Kaatje Katoen vs Bambino Mio

Discussion in 'De babyuitzet' started by Rozenbottel, Jan 30, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Rozenbottel

Rozenbottel Nieuw lid

Oct 16, 2007
    2
    0
    0
    Beste moeders,

Ik wil graag katoenen luiers gaan gebruiken voor mijn kindje, maar kan moeilijk de verschillen ontdekken tussen het systeem van Kaatje Katoen en die van Bambino Mio.

Welke moeder heeft ervaring met deze luiers en kan mij daar iets over vertellen?

2. k3lly

k3lly Fanatiek lid

Feb 1, 2008
    2,091
    2
    38
    Female
    Kraamverzorgende
    Heerhugowaard
    hallo...

Ik heb 1 keer in een gezin gehad die kaatje katoen gebruikte, ik ben zelf niet bekend met Bambino Mio maar als ik het zo op het filmpje zie is de vouwwijze iets anders, maar qua matrialen zijn ze hetzelfde.

bij kaatje katoen leg je de grote inleger aan de voor en achterkant uitgevouwen en het midden zeg maar 2 keer dubbel... hoop dat je me begrijpt beetje lastig uit te leggen. en bij die bambino mio vouw je de inlegger helemaal 2 keer dubbel.

Denk dat er verder weinig verschil is tussen deze 2.

suc6 met uitzoeken...

P.s ik vond ze overigens niet erg handig, het is even een kunstje wat je moet leren, en ik vond dat de baby er behoorlijk dikke billen van kreeg ;)

3. Nemo

Nemo Niet meer actief

Ik heb het bambino mio systeem gebruikt. Ik had dan het bambino mio overbroekje en Kakaloe inleggers. Is eigenlijk hetzelfde als bambino mio alleen dan een ander merk.
    Ik denk dat het kaatje katoen en bambino mio systeem eigenlijk het zelfde is.

Ik gebruik nu Bamboozle van tots bots (ook te vinden op www.kaatjekatoen.nl). Als je nog vragen hebt, vraag maar. Er zijn wel meer moeders die wasbare luiers gebruiken, mischien reageren die ook nog wel.

4. miekiemiek

Feb 11, 2008
    97
    0
    0
    Sowieso vind ik het aanbod erg overweldigend qua merken. Ik wilde bij de eerste katoenen luiers gebruiken, maar dat heb ik niet gedaan.
    Nu wil ik het weer gaan gebruiken, maar ik zoek uiteindelijk de HEMA-luiers (en vooral die plastic overbroekjes), want die vond ik het gemakkelijkst en het prettigst.
    Iemand een verkoopadresje voor die luiers. :oops:

5. moedergans

moedergans Actief lid

Apr 13, 2007
    373
    0
    0
    mamma & catering mw.
    zuid holland
    Een vriendin van mij stuurde me nog deze mail door van haar ervaringen met bambino mio en k.katoen.
    Ik deel haar ervaring helemaal.

Ik heb in het verleden wel (slechte) ervaring met BambinoMio gehad.

Op zich zijn de luiers zelf identiek aan de Kaatje Classic luiers. De overbroekjes zijn wel anders. Ik geloof dat er wel 6 maten broekjes bestaan voordat je kindje 12 kilo weegt; voor grotere kindertjes hebben ze nauwelijks broekjes (ik geloof nog 1 of 2 maten groter). Zo'n beetje iedere 2 kilo heb je een maatje groter nodig. Ik heb begrepen dat er ook veel klachten over deze broekjes bestaan, al moet ik zeggen dat ik er geen problemen mee had (wat lekkage betreft). Wat ik wel vervelend vond: het klittenband is heel hard en stug, en vormt zo een harde bobbel in de maag van je kindje.

Allergrootste minpunt is dat BambinoMio / Ellermeier helemaal geen service biedt.

