Dag dames, Gisteren gaf ik onze kleine ukkepuk haar eerste flesje. Geen succes... denk dat ze nog niet aan 10 ml kwam... nog mensen waar het 1ste flesje geen succes was, maar daarna het steeds beter werd? Welk nummertje van speen gebruiken jullie? Ik had de indruk dat het mss wat traag kwam. Wat doen jullie in de wakkere tijd met jullie kleine ukkepuk van 7 weken? Ik herinner dit precies niet meer van mijn zoontje!!! Erg hé! Alvast bedankt!
Heb je hiervoor bv gegeven? Dan kan het zijn dat ze nog moet wennen aan een speen. Hoe lang heeft ze gedaan over die 10cc? Ik deed vooral veel knuffelen en kletsen. Beetje uitdagen met een knuffelje om het te pakken. Op de grond leggen op de buik enzo.
Ik geef inderdaad volledige borstvoeding. Ik had het als volgt aangepakt: eerst heeft ze gedronken bij mij om de eerste honger weg te nemen... daarna boertje bij de papa en heb ik ondertussen gekolfd. Daarna flesje gegeven en op het begin weende ze... uiteindelijk nam ze dan toch het flesje en dronk ze 10 cc maar dat heeft wel een tijdje geduurd. Daarna heb ik ze bij mij genomen en heb ik geprobeerd het flesje te geven en toen begon ze te lachen achter het flesje en er wat op te sabbelen. Achteraf dacht ik: ja die heeft nog honger... maar veel heeft ze bij mij niet meer gedronken... dus mss heb ik ze te lang borstvoeding gegeven op voorhand en moet ik dat maar niet meer doen?? Bedankt voor de speeltips (y)
Anders misschien het flesje tussen de voedingen doorgeven. Dus bv. 2 uur na de vorige voeding? Dan heeft ze nog geen ontzettende honger, maar misschien wel net genoeg trek om uit de fles te willen drinken. En ik denk dat je het ook even de tijd moet geven. Ze heeft 7 weken alleen maar een zachte borst gehad, nu komt er opeens zo'n speen in d'r mond. Zal best even gek zijn voor d'r. Zou gewoon elke dag of om de dag oefenen en wellicht dat het dan volgende week al een stuk beter gaat. Verder hier met 7 weken lag hij veel op het speelkleed met speelbogen erboven of in de wipstoel. Verder regelmatig wandelen, eigenlijk elke dag wel en verder toch wel zoveel mogelijk thuis. Zoontje sliep slecht en als hij teveel prikkels kreeg was het helemaal mis.
Mijn kinderen dronken bij mij nooit uit de fles maar als ik niet in de buurt was ging het wel.. En dat heb ik wel vaker gehoord. En vaak dronken ze dan wel minder maar dat haalde ze later wel weer in.
Ik denk dat ik teveel met mijn zoontje vergelijk. Die dronk toen ineens 150 ml op! Zonder al teveel problemen te maken van dat flesje . Vanavond nieuwe poging.
Ik zou niet eerst de borst geven. En (maar daar jij heb nu niets meer aan, anderen wellicht wel) het advies is om rond de 4 weken met een flesje te gaan proberen. Nu is ze al zo gewend aan de borst, dat het wennen aan de fles wat lastiger is. Heb altijd de kleinste speen gebruikt, die kan je bij borstvoeding in principe blijven gebruiken omdat ze hard genoeg zuigen.
Nee, het advies is niet voor zes weken starten met fles owv speenverwarring. Dus 7 weken is perfect. TS: best een klein flesje tussendoor geven, als je kindje geen erge honger heeft.
hier duurde het ook even. de eerste had het met 12 weken door en de tweede met 9 weken. hier inderdaad tussen de voedingen door oefenen. en 150ml hebben die van mij nooit uit de fles gedronken hoor, voor een eerste keer is 10ml denk ik best goed. er zijn ook plekken waar je een flessentasje kan huren om zo te kijken welke fles je kindje het fijnst vindt.
Ik heb altijd gehoord vanaf een week of 4, als de borstvoeding goed liep. Maar goed, hier ook al vanaf 10 dagen een speentje bij de oudste (tegen de adviezen in) en dat was geen probleem. Borstvoeding liep ook meteen goed. Dan is het echt geen probleem om met 4 weken een flesje te gaan geven een paar keer per week. Lees trouwens dat het advies nu is tussen de 4 en 6 weken. Dus dan is 7 weken alsnog wel een beetje laat.
Misschien kan je nog een ander flesje gebruiken? Oke ik zou ook niet teveel gaan wisselen, maar als het na een paar keer nog niet echt iets word zou ik een keer bijv een smalle speen proberen als je nu een brede speen hebt, of juist net andersom. Verder vertelde onze laatste kraamverzorgster trouwens dat tepel/speen verwarrring achterhaald was toen ik eigenlijk mopperde dat ze voor onze kleine jongen (van nu bijna 6 mnd) met een flesje aankwamen om bij te voeden. Wij gebruiken difrax flesjes met een smalle speen, de kleinste die er is. Hij drinkt daar zowel gekolfde bv uit als kunstvoeding (max 130cc). Wij geven dus al flesjes (niet elke dag hoor) sinds de dag van zijn geboorte. Hopelijk zal jouw kindje ook toch uit het flesje gaan drinken, gewoon blijven proberen en misschien eens zelf van huis gaan en dan een flesje laten geven, als ze jou niet ruikt/hoort/ziet pakt ze een flesje misschien wel eerder. Kwa dingen doen met je baby, op die leeftijd was het hier vooral lekker bij je liggen, praten en rondjes lopen om dingen te 'kijken'.
Bedankt allemaal... Bij mijn zoontje ben ik inderdaad al gestart op 3 à 4 weken met flesjes... dit omdat ik zo erge kloven had... Maar nu gaat alles goed en nu hebben ze mij toch aangeraden om te starten na 6 weken. Ze is nu 6 weken en 3 dagen . Ik probeer vanavond opnieuw en anders morgen eens door de dag... Wie weet dit keer wel succes . Mag ik ze daarna gewoon aan de borst leggen? Dus flesje oefenen en dan aan de borst? Of moet ik dit echt tussendoor proberen?
Kan papa of ander persoon de fles niet geven? Bij mij vertikte ze het echt zolang ze mij rook. Ik moest dus ook echt de kamer uit. Al is het tot 6 maanden nooit van harte gegaan. Ik gebruikte trouwens de difraxflessen, die pakte ze het best.
gisteren dronk ze al 20 ml en veel beter... daarna viel ze wel in slaap :s en dat is dus het enige wat ze gisterenavond heeft gedronken... zucht
pff ben precies terug bij af. Bij kerstavond terug gewoon borstvoeding gegeven ipv flesje. Gisteren dronk ze weer geen 10 ml op. Tips?? of moet ik gewoon geduld hebben... vrijdag dronk ze 50 ml in 1 ruk uit