Ik ben met mijn dochter sinds 1,5 week bezig met de zindelijkheid. Het gaat super goed, ze heeft nu al 3 dagen vrijwel al haar plasjes (overdag) op het potje/wc gedaan!! Ben hardstikke trots natuurlijk Ze doet wel nog héél veel kleine plasjes, maar soms ook wel al een redelijk grote. Als we weg gaan, houdt ze t makkelijk 1,5-2 uur op. Dus dat gaat prima. Poepjes gaan alleen nog niet zo goed. Ze doet nu wel hele kleine poepjes op t potje, van ieniemini tot een heel klein worstje, ze is er dus niet bang voor en ze weet hoe het moet. Maar als ze écht aandrang heeft, dan trekt ze zich terug en poept (de grote hoop ) in haar onderbroek.. Ze moet daar nu wel heel erg om huilen dan . Dan troost ik haar en zeg dat het helemaal niet erg is, maar dat ze de volgende keer mag proberen om het op het potje te doen. Ze wil vervolgens de drol meerdere malen bekijken hihi Op zich heb ik geen haast en ik snap dat het poepen soms lastiger is, (maar tips zijn welkom)!! Ik vraag me alleen af of het kwaad kan dat ze wel steeds van die minipoepjes doet, zonder dat er dus aandrang is? Is dat normaal/herkenbaar? Want ik wil niet dat ze zichzelf het verkeerd aanleert. Als je aandrang hebt doe je het toch anders, dan wanneer je het er probeert uit te persen (?) Ze krijgt nu voor een klein poepje een heel klein stickertje en ik zeg haar dat ze een grote sticker krijgt als ze een grote poep op het potje doet.
Ik geloof dat er al verbetering in zit ! Vandaag zag ik aan dr gezichtje dat ze echt aandrang had. Er waren 3 pogingen voor nodig, maar toen lukte het! Waren ook nog wel kleine poepjes, omdat ze steeds direct opstond als ze wat voelde. (Daarna ging het ook nog 2x goed mis, maar ze riep daarbij wel 'poep!') Dus ik denk dat het de goede kant op gaat!