Kindervaccinaties, wie niet?

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Decemberbeeb, 16 feb 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Decemberbeeb

    10 apr 2020
    5
    4
    3
    Vrouw
    Hoi allemaal,

    Ik zit best wel in een dilemma.. mijn zoontje is 14 maanden en zou vandaag de volgende prikjes krijgen. Hij heeft ook de vorige prikjes gehad maar mijn man is helemaal omgeslagen en wil absoluut niet meer dat ons zoontje wordt gevaccineerd.
    Ik snap hem wel, maar ergens heb ik zelf zoiets van stel dat hij die ziektes krijgt? Zo lastig dat we nu ergens tegenaan lopen samen en er niet uit komen. Hoe zouden jullie dit oplossen? Ik ga hem niet van gedachte veranderen en zelf weer ik niet waar ik goed aan doe?
     
  2. Merlino

    Merlino Fanatiek lid

    21 sep 2021
    2.210
    3.511
    113
    Vrouw
    Dat is lastig, als je er samen niet uit komt. Is het misschien een idee om te praten met een arts bij bijvoorbeeld het consultatiebureau?

    Wat is de reden dat je man niet wil dat jullie kind(eren) gevaccineerd worden?
     
    Spectre en Fennec vinden dit leuk.
  3. Malbec

    Malbec VIP lid

    5 apr 2020
    5.695
    7.749
    113
    Vrouw
    Waarom wilde hij het eerst wel en nu niet? En wat wil jij? Want ik lees enkel wat je man wil?
     
    Zoe123 vindt dit leuk.
  4. Bloem2310

    Bloem2310 Fanatiek lid

    6 aug 2016
    2.545
    1.895
    113
    Je zou een antroposofische kinderarts kunnen bezoeken, die kijken met een net andere bril naar vaccinaties. Zo is bijvoorbeeld uitgesteld of gespreid vaccineren ook een optie, daar denken ze graag met je over mee. Maar wat de rest hier ook zegt: natuurlijk belangrijk om te weten waarom hij niet wil en daar samen een open gesprek over aan gaan.
     
    Roosje35 vindt dit leuk.
  5. Decemberbeeb

    10 apr 2020
    5
    4
    3
    Vrouw
    Gesprek met de ggd heeft geen zin want die zullen altijd de voordelen van het vaccineren noemen..

    Hij denkt dat veel onderliggende dingen zoals voedselallergie/ migraine / hooikoorts /ziektes etc etc hierdoor kan komen. Hij was altijd al niet heel zeker van het vaccineren maar nu heeft hij zich goed ingelezen..

    Zelf ben ik ook niet helemaal zeker van de vaccinaties maar voor mij zou de keuze toch vaccineren zijn omdat ik zelf ook gewoon gezond ben en ook gevaccineerd ben als kind.

    maar ik kan hem sowieso niet overtuigen.. dus wij gaan hier dan nooit uitkomen. Pff echt lastig!
     
  6. Decemberbeeb

    10 apr 2020
    5
    4
    3
    Vrouw
    dank voor de tip, ga ik eens naar kijken! Had ik nooit van gehoord.
     
  7. Merlino

    Merlino Fanatiek lid

    21 sep 2021
    2.210
    3.511
    113
    Vrouw
    Nou, als hij denkt dat migraine en de andere dingen die jij noemt veroorzaakt kunnen worden door vaccineren, heeft hij zich duidelijk niet ingelezen. Sorry hoor, maar wat een onzin.

    Je goed laten voorlichten, en ja dat kan ook prima door de GGD/consultatiebureau, heeft alleen zin als je er ook op vertrouwt dat de informatie die zij delen klopt. En dat gaat in het geval van jou en je man waarschijnlijk niet zo zijn. Dus dan maar niet vaccineren en hopen dat je kind geen ernstig verloop van een van de ziektes krijgt. Kan je kindje zich de rest van zijn/haar leven mee bezig houden. Mijn man is ook niet gevaccineerd en heeft een aantal kinderziektes op latere leeftijd gehad. Doodziek is hij ervan geweest, nog afgezien van het risico op onvruchtbaarheid bij bijvoorbeeld de bof op latere leeftijd. Realiseer je dat wel.
     
    Korey, Zara75, teenslipper en 10 anderen vinden dit leuk.
  8. Malbec

    Malbec VIP lid

    5 apr 2020
    5.695
    7.749
    113
    Vrouw
    Je post komt heel onaardig over, hoop niet dat je dit zo bedoelt.

