv kastje was hier ook lang in trek maar kijkt ie nu niet meer naar om gelukkig... maar meer als herhalen herhalen en herhalen kan je eigenlijk niet denk ik... ooit leren ze het en blijven ze ervan af...