opnieuw eczeem, altijd zelfde soort?+zelfde zalf?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Ons Kleintje, 18 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

Hoi,
    we hebben hier echt een %^&$^nacht gehad zeg! mijn zoontje had ineens eczeem in zijn knieholtes en kon hier niet van slapen, we zijn de hele nacht wakker geweest.
    Hij heeft eerder eczeem gehad en kreeg hier hormoonzalf voor. Ik moest nog eens wat ophalen bij de apotheek, maar nooit meer gedaan omdat het over was.
    Mijn vraag is nu, kan ik dat hormoonzalfje gewoon ophalen en gebruiken, of moet de huisarts eerst kijken of het dezelfde soort eczeem is. Of is er maar 1 soort?
    ik hoop dat er iemand is die er verstand van heeft..

2. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.279
    1.418
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Mijn zoontje heeft ook eczeem en hij heeft 3 verschillende soorten zalf voor 3 verschillende plekken op zijn lichaam. Voor zijn lijfje hebben we een zalf, voor zijn gezichtje een andere en voor zijn billetjes waar hij wel eens ontstoken eczeem heeft weer een andere.

Ik kan inmiddels wel zien welk soort eczeem hij heeft en ik moet zeggen dat het op lijfje altijd hetzelfde is en we dan dus ook dezelfde zalf gebruiken, tot op heden werkt dit goed.

Veel liefs
    Nataly

3. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Ik zou toch even naar de HA gaan. Wij hebben tot nu toe 2 keer eczeem gehad, 1 keer op haar hoofdje en 1 keer op haar voetje, en ook dezelfde creme (hydrocortison). Maar ja, ik en jij zijn geen HA en ik zou het dus even laten beoordelen voordat je zomaar wat smeert!

4. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

Deel Deze Pagina