Tazzy, dit was van mijn kant niet als aanval bedoeld! Je schrijft zelf dat jullie buitenmensen zijn. Dus zeg ik: Geweldig! Buit dit uit. Dit is enorm waardevol. Die schermpjes die kunnen altijd nog. Erg jammer dat hier op het forum zoveel dingen negatief geïnterpreteerd worden...
Een eigen tablet zou ik nog niet voor kiezen. Ik zet onze kleine ook wel eens voor babytv en dat vindt hij prachtig. Schermpjes vindt hij sowieso heel interessant met zijn acht maanden. Toch probeer ik het te vermijden. Als ik zelf tv kijk en hij kan dat toevallig net zien als hij op de grond speelt, so be it. Ik zie dat hij nog geen minuut zijn hoofd afwendt om weer te gaan spelen. Dit gaat af en aan. Toch zou ik willen dat ik een eigen tablet zo lang mogelijk uitstel. Dit is in mijn situatie nu makkelijk gezegd, dat begrijp ik. In jouw geval zou ik het erbij laten om je kleine even op jullie schermpje te laten kijken en verder niet. Of je koopt wel een en je kleine mag eens per twee dagen even op het scherm kijken, zou ook nog kunnen.
Onze dochter speelt een paar keer per week op onze Ipad. We hebben een paar hele mooie apps, onder andere van apps voor peuters. Bijvoorbeeld een met allemaal diertjes en een met allemaal puzzels. Best leerzaam vinden wij. Zolang het binnen de perken blijft, vinden wij dit helemaal geen probleem. Ohja, ze kijkt ook bijna elke dag 15/30 minuten tv *ALARM Ontaarde ouders!!!*
Hahaha. Nee hoor, ieder zo zijn eigen ding toch en ze zullen er toch mee om moeten leren gaan, dat is niet tegen te gaan. Zelf ben ik helemaal niet van de tablets, heb er dan ook geeneen maar ik weet ook wel dat onze dochter er wel mee te maken zal krijgen. Wanneer en hoe begin je er dan mee hé!
Hihi ik snap je dilemma helemaal hoor! Wij hebben besloten er niet super strikt op te zijn. Eerlijk, ik kijk zelf ook graag tv, kom er van tot rust en dochter heeft dat ook. We willen haar leren er verantwoord en voorzichtig mee om te gaan. En sommige apps zijn dus echt leerzaam. Ik zou dan wel voor een reguliere tablet gaan (Ipad), goed vergrendelen en een paar mooie apps downloaden. Ik koop ze vaak wel, dan heb je geen reclames meer (vind ik heel irritant bij kinder-apps). Meeste apps zijn een euro of drie, dus dat blijft ook leuk. Wij zijn er overigens na haar eerste verjaardag een beetje ingerold, voor die tijd hoogstens een keer een filmpje ofzo...
Of ze nou een half uur tv kijken of op ipad/ tablet.. Maakt voor mij geen verschil Lekker doen wat je zelf denkt dat goed is
Ik zou een goedkope tablet nemen waar jullie ook iets mee kunnen. En bv inlassen dat 2x 1uurtje per week op mag