kinderstoellen ervaringen gevraagd

Discussion in 'Verzorging' started by 894hi, Nov 27, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. 894hi

894hi Niet meer actief

aangezien ons meisje alweer 4 en halve maand is word het straks tijd om een kinderstoel te gaan aanschaffen....

maar nu is de vraag WELKE?!?!

mijn voorkeur gaat tot nu toe uit naar de
    Chicco Kinderstoel Polly

maar dan zou ik deze nieuw moeten kopen,
    omdat ik bang ben dat als ik hem 2e hands zou kopen er mischien wel wat kleins aan mankeert ofzo...

en eigelijk vind ik die bloom ook wel mooi,
    maar kan de kleine deze stoel niet evt. om kunnen duwen als het aan tafel zit ?

ik weet het ik ben moeilijk.. haha

vandaar de vraag welke kinderstoel hebben jullie en wat zijn jullie ervaringen er mee?

2. Kity

Kity Actief lid

Mar 9, 2007
    325
    0
    0
    Thuis heb ik een stokke, maar bij mijn moeder een houten van prénatal en mijn schoonouders hebben er 1 gekocht van chicco. Persoonlijk vind ik de houten stoelen mooier. De chicco vind ik dan ook helemaal niks. het neemt super veel plek in en dat voor de weinige keren dat wij bij schoonouders zijn.

De stokke vind ik erg fijn omdat mijn dochter er een lange tijd in kan zitten en ze zit erg hoog en dicht aan tafel. de stoel van mijn moeder vind ik ook erg fijn, wel moeilijker te verstellen dan de chicco, maar ook wel erg fijn in gebruik.

Maar zoals ik al zei, het is erg persoonlijk en ik hou meer van houten stoelen.

3. maartjev

maartjev Fanatiek lid

Mar 9, 2009
    1,534
    0
    0
  4. Cindy71

Cindy71 Actief lid

Jan 18, 2008
    345
    0
    16
    noord-holland
    Valt zòn ikea stoel niet snel om? Mijn dochter kan nogal wild zijn in de stoel en vind het ook erg leuk om haar voeten tegen de tafel af te zetten en zich zo naar achter te duwen.

5. malka

malka Bekend lid

Aug 30, 2008
    847
    0
    0
    Ik heb die van mij besteld op meegroeikinderstoelen.nl. Ik heb de Yasmine. Erg fijn, vooral omdat die met tafelblad kan. Mn dochter zit er goed in (niet te lang natuurlijk, ong. 10 min op een dag).

6. klavertje

klavertje Bekend lid

Jun 18, 2008
    710
    0
    0
    Wij hebben de Bambino van het Kruidvat.
    Staat regelmatig in het krantje ;)
    Een heel stevige stoel en goed dicht aan de tafel.
    Kan verder nog geen mening geven omdat mijn zoontje er nog steeds wat in wegzakt. Maar dat ligt niet aan de stoel maar aan hem :D
    Heb er trouwens een losse stoelverkleiner in zitten.

7. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

Jan 19, 2008
    6,317
    216
    63
    Wij hebben de BlOOM fresco en naast dat hij natuurlijk prachtig is, is hij erg stabiel! Er zit een voet van ong 75cm diameter onder. Bovendien is de voet verzwaard. Kindjes kunnen m dus echt niet om- duwen of trekken.

Ideale stoel. Puck past er nu al in (ligstand) en ons nichtje van 4 past er ook nog in! :)

8. Sarah84

Sarah84 VIP lid

Jul 21, 2008
    6,665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Reviews en beoordelingen over de TopMark Candy vind je op Babykeur

Wij hebben er 1 van topmark, niet precies deze...maar wel haast hetzelfde!

Finn zit er stevig in, het handige is dat hij ook in ligstand kan!
    Dus we hebben hem al even in gebruik...soms dan!
    Bijv. als hij niet in de box wil als ik ga koken...dan wil hij lekker mee kijken!

En je kan dat "bord" er af klikken...die hoeft er niet perse op...wel makkelijk om speeltjes ofzo op te leggen om hem bezig te houden!

met eten geven heb ik nog geen ervaring, Finn krijgt daar zijn koemelkallergie nog geen bijvoeding...maar hij zit er heeeeeeeerlijk in!

9. pixie

pixie VIP lid

May 30, 2008
    12,315
    0
    0
    woonbegeleider psychiatrie
    Leusden
    welke past erin want ik heb dus een van de prenetal gekocht en die verschoof zowat dat mijn dochter zelfs daarin niet stevig zat

10. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Wij hebben PrimaPapa stoelen van PegPerego, lijken wel een beetje op de chicco polly, alleen heb je ze in wat neutralere kleuren wat ik erg fijn vind ;)! Verder vinden we het echt een ideale stoel, enige minpuntje is dat er af en toe wat eten onder de zachte hoes en de plastic kuip komt eigenlijk, maar vooruit, das ook zo weer schoon te maken. Verder vinden wij het ideaal dat je de hoogte kan verstellen, zo kunnen wij bijv al op de bank gaan zitten na het eten en de kleintjes gaan dan gewoon wat lager zitten in de stoelen en zitten toch nog bij ons. Verder kunnen ze er ook gewoon in wanneer ze nog niet erg stevig zelfstandig kunnen zitten.

Precies wat je zegt! Ik vind het echt ondingen die stoelen. Nichtje van mij had er een en toen de kleine iets groter en beweeglijker werd (ergens rond de 10 maanden was ze denk ik) ging ze een beetje zwieren met de beentjes en wat 'hupsen' in de stoel en is een aantal keer die stoel omgevallen met de kleine erin, gelukkig alle keren dat ze de stoel en de kleine snel konden grijpen en wilden afwachten of het misschien minder werd, maar toen ze 1 geworden is hebben ze hem weggedaan, inmiddels zo vaak moeten grijpen en 1 keer echt gevallen dat ze het echt niet meer veilig vonden. Maar lees hier op de site juist vaak erg positieve berichten, blijkbaar hebben die van bovenstaande geen last ;)!

