onze kleine meid kan al helemaal zelf de trap op, dus een traphek beneden is ook hard nodig! We hebben alleen niet een standaard trap denk ik. De onderkant loopt schuin en daar waar het recht is, dus waar je zou kunnen schroeven, ben je al 3 treden hoog. Beetje raar, traphek halverwege en ook niet veilig. Is hier een oplossing voor, of moeten we een extra balk plaatsen? Dat zou wel heel lelijk zijn
Heb je een fotootje? Ik snap 'm niet.... Wij hebben beneden geen traphek, terwijl Eva wel helemaal zelf naar boven kan (mag ze alleen als wij achter haar lopen ). Wij houden haar goed in de gaten als ze naar de gang gaat en als dat niet kan houden wij de deur dicht. Maar wij zullen er op een gegeven moment ook aan moeten geloven denk ik.
Je zou even moeten kijken op www.traphekjes.nl , daar hebben ze traphekjes voor iedere trap. Wij hebben er zelf ook 1 gekocht. Je koopt het in delen, dus je kan alle kanten op. Als je er op de site niet uitkomt kun je ze bellen en geven ze advies, langsgaan kan ook.
Ik weet het al, we hebben een wenteltrap maar de balk rechts is krom. Heb ergens een plaatje gevonden dat het met tie-rips is vast gezet. Snoopy, Ymke klimt echt heel snel de trap op. Het is al 1 keer voorgekomen dat ze in een ogenblik halverwege zat. Heeel erg geschrokken toen! We hebben er wel een deur tussen, maar wil voor de zekerheid een hek! Ik ga even op die site kijken!
Volgens mij hebben wij een zelfde trap als jij. Wij hebben een extra balk geplaatst voor het traphekje. Het hekje staat op de tweede tree zodat de balk goed aan de trap kon worden vast gemaakt en Thijmen er niet omheen kan. Het werkt op zich goed. Ok, ziet er niet uit, maar ja een traphekje is op zich sowieso niet zo mooi Ben benieuwd wat voor oplossing je verzint
Eva is ook wel eens de eerste treden opgeklommen toen ik een paar seconden niet oplette. Maar nu let ik dus altijd op of de deur is dicht . Mijn nichtje heeft ook zo'n wenteltrap, maar heeft daar nooit een traphekje gehad (trap staat midden in de woonkamer). Is altijd goed gegaan... maar goed, ik zou het risico niet willen nemen. Ik had op een ander forum al iets gelezen over een extra balk inderdaad en met tie wraps vastmaken. Is niet echt mooi, maar het is het één of het ander in dit geval denk ik...
Wij hebben ook een wenteltrap (open) midden in de kamer. Plus dat wij niet kunnen boren in de paal (wel in de trapleuning) omdat daar de bovenverdieping op rust. Mijn vriend heeft iets in mekaar gelast zodat deze wel op de trap gemaakt kon worden. Een soort ombouw. Deze moet nog geverfd worden, maar past daana wel goed bij de rest. Ik zal binnenkort weleens een foto sturen voor het idee Het hekje staat wel "scheef", maar aangezien alles in ons huis scheef is maakt dat ook niet uit. Daarmee bedoel ik dat het hekje evenwijdig aan de eerste traptree is, scheef dus.
Oh Moby, laat maar snel een foto zien. Wij hebben nu hetzelfde probleem. Ons meisje is niet zo snel met alles en we dachten dan ook dat de trap helemaal nog niet interessant was. Wel dus . Ze trekt zich er aan op en probeert al wat te klimmen. Een traphek is dus wel nodig, maar ik zie voor wenteltrappen alleen maar van die ombouwen (zie trapkhek.nl volgens mij). Is er dan echt geen andere mogelijkheid wat er toch "normaal" uitziet? Hoe heb jij het nu gedaan Guppie?