Hij kokhalst wel eens en trekt dan een vies gezicht, zonder echt te spugen, soms spuugt hij ook wel.. maar allemaal volgens mij niet overmatig ofzo... Ik wil het een beetje in de gaten houden.. vandaar dat ik het vraag.
Goeie site.. dat zegt het zo'n beetje wel. Als je denkt dat je kleintje last heeft van het spugen en dus mogelijk reflux, naar de HA gaan. En dan duidelijk zeggen dat je denkt aan reflux. Ben hier ook met 3 weken oud al naar de huisarts geweest ivm reflux klachten; maar die zei 'alle baby'tjes spugen weleens mevrouwtje, ga maar naar het CB, ligt vast aan de voeding'. En bij het CB zeiden (tot 3x toe) ze dat ze teveel voeding kreeg, omdat ze zo goed groeide op de bv. Zat ik daar met een baby op schoot waarde spuug bijkans uit de oren uitliep.. |Schijnt normaal te zijn, dacht ik nog. Dus uiteindelijk heb ik 9 weken doorgesukkeld met een onrustige bijna-huilbaby omdat ik dacht dat het erbij hoorde, en had ik opeens met 12 weken een slappe baby vast, die later bleek was flauwgevallen van de pijn na een voeding.. Toen hebben ze in het ziekenhuis een 24 uurs Ph meting gedaan, dat doen ze niet standaard, vaak is een goed verhaal met je verdenking en symptomen bij de KA wel voldoende, maar hier deden ze het om andere mogelijkheden als epilepsie of hartproblemen uit te sluiten. Medicijnen gekregen (eerst zantac, nu losec), voeding indikken, bedje omhoog en sab simplex / aeropax tegen de oprispingen en ik heb nu weer een droombaby. En dan zijn we nu bij 17 weken.. Niet te lang doorsukkelen, als je denkt dat er wat is, volg je gevoel en spreek je uit..
Heel goed verwoord. Hier ook een reflux-baby. Pas na drie maanden kon ik gaan genieten. Iedereen zegt altijd in je kraamtijd dat je vooral moet genieten want dat het zo over is. Jaja dacht ik dan: waarvan dan? Mijn ha vond dat alle baby's huilden: het is zeker uw eerste?
Iman was ook een reflux-baby... Ik ben het echt met MA2BE eens, niet te lang sukkelen... Iman heeft dik 4 maanden dag en nacht gehuild voordat erkend werd dat ze reflux had Tot een jaar heeft ze gespuugd...
Ik ben het met Ma2be eens. Vince was ook een refluxje en het heeft mij zeker 5 mnd gekost voor ze me serieus namen! Gelukkig is Vince er met behulp van medicijnen en alle andere maatregelen vanaf!
inderdaad roxyrox ik merk toch ook dat ze hier in belgie i.v.m. reflux je veel sneller serieus nemen. de mijn hebben verborgen reflux en zelfs voordat ik het aankaarte zei die van het cb me van mevrouw op de moment dat ze veel spugen of beginnen te huilen een uur na de voeding zonder merkbare reden direct laten nakijken op reflux. als ik hier de meeste verhalen lees moet je bijna smeken om een onderzoek ernaar.
is het dan mischien niet beter als je vermoed dat het reflux is om eerst eens naar een osteophaat te gaan of hebben jullie daar ook verwijsbrieven van dokters voor nodig? weet uit ervaring dat een osteophaat een refluxprobleem heel gemakkelijk kan aanpakken en in veel gevallen ook genezen.
Hier ook niet hoor.. Ben dr wel geweest, maar die kon niks bijzonders vinden.. De KA legde me uit dat het ook vooral een probleem is met de bouw, waar ze overheen moeten groeien. Het maagklepje is een soort van kringspier tussen de slokdarm en het maagje, en die is in het begin nog niet zo sterk, en of sluit niet helemaal. Daardoor loopt er makkelijker voeding terug. Als dit vaak gebeurt, met ook veel maagzuur erbij, gaat de slokdarm irriteren. en dus pijn doen. Anne had op een gegeven moment ook wel eens lichtbruine vegen op het spuugdoekje, dat was oud bloed. Dus zo geirriteerd was de slokdarm. Kijk dat er voeding terugloopt of dat ze spugen, is wel vrij normaal; maar dus niet dat je kindje er last en pijn van heeft!
Ik denk inmiddels toch dat hij wél last van reflux heeft, maar dan meestal verborgen, dus dan spuugt hij niet echt, maar dan kokhalst ie of trekt ie vieze gezichten zomaar opeens en dan gaat hij huilen, en dan wil hij nog wat drinken, maar niet meer dan een slokje (ik heb gelezen dat dat kan zijn om het branderige gevoel uit z'n keel te spoelen) Ik heb nu bij alles waar hij in ligt het hoofdeinde een klein beetje hoger gemaakt, en ik zorg ervoor dat hij goed boert (ik hou hem na het eten desnoods 10 minuten overeind tot hij geboert heeft) nadat hij gedronken heeft, (daar waren we eerst iets makkelijker in) en nu lijkt hij al een heel stuk beter door te kunnen slapen.
Dat zal vast wel wat helpen.. maar niet te lang doorsukkelen hoor, gewoon even langs de huisarts als het niet beter wordt!
Ik heb aankomende dinsdag een afspraak bij de arts van het consultatiebureau, ik zal hem/haar er zeker over vragen!
Nou vandaag even naar het inloopspreekuur geweest op het consultatiebureau en hij was in een week 570 gram aangekomen! (Hij groeit dus als kool) En ik heb dus direct gevraagd over dat reflux, zij zei dat het niet echt te voorkomen is en vrij normaal, zeker gezien het feit dat Can echt best wel een vreetzakje is (tsja.. hoe groeit hij anders zo goed ) en vaak wat te veel drinkt waardoor het dus makkelijk terugloopt door de (nu nog) slechtsluitende maagklep(Dus zij vond het niet abnormaal... tsja... wanneer is reflux dan wel een probleem..?
Als hij heel veel huilt en er echt last van lijkt te hebben. Inderdaad mijn KA zei ook dat alle kindjes in zekere mate reflux hebben. Dat maakt niet uit zolang ze er geen last van hebben. Als jij denkt dat jouw kindje er last van heeft dan gewoon aan de bel trekken en naar de HA gaan.