Overigens ondanks de grote hoeveelheid mensen en kinderen hier ook geen vermaak buiten ons eigen speelgoed en geen thema’s etc
Waarschijnlijk is dat het verschil wel, ja. Maar hier is het niet zozeer dat ik het niet leuk vind, dan dat ik het belangrijk vind dat mijn kinderen ook vaak genoeg even rustig thuis zijn, ipv steeds maar de baan op. De weken zijn al druk genoeg.
Ik heb genoeg te doen in de weekenden maar daar kan echt wel even een uurtje of 2 een bezoekje aan een kinderverjaardag aan worden toegevoegd. Je hoeft niet de hele dag op een verjaardag te zitten.
En ik heb ook nog een aantal folie balonnen van pikachu over bedenk ik me net dus als je wilt mag je die ook wel! En ter inspiratie voor pokemon traktaties... haha ik hou der echt van! Bekijk bijlage 547514
Als je die ballonnen wilt hebben en de wraps om flesjes en zakjes chips/snoep te decoreren stuur dan maar een pb dan stuur ik het naar je toe!
Aw wat super lief van je Weet je het zeker? Stuur dan gelijk je rekeningnummer mee dan maak ik het over naar je wat je dan van mij krijg. Ik zal je zo even een pb sturen
Ik kan het geweldig vinden als mensen groots uitpakken voor hun kinderen. Zelf heb ik er echter een hekel aan, al die zooi en dat geregel. Dit jaar hebben wij de kinderverjaardagen samen gevierd en heb ik voor het eerst hapjes via een catering besteld. Dat beviel me een stuk beter als zelf de hele tijd in de keuken te staan. Maar ik vind vooral het financiële stukje ook altijd wel een ding. Wij wonen leuk, de kinderen komen niets te kort, maar er blijven ook geen bakken met geld over maandelijks zeg maar... Wij proberen altijd wel naar de kinderverjaardagen te gaan. Helaas heb ik een man die onregelmatig werkt, dus ook geregeld in het weekend. Ik heb gewoon niet altijd zin om dan alleen met de kinderen te gaan. De meesten van onze vrienden en familie wonen ook nog eens niet om de hoek. Maar ik ga wel wanneer het kan, als je nergens meer verschijnt, zitten mijn eigen kindjes straks ook op hun eigen feestje zonder visite. Dat gun ik geen enkel kind. Volwassenen slaan we makkelijk over. Wij vieren het zelf ook niet.
Ik zou wíllen dat ik spontane bezoekjes aan familie kon brengen! Maar 1,5 uur rijden enkele reis om vervolgens voor een dichte deur te komen staan is niet voor mij en mn gezin weggelegd. En ja; dan kún je zeggen: nou, dan duiken we toch gezellig de stad in?! Maar als de stad niet open is (op zondag bijvoorbeeld) kan dat al niet, en bovendien is het met een dorstige dreumes en straks een poepende baby wel zo handig als je na 1,5 uur 'de eerste behoeftes' weer even kunt verzorgen.. We worden er trouwens tevens geen van allen blij van om intotaal dus >3 uur in de auto te moeten zitten voor niks. Zeker niet met iig. één kind wat een lange middagslaap nodig heeft, maar geen oog dicht doet in de auto..
De meeste mensen zijn ieder jaar op dezelfde datum jarig () en kun je vaak dus al van te voren min of meer inplannen. Met veel mensen houden wij dus van te voren rekening. Een heel enkele keer wijkt de dag waarop iets gevierd wordt daar van af en ook los daarvan kunnen we heel af en toe niet. Maar ik vind kinderverjaardagen belangrijker dan die van volwassenen; als kind vond ik jarig zijn iets magisch, inmiddels is mijn verjaardag ook maar ‘gewoon een dag’. Ik denk dat dat voor de meeste kinderen en volwassenen geldt, dus vind ik het anders. Als we een keer niet kunnen, gaan we een andere keer speciaal voor hun verjaardag of krijgen ze het cadeautje de eerste keer dat we ze weer zien.
Zo spontaan hoeft natuurlijk niet en bedoel ik ook niet met spontaan. Mijn zwager woont toevallig ook 1,5 uur rijden weg, maar vragen dan natuurlijk wel van te voren of zij thuis zijn. Dan nemen wij ook altijd een kleinigheidje mee (bloemen, eten of iets dergelijks) en dat vinden mensen altijd erg leuk, juist omdat ze het niet hadden verwacht.