Mijn keuze zou het niet geweest zijn. Ik neem altijd vrij op de verjaardag van mijn zoontje en dan vieren we het de hele dag door lekker met z'n tweeën. Dit jaar was oma ook gezellig komen lunchen en savonds gingen we naar het pannenkoekenboerderij. Ik snap trouwens mensen die geen vrij nemen voor een verjaardag ook hoor. Maar ik werk 5 dagen per week en vind het voor mijzelf dan fijn dat ik in ieder geval op zijn verjaardag lekker thuis ben.
je moet ook maar vrij kunnen nemen op dag dat je kind jarig is. hier is dat niet mogelijk en dat weten ze gewoon
Wij vragen dan vrij. Zelf werk ik in wissel diensten, dus meestal kost mij dat dan geen verlofdag, maar verschuiving van mijn roostervrije dag. Mijn werkt zowel in wissel als kantoor diensten. Afhankelijk van wat voor soort dienst is het een verlofdag, thuis werken of gewoon roostervrij. Het feest in het weekend kan ons ook een verlofdag kosten gezien wij ook in weekenden werken. Onze kinderen kijken altijd erg uit naar de dag dat ze echt jarig zijn, dus we willen dat ze zich die dag ook echt jarig voelen.