Ik kreeg een engelstalige gebruiksaanwijzing en wilde een Nederlandstalige. Bellen naar Ellermeier (de importeur in NL) kan niet, mailtjes worden niet beantwoord. Heb je een vraag over het vouwen, toepassen, onderhoud, wassen? Vergeet het maar, BambinoMio geeft niet thuis.

Ik ben op de 9 maandenbeurs op ze af gestapt. Er stond daar een mevrouw die mij helemaal niets kon vertellen over het gebruik van de luier. Ze wist alleen de prijzen e.d. Ze had zelf geen kinderen, dus ook geen gebruikservaring (het is overigens maar zeer de vraag dat als ze wel kinderen zou hebben gehad, ze zelf deze luiers zou gebruiken...) .

Ik ben afgelopen zondag nog even gaan testen op de beurs: zeker een paar minuten geïnteresseerd naar hun luiers staan kijken. Er kwam NIEMAND op mij af. Dus je kan je zelfs afvragen of ze wel gericht zijn op verkoop...

Kortom: zo ben ik dus bij Kaatje beland. Verschil? Je krijgt heldere uitleg en eerlijke voorlichting over het gebruik, adviezen, etc.
    Er is echt product en ervarings kennis aanwezig, wat totaal niet aanwezig is bij Ellermeier (BM).
    Ook heb je dan de keuze van veel verschillende soorten luiers, systemen, materialen etc etc. Een wereld van verschil dus!

6. beemama

beemama Nieuw lid

Feb 21, 2008
    1
    0
    0
    Ik heb zelf mijn luiers gekocht bij Kaatje Katoen, ik vond de keuze daar gewoon uitgebreider.
    Ik ben destijds begonnen met het Kaatje Katoen systeem: dat zijn losse lappen die je twee keer dubbel vouwt met een overbroekje er overheen. Later ben ik overgestapt op de bamboozle, omdat die veel dunner is en ook omdat is hem heeeeel gebruikersvriendelijk vind. Ik gebruik een one-size voor mijn beide kinderen van 8 maanden en bijna 3 (die alleen nog 's nachts, overdag draagt ze oefenbroekjes, ook van tots bots: ook een aanrader!)

Ik kan de bamboozle van harte aanbevelen en Kaatje Katoen ook: ik heb de eerste keer telefonisch besteld, ik werd heel vriendelijk geholpen en kreeg uitgebreide uitleg. Toen ik er later een keer niet uit kwam kon ik gewoon weer bellen en werd ik net zo vriendelijk weer geholpen.
    Tegenwoordig hebben zo ook consulentes zag ik: lijkt me handig!

Succes met de keuze!

7. Rozenbottel

Rozenbottel Nieuw lid

Oct 16, 2007
    2
    0
    0
    Dames,

Hartelijk dank voor al jullie reacties! Wij hebben uiteindelijk gekozen voor de BumGenius, een alles-in-één luier die je via Kaatje Katoen kunt bestellen.

De service en uitleg van Kaatje Katoen zijn inderdaad uitstekend en deze BumGenius luiertjes zijn voorgevormd (dus zeer gebruikersvriendelijk), groeien mee met het kindje (dmv drukknoopjes, dus je hoeft maar één maat te kopen), ze voelen heerlijk zacht aan en zijn supersnel droog als ze uit de wasmachine komen. Het is een luiertje met een losse inlegger en je hebt geen aparte overbroekjes nodig, zoals bij de Bamboozle.

Voor ons dus echt een superoplossing. Nu maar hopen dat de baby ze ook fijn vindt :)

8. Nemo

Nemo Niet meer actief

Bedoel je die voorgevormde van de HEMA ? Die heb ik nog wel en wil ik evt. wel verkopen. Heb er ook nog wel plastic overbroekjes voor je bij.

@Rozenbottel: ik had nog nooit van die luiers van jouw gehoord. Ik heb even gekeken en ziet er goed uit. Veel plezier ermee !

Share This Page