Ervaring overstappen gas/Electra

Discussie in 'De lounge' gestart door Myrthe, 27 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

Ik heb altijd geroepen ik stap nooit over.
    Maar nu begin ik dus toch te twijfelen, en wil jullie advies en ervaringen lezen.

Ik zit al jaren bij de Nuon.
    Mijn termijnbedrag is 225 euro.
    Electra is 0,2259 variabel
    Gas is 0,6153 en dan voor samen nog 5 euro vastrecht per maand.

Wat betalen jullie, welk verbruik?
    En natuurlijk wat zijn jullie ervaringen met overstappen?

2. 1eKruimeltje

1eKruimeltje Bekend lid

16 jun 2009
    974
    0
    16
    NULL
    NULL
    Geen oxxio iig. Daar heb ik bij gezeten en die kwamen op een gegeven moment met een voorschot voor stroom van 5 euro per maand. Dat snap ik dat je goedkoop bent moet je na een jaar gewoon veel bijbetalen........Dus ik zeg GEEN Oxxio. Ik zit bij Essent (enexis geloof ik tegenwoordig) 140 p.m. Verbruik weet ik zo niet

3. Rozeroos

Rozeroos Niet meer actief

Met overstappen is het handig om goed te kijken. Niet alleen naar de stroom prijzen maar ook naar het vastrecht. Ook is het handig om te kijken of ze het netwerkbeheer ook betalen of dat je daar een aparte rekening voor krijgt. dus 2 rekeningen per maand.

Ik vind het handig om het te zien net zoals een telefoon abonnement. Heb je een groot huis en groot gezin dan is het goedkoper om voor het goedkoopste stroom en gas te gaan, want je verbruikt veel. Heb je kleiner huis en minder groot gezin dan is het handig om vooral het vastrecht laag te houden.

Ik zou alles heel goed berekenen, want voor je het weet betaal je meer dan bij de nuon. Wij zitten hier bij de essent en dat werkt voor ons prima.

4. mik2sept

mik2sept Fanatiek lid

19 jun 2006
    1.271
    0
    0
    Je moet heel goed opletten met overstappen... vooral op vaste kosten, en wanneer ze prijzen mogen wijzigingen, is het een vast prijs of niet?

Ik zit zelf bij eneco. Dit zijn mijn tarieven vanaf 01012012
    Elektra Hoog: 0,2121
    Elektra laaag: 0,1875
    gas 0,5509

vastrecht 2x 27,20 per jaar! Een voor gas en 1 voor elektra.
    Komt dus neer op ongeveer 4,50 per maand.

NAar het termijnbedrag moet je niet kijken om te vergelijken.
    Dat ligt ook aan de grote van je huis. en misschien krijg je aan het einde van het jaar wel geld terug met eindafrekening of moet je heel veel bij betalen...

Ik moet zeggen dat ik zelf geen overstapper ben omdat ik werk bij eneco voel ik ook een soort loyaliteit naar mijn werkgever ;)
    Wel een tijd terug een internetvoordeelcontract afgesloten daar..

succes met je beslissing maar kijk goed naar de voorwaarden...

5. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

15 nov 2007
    4.760
    0
    0
    Deze maand stappen we over van essent naar energie NL. Ik hou mijn hart vast. Was via vereniging eigen huis dat we over gaan stappen. Het zou ons behoorlijk wat schelen per jaar. Wij betalen nu iedere maand 133 euro, een huis van 160m3 en is een nieuwbouwhuis, dus goed geisoleerd.

6. vivianbraak

vivianbraak Niet meer actief

Ik zou in ieder geval pas overstappen wanneer jij je jaarafrekening hebt gehad. Omdat je het hele jaar betaald voor de duure wintermaand, mocht je nu pas over 5 maanden b.v je jaarafrekening ontavngen dan kun je dus geheid bij betalen! Dat vergeten mensen vaak.

7. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

15 nov 2007
    4.760
    0
    0
    Je kan ook niet meteen overstappen volgens mijn, tenzij je contract bijna afloopt, anders moet je een boete betalen. Wij hebben de overstap in november aangevraagd en vanaf mei gaan we pas echt over.

8. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

Bedankt voor alle reacties.

Ik heb geen contract bij Nuon, en er is net iemand geweest om de meterstanden op te nemen voor de jaarafrekening in mei.

Nog een vraagje.

