Na een aantal jaren als zelfstandige te hebben gewerkt heb ik besloten mijn studie weer op te pakken, maar dit was niet te combineren. Om die reden moest ik stoppen als zelfstandige en ben ik als oproepkracht aan de slag gegaan. Helaas is er momenteel erg weinig werk en verdien ik dus veel te weinig om rond te komen. Omdat ik niet bij een werkgever vandaan kom heb ik geen recht op WW, dus ben ik gaan kijken naar de mogelijkheden tot bijstand maar dat lijkt ook niks te worden in mijn situatie. Ik heb als zelfstandige pensioen opgebouwd (zelf gespaard) en dit zou dan waarschijnlijk als vermogen gezien worden en zou ik dus eerst moeten aanspreken. Nu kon ik wel iets terugvinden dat deze wetgeving nog besproken zou worden, maar ik kon geen uitkomst daarvan vinden. Ook het feit dat ik studeer zou een probleem zijn, ondanks dat ik maar heel weinig naar school hoef en geen stage loop. Mijn vraag is dus: Is er qua bijstand echt helemaal niks mogelijk voor mij of zijn er toch nog wat mogelijkheden die ik over het hoofd zie?
Tijdelijk de productiewerk in gaan? Schoonmaak?? Aangezien je weinig naar school hoeft is er echt wel iets te vinden in die branch. En idd te veel vermogen hebben geeft een probleem. Ze tellen dan ook alles mee waaronder ook luxe dingen.
vermogen is inderdaad een probleem.. Maar staat het echt als geldbedrag op je bank of zit het in een soort pensioen fonds? Want dat zijn 2 verschillende dingen. Persoonlijk werk ik niet op de bedrijfs afdeling van de WWB maar de reguliere.. Ik weet echter dat er voor ondernemers ook WWB mogelijk is in een andere vorm.. Hoe het precies zit met mensen die een bedrijf beëindigen weet ik niet.. Misschien even je gemeente bellen en afd werk en inkomen vragen.. Succes!