hoe vaak overbroekjes verschonen?

Discussie in 'Verzorging' gestart door majrim, 26 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. majrim

majrim Lid

4 feb 2006
    34
    0
    0
    Groningen
    kan iemand mij vertellen hoe vaak het nodig is de overbroekjes uit te wassen? ik wil katoenen luiers gaan gebruiken, ben nu 22 weken zwanger, met een inlegvel en een overbroekje. deze ga ik bestellen bij www.babywalz.com (duur hoor, 15 euro per stuk!) Nu vraag ik me af hoeveel ik er nodig heb, ook ivm aantal keer verschonen?
    ik zou erg geholpen zijn met het antwoord, aangezien het nog niet makkelijk is om de juiste keuzes te maken hierin vind ik!

Groetjes Mirjam

2. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    IK heb geen idee eigenlijk, maar ik zou zeggen iedere dag een schone?

3. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
  4. MollyM

MollyM Bekend lid

Hoi Majrim, het ligt er een beetje aan als de overbroekjes niet vies zijn geworden van ontlasting kan je ze best een dag of 2 a 3 mee laten gaan. Ik heb er zelf nu 3, twee om steeds af te wisselen (eentje om en bij de verschoning hang ik die te luchten en doe ik een andere om) en een derde als er een ongelukje gebeurd (ontlasting aan het broekje). Nu poept mijn kindje niet zo veel dus heb ik geluk, maar als je een kindje hebt dat heel veel poept en vanwege de eventuele borstvoeding spuitluiers heeft dan heb je kans dat 3 te weinig is en dat de broekjes bij iedere verschoning in de was moeten. Je zou met drie kunnen beginnen (dat is echt wel het minste, maar de broekjes drogen vrij snel dus dat is handig) en er eventueel bij bestellen, maar je kan er ook nu al 4 of 5 bestellen dan heb je wat meer slag om de arm.

Aan welk luier systeem zit je te denken als ik vragen mag? Ik gebruik nu zelf hydrofiele luiers en een soort voorgevormde lap met een striksluiting van de HEMA (van een paar jaar geleden) en dat bevalt heel goed. Ik heb ook kleine totsbots maat 1 maar daar vind ik mijn kindje toch nog iets te klein voor.

Als je verder nog vragen hebt hoor ik het graag.

M.

Deel Deze Pagina