Levensechte geluiden in droom...hebben jullie dat ook wel eens?

Discussie in 'De lounge' gestart door Kitty07, 14 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

5 jan 2011
    2.297
    25
    48
    Financieel administratief medewerker
    Ergens in Limburg
    Als ik droom dan hoor ik heel vaak bepaalde geluiden levensecht en ik schrik daar ook echt met een bonkend hart wakker van.
    Vannacht ook weer...droomde van loeiende brandweersirene's en schrok wakker en kom dan meestal niet meer goed in slaap.

Ook heel vaak "hoor" ik de sirene van de ambulance of word ik wakker omdat m'n telefoon "rinkelt"...;)
    Maar ik zit hier helemaal niet op te wachten...altijd bang dat er dan iets gebeurd is ofzo..:)

Herkennen jullie dit? Hebben jullie dit ook wel eens?

2. Marieke4mei

Marieke4mei Niet meer actief

Ik kan me eigenlijk niet heugen dat ik dat ooit gehad heb. Lijkt me wel irritant. Heb altijd wel dat val gevoel waardoor ik wakker schrik.

3. froukje86

froukje86 Actief lid

30 jun 2008
    469
    0
    16
    mijn 2 kinderen :)
    friesland
    heb het wel eens dat ik droomde dat ik de deurbel hoor dan ga ik naar beneden en dan staat er niemand, of dat ik droom dat ik een kind hoor huilen, en dan ga ik kijken en dan slapen ze beide lief.

4. Scarabee

Scarabee VIP lid

12 dec 2010
    6.482
    1
    38
    n.v.t.
    Ja ik herken dat wel... ik heb het regelmatig. Ik denk dat het het vaakst gebeurt in de fase tussen doezelen en in slaap vallen. Schrik me rot van knallen, of brandalarm, of gewoon iemand die keihard iets zegt/schreeuwt..

5. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Ja, en zo echt dat ik soms nog een kwartier lig te rillen van schrik! Laatst droomde ik over een moord, en ik 'hoorde' de knal van een pistool en schrok wakker, vooral als je dan nog niet helemaal uit je slaap bent daarna lijkt het net of het echt gebeurd is, heb mijn man die nacht niet meer los gelaten..

6. yessie

yessie Fanatiek lid

27 nov 2009
    1.208
    12
    38
    It Fryske Lân
    Ja herkenbaar, heb het wel vaker. Sowieso zijn mijn dromen erg levendig.

Zo heb ik al eens gedroomd dat het alarm buiten af ging (dat algemene alarm wat je ook elke eerste maandag van de maand hoort). Ik werd wakker en ben half slaapdronken alle ramen gaan sluiten. Daarna heb ik de tv aangezet op de regionale omroep. Ik kon alleen maar denken 'sluit ramen en deuren en zet de radio aan ;)'. Manlief wist me te overtuigen dat ik het echt gedroomd had (nadat ik eerst nog buiten heb geluisterd of ik echt geen alarm hoorde :D)

7. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Ja, ik heb dat ook wel eens ... geuren gebeurt ook wel eens.

Een ander ding was dat ik heel vaak 's nachts wakker werd omdat ik dacht dat er op de deur werd geklopt. 1 keer heb ik mijn man uit bed geschopt, omdat ik het niet vertrouwde, en ik ben een keer zelf de deur open gaan doen. Dat ging zo'n 2 jaar door, ik dacht echt dat ik het droomde op een gegeven moment.

totdat ....

... ik erachter kwam dat het mijn hond was, die ligt namelijk 's nachts voor de trap en als hij dan jeuk had ergens dan kwam hij met zijn achterpoot ook tegen het kastje ... en de nagels van zijn achterpoot op hout klinkt als tikken op glas ...

duhh

8. Bibiche79

Bibiche79 Fanatiek lid

10 jun 2009
    1.364
    0
    0
    Ja hoor. Hoorde mijn moeder mijn naam roepen midden in de nacht doodeng.

9. JosieJ

JosieJ Niet meer actief

Ik heb het ook! Irritant heh!

10. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Dit doet onze hond dus ook, maar dan op haar kussen. Je schrikt je rot. Maar nu word ik er eigenlijk niet meer wakker van. Het dreunt zo lekker door;) Ze slaapt haar kussen regelmatig van de keuken naar de woonkamer, precies onder onze slaapkamer. Kleine etterbak :D

11. Mama Roos

Mama Roos Fanatiek lid

29 jun 2012
    1.061
    1
    0
    Werk als Verzorgende IG in een gesloten pg afdelin
    Twente
    Ja heel herkenbaar pffff af en toe best angstig.
    Ik heb het ook met emoties en kan door een droom een hele dag van slag zijn omdat de emotie dan levensecht was. Vooral boosheid en huilen. Word nog wel eens huilend wakker uit een droom en dan ben ik ook echt verdrietig...

12. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

5 jan 2011
    2.297
    25
    48
    Financieel administratief medewerker
    Ergens in Limburg
    Fijn om te horen dat ik niet de enige ben! :)

En dat je echt die emoties kan voelen herken ik ook heel erg...heb ook eens een keer gedroomd dat ik kwaad was op m'n man maar ik wist de droom eigenlijk niet meer. :)
    Ben toen de hele dag pissig op 'em geweest zonder reden...:(

13. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Ik heb een keer mijn moeder horen roepen, werd wakker en riep kei hard ja mam kom zo. Zie ik me vriend kijken, het is 3 uur snachts jij gaat nergens heen gek haha.?

Of mijn zoontje kei hard horen huilen. Ondertussen al tig keer op en neer gelopen omdat hij echt huilde en was al aardig geprikkeld. Vlieg dit kamer in en zeg , Nando dit is de laatste keer dat ik kom hoor, slapen nu. Kijken 2 spleetjes mijn aan helemaal slaperig haha. Die had dus echt niet gehuild :) lag in een diepe slaap.

Wat ik ook goed kan is geluid van buitenaf verwerken in mijn droom. Er gaat bijv een wekker af met een leuk deuntje en dan droom ik dat ik heb gewonnen op de kermis :). Hoor ik buiten water lopen omdat het kei hard regend droom ik dat ik zit te douchen

14. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Ik en een keer trouwens ook dagen kwaad geweest omdat hij vreemd ging. Was zo echt. Maar niet dus. Was een echte droom. Voel me nu nog belazerd.

15. Anitaaaxxx

Anitaaaxxx Fanatiek lid

12 mei 2010
    1.335
    0
    0
    Secretary
    in een huis:)
    Ik heb niet echt gedroomd over een geluid maar droomde wel iets levensecht.

Toen ons dochtertje een paar weekjes oud was voedde ik haar in bed en legde haar daarna terug. Werd snachts wakker, schok me kapot. Zei tegen vriend: HAAL JE BENEN WEG SNEL. Heb toen zelf zijn benen uit bed gegooid. Ik dacht serieus dat mijn dochter er onder lag..... Die was zich van geen kwaad bewust want lag heerlijk in haar eigen bedje te slapen. Ik kon in ieder geval niet meer slapen wat een drama. Daar heb ik er heel wat van gehad toen.

16. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

8 nov 2009
    4.023
    10
    38
    Vrouw
    Somewhere
    Ik heb dit bijna elke dag. Ik droom ontzettend veel en altijd zo echt. Vaak heb ik dromen dat ik opgejaagd word of achterna word gezeten. Ik hoor diegene dan echt schreeuwen en schrik daar wakker van. Soms niet en dan krijgt diegene in me droom me te pakken en vermoord me. Ik voel dan echt die pijn, bijvoorbeeld als ik word neergeschoten voel ik de kogel in me hoofd gaan en zelfs het bloed wat eruit loopt. Bizar maar mijn man weet al niet meer beter. Ben altijd gesloopt als ik wakker word, mijn man vraagt dan ook standaard en hoe ben je deze keet dood gegaan haha.

17. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Geluiden heb ik nooit in mijn droom. Ik heb soms wel dromen die zo echt lijken.. Als ik dan wakker word moet ik echt even "bijkomen' ofzo. Heel raar altijd.

18. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Laatst gedroomd dat ik voetstappen op de trap hoorde, het licht aanging en de slaapkamerdeur open...brrr...kon een hele tijd niet slapen. :cool:

Deel Deze Pagina