ik gebruik nu bij iris miconazol-creme omdat ze een schimmelinfectie had(heeft) nu hem ik een vraagje je mag dit 2 maal daags gebruiken maar mag ik nou de andere keren gewone zinkzalf gebruiken weet iemand dit kan het nergens vinden groeten yvonne
Ik zou een gewone vette zalf proberen voor de andere momenten. Zelf heb ik sinds mijn zwangerschap eczeem, en gebruik ik dezelfde zalf die jij net opnoemde. Ik kreeg een folder bij de apotheek over de behandeling van eczeem/schimmel. Daarin stond inderdaad 2x per dag smeren, en verder een vette (vochtinbrengende) creme gebruiken.
ik heb op dit moment zinkzalf van zwitsel en bepanthen in huis ook heb ik sudocreme maar daar wordt het alleen maar erger mee dus die gebruik ik niet
Sudocreme zou ik niet doen, nee. Had ik ook geprobeerd... maar dat verergerde inderdaad. Probeer anders die andere twee even. Daar heb ik geen ervaring mee.
Tussendoor de Bepanthen gebruiken. Die is lekker vet en heelt ook erg goed. Dus mochten er kleine wondjes zijn onstaan door de schimmel, dan helpt Bepanthen om te genezen...
Alyssa heeft nu al 2x een schimmelinfectie gehad, en ik heb er buiten het schimmelzalfje wel sudocreme opgesmeerd op aanraden van de huisarts. Bij Alyssa hielp het goed, met een paar dagen was het weg.
hen er net voor het slapen gaan depanthen op gesmeerd morgen voreg weer het schimmel zalfje sudocreme werkt bij iris nu afrechts wordt het nog erger terwijl ik die normaal ook gebruik en dan werkt die prima maar nu echt niet
Ik weet niet hoe dat bij dat type crème zit, maar de meeste schimmel dodende crème's bevatten ook zinkzalf. Schimmel is erg hardnekkig en besmettelijk, kan het niet zo zijn dat de pot Sudocrème besmet is? Ik heb de mijne gelijk weggedaan toen Lola luieruitslag met schimmel had. Daarna gewoon met de nieuwe pot aan de gang (en de schimmeldoder), binnen 3 dagen was het al stukke minder. Groetjes, Mirelle.
hoi hoi dat zou natuurlijk ook kunnen dat in de sucocreme nu ook de bacterie zit ik doe de pot dus maar weg en gebruikt nu eerst maar de depathen die heb ik in huis en werkt wel groeten yvonne
Stom van mij zeg, weet je dat ik daar helemaal niet aan gedacht heb? Alyssa had namelijk in 2 maanden tijd 2 keer een schimmelinfectie. En ik maar denken hoe kan dat nou. De huisarts zei dat sommige kinderen er gewoon gevoelig voor zijn, maar nu je dit zegt zou het dat natuurlijk ook kunnen zijn. Bedankt voor de tip!
Vet mag juist niet vertelde de huisarts mij. Dat gaat broeden en voedt de schimmel. Ik heb over het zalfje zwitsal talkpoeder gedaan, en het was binnen 2 dagen weg. Tussen de smeerbeurten in alleen de poeder erop gedaan. Hierna nog wel heel de tube 2 maal daags opgesmeerd in combinatie met de talkpoeder, en het is niet meer teruggekomen.
Ik heb voor Sara precies dezelfde zalf gekregen voor schimmelinfectie en gebruik de bepanthem zalf erbij ... en het is over nu voor zover ik het zie .... succes ermee
Let ook op de doekjes die je gebruikt. De schimmel kan ook in die verpakking gaan zitten, en de lotion in doekjes kan de klachten verergeren. Bij schimmel kun je de billetjes het beste schoonmaken met een prop watten met olie en met water.