11. debsel82

debsel82 Fanatiek lid

Aug 31, 2008
    2,055
    0
    0
    Zeeland
    De bloom is écht niet om te duwen hoor!! Krijg 'm zelf nog niet eens om als ik zou willen ;) Hij is superstevig en kan mooi in halfzit zodat Nils er lekker in kan voor z'n fruit- en groentehap. Ideaal!! Soms zetten we hem even recht om te oefenen, maar verder niet.

Het is echt een ideale stoel!! Wel wat duurder natuurlijk, maar ik vind 'm z'n geld dubbel en dwars waard omdat ze er zo lang in kunnen.

Groetjes Debbie

12. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

Jun 26, 2009
    5,330
    0
    36
    Midden v/h land
    Wij hebben allebei (gescheiden, dus 2 huizen) de ikea stoel staan, en die staat echt wel stabiel hoor. M'n dochter is nu 2 dus echt geen stilzitter meer :) Maar doordat ze poten schuin lopen, krijgt ze 'm niet omver.

Nu ik binnenkort ga verhuizen ben ik wel op zoek naar een andere stoel. Want de ikea stoel is makkelijk, praktisch en goedkoop, maar om nou te zeggen dat ie mooi is..nou nee :)

Ik vind zelf de triptrap wel mooi, maar vraag me af of ik daar voor haar nu nog zo'n 'babysetje' ofzo bij moet kopen. Of dat ze er al gewoon 'los' in kan?

13. maartjev

maartjev Fanatiek lid

Mar 9, 2009
    1,534
    0
    0
    mijn kleine is ondertussen alweer 1 en zit werkelijk geen seconde stil, maar hij nog nooit omgekiept, nog niet eens bijna!!!!

14. klavertje

klavertje Bekend lid

Jun 18, 2008
    710
    0
    0
    Wij hebben er eentje geleend van iemand en die schuift ook. Daarom kan hij nog niet goed in die stoel zitten en daar baal ik van. Heb dus ook hetzelfde probleem ;)

15. wuppiedrenthe

wuppiedrenthe Nieuw lid

Nov 29, 2009
    3
    0
    0
    Wij hebben de Bloom fresco, hij is echt geweldig.
    Hij is idd duur maarzeker zijn geld waard, onze dochter is nu 2 jaar en wij hebben hem gekocht toen ze 6 maand was omdat hij niet eerder te koop was. Maar welke leeftijd ze ook hebben ze zit er prima in, goede steun als ze klein zijn. Omvallen met deze stoel is volgens mij onmogelijk! We hebben er wel wat kleine dingetjes mee gehad maar een prima service wat dat betreft!
    De dingen waar wij problemen mee hebben gehad hebben ze trouwens ook gewijzigd bij de stoel die je nu koopt.

16. pixie

pixie VIP lid

May 30, 2008
    12,315
    0
    0
    woonbegeleider psychiatrie
    Leusden
    ik ga maar eentje van de ikea halen totdat de grote meegroeistoel kan gebruikt worden.. vind wel jammer.. koop je een meegroeistoel ..kan je toch een ander bij kopen om mee te beginnen.

17. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

Nov 15, 2007
    3,124
    0
    36
    Wij hebben hier de triptrapstoel met alles er op en er aan. En hij bevalt SUPER goed!! Ons zoontje zit al een paar maanden echt goed in deze stoel. Hij kan nog niet echt zelfstandig op de grond zitten, maar in de stoel zit hij echt goed. Ons zoontje is nu 11 maanden.

18. sidmick

sidmick VIP lid

Jun 23, 2008
    17,810
    4,192
    113
    Ik had zo'n chicco polly (nou ja, van topmark maar dies hetzelfde) en vond em waardeloos. Hij was veel te groot en lomp, nam enorm ruimte aan. Het blad was veel te hoog ivm de stoel, hij kon niet aan tafel staan, hij stond zelfs in de meeste rechte stand nog niet rechtop waardoor ons meisje erin hing.
    Ondanks de best forse prijs (120 euro) hebben we em na een half jaar weggedaan. Nu hebben we een tripp trapp, wat een wereld van verschil zeg. Ik schuif em zo aan tafel zodat ie niet meer opvalt, meisje zit er heerlijk rechtop in en kan lekket aan tafel meesmikkelen.
    De ikea stoel hebben we hier ook maar dan voor erbij. Voor bv. in de tuin of weekendjes weg.

19. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Wij hebben de Stokke TrippTrapp.

Kan je je kindje echt betrekken bij het aan tafel eten met z'n allen.
    Hij is mooi, veilig en makkelijk schoon te maken; vochtig doekje erover en klaar!;)

20. Sannaa

Sannaa Fanatiek lid

Jan 12, 2009
    2,232
    0
    0
    Velsen
    Wij hebben de bloom fresco en de ikea, want van de zomer was het handig om de ikea in de tuin te hebben als we daar aten. De bloom verplaats je niet makkelijk van de ene ruimte naar de andere. Hij kan niet omkiepen, Luca heeft er heftig in zitten hupsen en zo, maar hij schudde op zijn grondvesten, maar kiepen deed hij niet. Ook de ikea stoel niet trouwens. Ik vind beide erg handig. De ikea nemen we mee naar vrienden die geen kinderstoel hebben en zo. De bloom is mooi (onze smaak natuurlijk) en luca heeft er vanaf het begin in gelegen. Aanraders dus!

Share This Page