Ik heb meer elektra verbruikt als vorig jaar.
    815kwh meer en gas veel minder 475m3 minder dus.
    Denk niet dat Ik dan bij moet betalen? Toch

9. Amfy

Amfy Niet meer actief

let wel nuon verleng iedere keer met een jaar een tussen tijds opzeggen kost een godsvermogen

wat is je gemiddeld verbuik per jaar dan? wij hebben ook meer verbruikt maar ons voorschot ik ook omhoog gegaan we moesten 35 euro bij betalen maar dat was alles

10. sanell

sanell Bekend lid

16 dec 2008
    628
    0
    0
    Moet je gewoon bellen naar de Nuon dat je wilt overstappen naar .... (willekeurige partij), wedden dat ze dan met een heel mooi bod komen:D

Ben je en goedkoper uit en je hoeft je niet druk te maken over overstappen:)

Wij zitten ook nog steeds bij de Nuon en heb het even voor je nagekeken. Wij hebben een jaarcontract en electra betalen wij 0,1908 per kWh met 2,25 aan vastrecht. Dus misschien eens een contract voor bepaalde tijd nemen? Gas kan ik je helaas niet mee helpen want dat hebben we niet.

En wat de eindrekening betreft. Gas is duurder dan electriciteit dus het zou zomaar kunnen dat je een beetje terugkrijgt. Al is dat ook nog van heel veel andere dingen afhankelijk natuurlijk.

11. shanandoah

shanandoah Fanatiek lid

21 jan 2012
    1.514
    0
    0
    Wij zijn ooit eens van essent overgestapt naar energie direct.
    Wat een drama! kwam er ineens iemand om de boel af te sluiten omdat ik nergens een leveranciers contract had of e.d
    Verhaal uitgelegd kreeg ik 3 dagen om de boel te regelen.
    Dat was ergenis 1

ergenis 2
    ik zou veel minder gaan betalen.
    tot ik de berekening van het voorschot kreeg!
    bij essent betaalde ik destijds voor 2 pers gelijkvloers met cv 145. bij energie direct moest ik 380! euro gaan betalen.
    naar beneden zetten kon pas na 3 maanden.
    Na heel veel gescheld en gevloek uiteindelijk toch het voorschot naar beneden gekregen

ergenis 3
    ze incasseerden het voorschot niet.
    Proberen contact op te nemen maar dat is helemaal drama.
    uiteindelijk krijg je ze te pakken denk je dat het geregeld is maar vlak daarna een incasso bureau aan mijn broek en hoge incasso kosten!En dit is niet 1x voorgekomen maar 5x in 1 jaar tijd.

Toen ik weer kon overstappen direct terug gegaan naar essent.
    Want ondanks dat energie direct een dochter onderneming is van essent is het daar naar mijn mening heel slecht geregeld. (is wel een jaar of 4a 5 terug hoor moet ik zeggen)

Maar goed, wij stappen dus nooit meer over.
    Tenzij het echt veel te duur word.
    maar dan ga ik alles wel even heeel heeel heel goed na voordat ik die stap weer neem.

12. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

15 nov 2007
    4.760
    0
    0
    @shanandoah: sst, wat een ellende geweest, als ik dat lees hou ik mijn hart extra hard vast. Wij hebben namelijk altijd pech met dit soort dingen, maar dacht ach neem gewoon het risico. Hopelijk kan ik volgende maand zeggen, het is allemaal goed gegaan :D

13. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

deze tip heb ik opgevolgd. Bedankt allemaal. Hoef nu een jaar geen vastrecht te betalen en ze zijn gezakt.

14. Sjaam

Sjaam Fanatiek lid

18 jun 2008
    1.112
    0
    36
    Zuid Holland
    MMM dat ga ik ook maar eens doen denk ik. Mijn contract loopt 30 mei af bij de Nuon en heb net een brief gekregen met een aanbod...... Maar ga dus even bellen voor een beter aanbod hahahaha

15. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

Inderdaad de moeite waard.

16. miss40

miss40 Bekend lid

18 mei 2011
    543
    0
    16
    noord-holland
    Ben overgestapt(via de energievergelijker van de consumentenbond)van nuon naar eon in juni vorig jaar en kreeg na 10 maanden een welkomstpremie van 220, zoals beloofd.
    Ons termijnbedrag bij nuon was 142 en heb het zo bij eon ook gedaan (ze stelden een lager termijnbedrag voor, maar dat leek me te weinig, 10 euro minder per maand).
    Ik lees weinig klachten over eon, ik moet nog wel even afwachten wat de jaarafrekening gaat worden natuurlijk.

Deel Deze Pagina