    @Liva zou jij ts wellicht tips kunnen geven waar ze juiste informatie zou kunnen vinden?
     
    Anne2019, Nellie4, Mammavan5 en 2 anderen vinden dit leuk.
  9. autumn86

    autumn86 Bekend lid

    3 sep 2014
    769
    530
    93
    Lees je beide goed in. Welke goed uitgevoerde onderzoeken leggen de link met allergieën ed?
    Voor Mazelen, een infectie heeft naast het risico van het ziek zijn zelf tijdens de infectie en imuumcomprometend effect, het geeft een soort reset van het immuunsysteem (klinkt geweldig) hierdoor kunnen sommige infecties wederom doorgemaakt worden, daarbij geeft het een verhoogde kans op overlijden de jaren na infectie.

    Bij mijn eerste heb ik contact gehad met het RIVM, zij had mede door haar reflux wat bijzondere bijwerkingen op vaccinatie, kind was weken onrustig.
    Samen met CB-arts haar schema aangepast, een deel is uitgesteld, een deel in delen gegeven.

    Bij verkoudheid vaccineren wij niet. Middelste heeft net zijn 11 maanden prik gehad, hij is bijna 4. De 4 jaren prik komt hiermee te vervallen, PNEU is niet meegeven, hep B wel.
    Ruim een half jaar terug heeft hij pas zijn menigokokken vaccinatie gehad, door Corona was hij wat later en liepen we de achterstand niet zo goed in.

    Nummer 3 krijgt zijn 11 maanden prik waarschijnlijk ook later, hij krijgt binnekort een flinke operatie en mag een periode ervoor en erna geen vaccinatie. Het kan daarom zijn dat zijn 14 maanden prikken er eerder inzitten dan zijn 11 maanden prikken.
     
  10. Liva

    Liva Fanatiek lid

    5 dec 2016
    2.017
    3.041
    113
    Moeilijk onderwerp is het he. Veel ouders vaccineren als vanzelfsprekendheid en zo begon ik ook bij mijn 1e kind.
    Toch heeft het altijd vragen bij me opgeroepen en ben ik op een gegeven moment gaan lezen, lezen, lezen en zoeken naar info over dit onderwerp in alle hoeken.

    Er is geen eenduidig antwoord op, dat ga je niet vinden. Net als bij elke keuze die je maakt (of het nou autorijden, helmpje bij je kind op, medicijnen etc) zijn er afwegingen te maken. Het is aan jou, jullie, welke afweging je maakt in jullie geval.

    Ik ben snel gestopt met vaccineren en sta er in ons geval helemaal niet achter. Mijn kinderen zijn verder dus niet gevaccineerd. Op basis van alles (daar zittend wel echt zoveel uren onderzoek en leeswerk in) hebben wij besloten om het niet te doen. Dat voelt goed en passend bij ons.

    Ik ben niet bang voor ziek zijn, weet hoe ik kan handelen bij ziekte en probeer zo bewust en gezond mogelijk te leven. Het voelt voor mij beter om de lijfjes zo schoon mogelijk te houden, al is dat in deze tijd moeilijk.
     
    Ally2020, Eefje00, Mammavan5 en 3 anderen vinden dit leuk.
  11. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.035
    17.046
    113
    Vrouw
    Lastig dilemma lijkt me zo. Maar ook jij mag je mening hebben, dus wel belangrijk om hier samen dan naar te kijken.
    Onze kinderen volgen het rvp. Maar we kijken wel naar het moment, ik zeg de afspraak gerust 3x achter elkaar af wanneer kind niet lekker in zijn/haar vel zit (ziek/ verkouden is). Zo is onze dochter opgeroepen voor de 14 maanden vaccinatie (bmr en menAcwy) maar al 2x afgezegd omdat ze verkouden was. De bmr vind ik een rotprik en dan tegelijk met de menAcwy vind ik ook niet fijn. Maar goed, de ziekten zelf zou ik ook niet graag tegenkomen bij mijn kinderen.
     
    Neuzeke vindt dit leuk.
  12. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw
    Ik heb tussen deze prikken 2 maanden laten zitten. Om het lichaam de tijd te geven.
     
