hoe krijg ik verf uit mijn broek? Ik heb hem al gewassen omdat ik dacht dat het waterverf was maar het is er helaas niet uitgegaan! Wat voor verf het wel was kan ik ook niet meer achter komen, aangezien ik een middag ergens hielp met kinderen entertainen.. Iemand een tip voor mij of is het een verloren zaak?
zo heeft dl eens waterverf in haar broek gehad. heb er echt op lopen schrobben en doen om het ergste weg te krijgen zodat het niet meer zo erg op viel. gelukkig was het een kleurige broek maar in de was en andere vlekkenmiddeltjes ging het er niet uit.. dacht dat het er zo uit zou zijn want ja waterverf.. nou niet dus
Ik probeer vaak groene zeep met een harde borstel schrobben, meeste vlekken gaan er daar mee uit of zijn dan zo licht dat de wasmachine de rest doet (doet het bij mij in het algemeen beter dan ossegal). Maar met verf weet ik het eigenlijk niet, als je googlet kom je ook zo veel verschillende antwoorden tegen! Olie, terpentine/wasbenzine, ossegal etc zal ook per verfsoort verschillen op welke basis hij is (waarschijnlijk dus geen waterbasis) Succes, lijkt me frustrerend! Hier ook een keer een klein chloorvlekje op een net nieuwe broek, zo zonde
Ossengalzeep, ik heb zo'n blok. Laatst balpen of cd pen uit een witte knuffel gekregen ermee, met gemak zelfs. Ook oude bloedvlekken krijg ik ermee uit.
Zo'n flesje schoonmaak alcohol misschien? Volgens mij 98%. Ik heb zo'n flesje staan voor m'n gellak, maar las op de achterkant dat het bedoeld was voor bepaalde vlekken (balpen, groente en fruit vlekken, bloed etc) uit kleding te halen. Weet niet of het werkt, want ik heb 'm nooit daarvoor gebruikt, maar misschien het proberen waard.
Ik zou ook voor de ossengal gaan. Laatst had een stift gelekt op een kussen, ossengal erop en niets meer van te zien.