Kan een waterbreuk alsnog een liesbreuk worden?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door jerami, 28 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jerami

jerami Fanatiek lid

16 aug 2009
    2.007
    0
    0
    Zuid Holland
    Mijn zoontje is nu 15 weken. Met 8 weken kwamen we erachter dat hij een waterbreuk heeft bij zijn linker balzak. Er is toen een echo gemaakt om te kijken of het enkel een waterbreuk was of misschien ook een liesbreuk. Toen werd er gezegd dat er maar een hele kleine doorgang was en het dus alleen een waterbreuk was.

Nu valt die waterbreuk mij niet eens meer op. Soms is zijn linkerbal wat 'voller' dan normaal zeg maar. Maar gisteren vond het het er toch anders uitzien. Hij was enorm aan het huilen en tijdens het verschonen zag ik steeds tijdens het huilen iets op en neer gaan in zijn linker balzak. Ik dacht eerst dat het zijn teelbal was, maar het zag er veel groter uit. Als ik op zijn balzak duwde (zachtjes natuurlijk) voelde het ook niet echt als vocht aan, maar wat steviger. Nu twijfel ik dus of het een liesbreuk is. Hij heeft geen verdikking/bobbel in zijn lies ofzo, maar met zijn spekbenen en rolletjes is dat denk ik ook moeilijk te zien. Het komt me wel heel bekend voor aangezien zijn broer precies hetzelfde had. Zijn 2e liesbreuk zat deels in zijn bal waardoor hij geen bobbel in zijn lies had maar een bobbel boven zijn geslachtsdeel of een hele dikke opgezette balzak.

Kan een waterbreuk toch nog een liesbreuk worden? Voor zo ver ik weet zit bij beide de opening in de buikwand.

2. MamaR

MamaR Fanatiek lid

4 jul 2010
    3.420
    17
    38
    Toevallig is mijn zoontje afgelopen vrijdag geopereerd aan een waterbreuk/liesbreuk.. Hij is wel een stuk ouder dan jouw zoontje, namelijk 3,5..

De uroloog kon van te voren niet echt zeggen wat het nou precies was en op de echo was het ook niet heel duidelijk zichtbaar. Alleen dat de doorgang redelijk groot was.

Na de operatie gaf ze aan dat het een combinatie van beide was en dat de operatie van beide breuken bijna hetzelfde is bij kleine kinderen..

Deel Deze Pagina