Welke e-reader?

Discussie in 'De lounge' gestart door juf Mariska, 1 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. juf Mariska

juf Mariska Fanatiek lid

15 dec 2008
    1.200
    0
    36
    Nou zoals de titel al zegt: Welke e-reader zal ik gaan kopen?
    Ik wil er eentje die niet al te duur is, want ik zal 'm alleen in de vakanties gebruiken. Wel moet er zo'n scherm opzitten, waarmee je dus ook buiten in de zon kunt lezen.
    Welke hebben jullie en welke kunnen jullie me aanbevelen?

2. Miron

Miron Fanatiek lid

6 feb 2009
    2.349
    106
    63
    ik heb de Sony Reader™ Wi-Fi® (PRS-T1) en ben er super tevreden mee.

Het scherm is met e-inkt waardoor je ook in de zon kunt lezen.

3. Seertje

Seertje Bekend lid

22 sep 2009
    778
    0
    0
    Operatieassistente
    Almere
    Is het niet zo dat alle e-readers in de zon te lezen zijn?
    Ik heb zelf de bebook club s. Met E ink pearl. Geen touch, maar dat vind ik niet erg itt mijn tel. Was 90 euro, je hebt ze nog goedkoper. Ik ben er erg tevreden mee! Wilde er zelf ook niet al teveel geld aan uitgeven ;)

4. Naantje20

Naantje20 Actief lid

13 jul 2008
    241
    0
    0
    Ik heb ook de E-reader van Sony, superblij mee!
    Als je in de zon wilt lezen moet je een reader hebben met E-ink scherm.

5. Miron

Miron Fanatiek lid

6 feb 2009
    2.349
    106
    63
    nee als je een reader hebt met tft scherm dan is dat hetzelfde als lezen met je ipad in de zon dat weerkaatst. Dus als je in de zon wil lezen kiezen voor een reader met e-inkt

6. guus

guus Fanatiek lid

20 mrt 2012
    2.083
    0
    0
    in het koude noorden
    hier ook de sony e-reader, ben er erg tevreden mee, je moet echt kijken of de ereader I inkt heeft, anders kan je niet goed lezen in de zon. ik vind het heel rustig en fijn lezen. afgelopen vrijdags zelfs achterin onze bus kunnen lezen (geblindeerde ramen) heel relaxed, als extra kan je zelfs muziek luisteren onder het lezen (dochtertje kon zo k3 luisteren)

7. Sanny76

Sanny76 Fanatiek lid

4 feb 2010
    1.912
    0
    0
    Medewerker Educatie bij het Gemeentearchief in Den
    Leiden
    Ik heb een Kobo en ben daar heel tevreden mee. Gewoon bij Wehkamp besteld.

8. Trees

Trees Niet meer actief

Hier een bebook clus S. Was toen ik hem kocht rond de 130 euro, maar is inmiddels goedkoper.

Deze heeft e-inkt en kreeg toen ik hem kocht goede recencies. Ik ben er nog steeds zeer tevreden over en de batterij gaat heel erg lang mee. Ik heb ook niet het idee dat deze zwakker wordt, terwijl ik hem al even heb en heel veel gebruik.

9. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik ben erg blij met mijn Kindle. Maar daarvoor zijn vrijwel geen Nederlandse boeken te vinden. Ik heb er vooral Engelse boeken op staan en een paar Portugese, Duitse en Franse.

10. MissMama09

MissMama09 Fanatiek lid

3 mrt 2008
    1.623
    0
    0
    Kobo touch echt een super fijn ding. 100 euro

11. tico

tico Fanatiek lid

14 jul 2008
    1.311
    0
    0
    de sony zeker! erg fijn ding. had eerst een kobo maar dat was een ramp!

12. MacG

MacG Bekend lid

3 mrt 2009
    538
    0
    0
  13. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    De Sony kwam een tijdje geleden als beste getest uit de bus (consumentenbond test)

14. happy27

happy27 Bekend lid

21 apr 2006
    612
    0
    0
    Kijk wel of er licht op zit als je eventueel in bed ook wilt lezen

15. juf Mariska

juf Mariska Fanatiek lid

15 dec 2008
    1.200
    0
    36
    Waarschijnlijk wordt het de sony prs-t1. Jammer dat de hoesjes zo verschrikkelijk duur zijn. Maar dan maar een hoesje zonder licht. Dan doe ik wel een nachtlampje aan. 45 euro vind ik echt te veel!!

16. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Je kunt ook een hoesje van een non-merk aanschaffen voor de Sony, mèt lichtje. Die zijn een stuk goedkoper en net zo goed.. Mijn Sony e-reader komt morgen binnen (doet vreugde dansje, ben al de hele avond boeken aan het uitzoeken en downloaden:D). En zal me eerdaags bezighouden met het zoeken van een geschikte hoes (op marktplaats wordt ook het een en ander aangeboden en anders gewoon googlen)

17. juf Mariska

juf Mariska Fanatiek lid

15 dec 2008
    1.200
    0
    36
    En is ie al binnen? Hopelijk bevalt de reader!

18. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Jaaaaaa, hij is binnen en ik ben al druk bezig met lezen.. 't Is echt een heel mooi ding en eenvoudig in gebruik. Heb er vanmiddag ff mee gespeeld, wat dingetjes uitgeprobeerd etc. en heb hem al aardig onder de knie. Alleen het WiFi gebeuren nog niet, maar dat mag m'n man doen;) Ik heb de boeken die ik gister gedownload heb, via het usb kabeltje overgezet naar de reader, is echt appeltje eitje....

Nu dan nog op zoek naar een hoesje, maar denk dat het een Gecko cover met lampje wordt. Een stuk goedkoper dan die van Sony en het fijne aan dit hoesje is, dat het de gehele glimmende omlijsting van de reader bedekt. Op zich is deze rand niet storend, maar ik denk als de zon er op weerkaatst het toch wel wat afleiding geeft...

Gecko Cover Sony PRS-T1 Zwart + Lampje  - Eas-E-reader

19. Sanny76

Sanny76 Fanatiek lid

4 feb 2010
    1.912
    0
    0
    Medewerker Educatie bij het Gemeentearchief in Den
    Leiden
    Die hoes heb ik voor m'n Kobo. Heel mooi met een grappig gekkootje op de voorkant in het hoekje :) Het lampje is ook fijn!

20. MissMama09

MissMama09 Fanatiek lid

3 mrt 2008
    1.623
    0
    0
    Ik ga voor mijn kobo ook die hoes halen! Heb nu een klik lampje ook heel fijn

Deel Deze Pagina