Kinderverjaardag tijdens hittegolf

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Emm27, 21 jun 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Emm27

    Emm27 Fanatiek lid

    24 mrt 2013
    1.809
    355
    83
    Hier! Mijn zoontje is jarig! Echter wordt het zo'n 30 graden!!
    Iemand een tip hoe we zo verkoelend mogelijk dit kunnen vieren? Ik blijf liever buiten ivm Corona met het bezoek... er komen mensen volgens een schema.

    Er staat al een zwembadje voor de kindjes.
    Iemand leuke tips? Met name voor de ouders... want de kinderen zullen hopelijk lekker zwemmen.
     
  2. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Hier al paar keer hele hete verjaardagen gevierd. Zorgen voor voldoende schaduw, en ipv hartige hapjes dingen als meloen en ijsjes serveren. En zorgen dat je heel veel ijsklontjes in huis hebt.
     
    NiekeKris vindt dit leuk.
  3. momwithcamera

    momwithcamera Fanatiek lid

    13 mei 2019
    1.934
    2.777
    113
    Vrouw
    Ik ben in de zomer jarig, en echt, ingewikkeld is het niet. Zorg voor schaduw, koude drankjes en ijs. Qua snacks niet te ingewikkeld denken, chips is ook met 30 graden lekker ;)
     
    Athina en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  4. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.497
    3.162
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Hier worden kannen water op tafel dan vaak wel gewaardeerd. Voldoende ijsblokjes in de vriezer om het koel te houden en lekker ijskoude radler vinden veel ook lekker.
    komkommer en watermeloen voor volwassenen en kinderen . Verder lusten de volwassenen dan ook vaak wel een ijsje tussendoor.
    Ik weet niet hoe je tijdschema loopt, maar overweeg eventueel tussen 2 en 4 niemand te zetten.
    Verder als je regelmatig in de keuken komt: Standaard een ventilator op het aanrecht ;) . En wat plantenspuiten zijn ook fijn voor wat verkoeling ;)
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  5. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    En om het "feestelijk" eruit te laten zien kun je in de ene kan schijfjes citroen doen, in de andere kan wat stukjes watermeloen, weer andere kan wat frambozen, en voor de kinderen een limonade tap met water en veel vers rood fruit zodat het water ook echt een limo kleur krijgt. En in alle kannen en de limo tap uiteraard ook weer ijsklontjes en evt. een wijnkoeler vullen met ijsklontjes en een knijp tangetje erin zodat iedereen zelf ook ijs bij kan pakken.
     
  6. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Oh ja en het badje voor de kinderen is heel leuk, hier alleen de ervaring dat er altijd wel een grappige volwassenen is die en ander erin duwt. Ben zelf eind juli jAarig en elke verjaardag waar een badje stond gebeurde dit. Zelfs toen ik nog kind was. Zou dus eerder kiezen voor een Watertafel voor de kinderen en wat emmers water met gietertjes en emmertjes. En als je toch voor het badje kiest je gasten even op de hoogte brengen dat ze zelf een handdoekje meenemen anders zit jij na de verjaardag met een berg handdoeken was.
     
  7. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.497
    3.162
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Tja..hier werd altijd wél iets gevonden als ze in die stemming waren... een emmer, een flesje... Ik moet bekennen dat wij op hete dagen vrijwel standaard reserve kleding in de auto hebben liggen ;) . Bij twijfelweer durf ik bij bepaalde mensen het risico te nemen, als ik weet dat ik in geval van nood iets uit hún kledingkast aan kan :p
     
  8. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.981
    8.786
    113
    Schaduw en heel veel drinken. Watermeloen, galia melien, stukken komkommer.

    Alles waar vocht in zit. En wat zout, chips, zout / kaasstengels.

    Limonadetap is inderdaad leuk! Voor volwassenen kun je er een water met fruit rap van maken.

    Heel veel ijsklontjes. Extra zonnebrandcreme.

    Zwembad is afhankelijk van de leeftijd als de hoeveelheid kinderen. Voor jonge kinderen zou ik teilen water, emmertjes, waterbaan etc klaar zetten. Picknickkleed met eigen tafeltje met lekkers en drinken.
     
  9. Emm27

    Emm27 Fanatiek lid

    24 mrt 2013
    1.809
    355
    83
    Jeetje dat herken ik niet! Gelukkig komt er niet heel veel bezoek en mogen ze maar een uurtje blijven... dus geen gedoe met beschonken mensen;)
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  10. Haver11

    Haver11 Fanatiek lid

    3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw
    Dochter hier jarig in juli. Al 2 jaar is het zo'n 36 graden geweest op haar verjaardag.
    We hadden idd een zwembad voor de kinderen. En de volwassenen in de schaduw onder de overkapping.
    Nu hebben we geluk dat hier altijd wel een klein windje staat. Vooral koud drinken waren ze al blij mee.
    We hebben een pan knakworstjes op tafel gezet met broodjes. Als ze wilde konden ze mee eten.
     

Deel Deze Pagina