    Spectre vindt dit leuk.
  13. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.112
    113
    Vrouw
    Als hij zich goed heeft ingelezen, heeft hij wel bijzondere bronnen gebruikt. Kan hij niet eens zoeken op pubmed zelf ipv dubieuze websites?

    Mijn vriendin heeft polio gehad, dat was makkelijk te voorkomen geweest door een vaccinatie :( verlamd en afgedankt werd ze en ze is geadopteerd. Dus ik ben pro rvp, maar wel als de kids zich goed voelen. Dus niet verkouden zijn. Zodat afweer zich goed kan richten op het vaccin :)
     
    Zoe123, Zuul, Neuzeke en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  14. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw
    Mijn dochter is “alternatief” gevaccineerd.

    We zijn gestart op 1 jarige leeftijd. Ze hoefde maar 3x dktp. De dktp met 4 jaar vervalt. Pneumococcen niet gedaan. De bmr en meningokokken wel.
    Alle vaccinaties met 2 maanden er tussen. En homeopathische ondersteuning.

    BMR en DTP bekijk ik rond de 10 jaar weer. Ze heeft heftig gereageerd op de BMR en een 2de BMR geeft maar % extra bescherming.

    Ik heb diverse bronnen gebruikt ggd, rivm, nvkp, homeopaat. Geen antroposofisch arts in de buurt.

    HPV vaccinatie gaat in overleg met dochter. Ze krijgt dan naast de reguliere voorlichting, ook voorlichting bij en homeopaat/ antroposofisch arts. De keuze is aan haar.
     
  15. Merlino

    Merlino Fanatiek lid

    21 sep 2021
    2.210
    3.511
    113
    Vrouw
    Ik bedoel het niet onaardig, maar ook niet perse aardig. Het is zoals het is, toch?
     
  16. Malbec

    Malbec VIP lid

    5 apr 2020
    5.695
    7.749
    113
    Vrouw
    Maar ze vraagt tips omdat ze niet op 1 lijn zit met haar partner. Niet om afgevallen te worden en eerlijk, dat doe je wel een beetje.
     
    mutskuh, Bloempjelief, Nellie4 en 4 anderen vinden dit leuk.
  17. Bloem2310

    Bloem2310 Fanatiek lid

    6 aug 2016
    2.545
    1.895
    113
    Ik vind het sowieso een heel fijn alternatief voor het consultatiebureau. Je betaalt het wel zelf maar ze nemen ruim de tijd voor je, ik vind het echt heel fijn.
     
  18. Merlino

    Merlino Fanatiek lid

    21 sep 2021
    2.210
    3.511
    113
    Vrouw
    Ik ben alleen eerlijk, ik geef mijn mening. Als je geen verschillende meningen wilt, moet je niet advies vragen op een forum.
     
  19. Malbec

    Malbec VIP lid

    5 apr 2020
    5.695
    7.749
    113
    Vrouw
    Nee. Ze vraagt hoe ze ermee om moet gaan met het meningsverschil. Niet waarom het noodzaak is om te vaccineren. Daar zit een verschil in. Maar goed. Ze zegt letterlijk;

    Zelf ben ik ook niet helemaal zeker van de vaccinaties maar voor mij zou de keuze toch vaccineren zijn omdat ik zelf ook gewoon gezond ben en ook gevaccineerd ben als kind.

    Dus je post heeft niets meer je mening geven te maken over hetgeen waar zij je mening om vraagt. Maar goed, dit gebeurd wel vaker en ga er verder ook niet op reageren meer, maar wilde het toch even aangeven.
     
    Ingeltje, Loulou12, Bloempjelief en 3 anderen vinden dit leuk.
  20. Merlino

    Merlino Fanatiek lid

    21 sep 2021
    2.210
    3.511
    113
    Vrouw
    Dat klopt niet helemaal. Ik heb al aangegeven dat ze advies van een derde kunnen zoeken, maar ze geeft aan dat hij zich ingelezen heeft en daaruit bepaalde conclusies getrokken heeft. De conclusies die hij getrokken heeft duiden er in ieder geval op dat hij niet in staat is wetenschappelijk onderzoek op de juiste manier te interpreteren. Daarnaast geeft ze aan dat ze hem sowieso niet kan overtuigen. Dan zit er toch niks anders op? Niet laten vaccineren en hopen dat jouw kinderen kunnen mee liften op groepsimmuniteit. Vervelend als je dat hard vindt, maar het is zoals het is.
     
    flothe vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina