Kindervitamines zonder suikers, zoetstoffen en E-nummers

Discussie in 'De lounge' gestart door Melissa122, 4 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    "Multi kinderen"...
    Zitten er multi kinderen in dat pakje? Doet u mij dan maar een andere...
     
  2. Tuttie

    Tuttie Fanatiek lid

    11 jan 2010
    2.855
    0
    36
    Goed dat je het even zegt, ik had er helemaal overheen gelezen ;)
    Natuurlijk zitten er zoetstoffen in (het moet ook wel een beetje lekker smaken voor een kind) maar in mijn criteria geen 'schadelijke' zoals aspartaam etc.
    Heb me toen ook in verschillende vitaminen verdiept zoals Davitamon etc maar dit is echt een goede variant.
    Maar dat is ieder voor zich, misschien heeft ts wat aan de tip en anders misschien een meelezer.
    Wij zijn er iig heel tevreden over :)
     
  3. Joyful

    Joyful Actief lid

    19 feb 2010
    457
    54
    28
    NULL
    NULL
    Ik heb ook Davitamon en wil ook wel een andere met natuurlijke stoffen.
    Ik heb even op hun site gekeken wat voor zoetstoffen er dan wel in zitten. Dat kon ik niet echt vinden, kan jij eens op het etiket kijken?
     
  4. Stefanie78

    Stefanie78 Fanatiek lid

    7 jul 2010
    3.744
    0
    36
    Friesland
    Wij geven de kauwtabletten van vibovit, wel met zoetstoffen (sorbitol, xylitol en sucrose) maar zonder synthetische kleur en smaakstoffen en optimax beertjes dat si zonder kunstmatige toevoegingen maar dus wel met suiker.
    Ik moet zeggen dat de lijst met ingrediënten van optimax een stuk korter is als die van vibovit en optimax is goedkoper.
     
  5. Beatissimam

    Beatissimam Fanatiek lid

    23 sep 2013
    4.559
    0
    0
    NULL
    NULL
    FIY: sucrose is gewoon een ander woord voor witte suiker!
    En chemische synthetische zoetstoffen voor een kind zijn slechter dan dat kleine beetje sucrose.

    Vibofit is daarom helemaal geen goed produkt voor kinderen (bovendien is de vitamine- en mineralenrange heel mager).
     
  6. frannie82

    frannie82 VIP lid

    28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Karmijn is een kleurstof dat uit een luis wordt gemaakt. Natuurlijk dus en niet schadelijk.
     
  7. Marlijn82

    Marlijn82 Fanatiek lid

    28 mrt 2012
    1.968
    0
    0
    Overijssel
    Precies, maar vind maar eens uit of iets gezoet is met pure stevia of met rotzooi, daar heb je een heel onderzoekslab voor nodig.
     
  8. Juffie26

    Juffie26 VIP lid

    24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Het is laatst nog verschenen in beste koop voor je kind dat er in multi vitamines voor kinderen veel te veel vitamines zitten, die zijn gemasseerd op volwassenen. Er zitten te hoge aantallen van adh.
    Na het lezen van dit artikel ben ik per direct gestopt met het geven van multivitamines. En het fabeltje teveel vitamine is niet erg klopt ook niet want het is wel degelijk schadelijk langdurig en structureel teveel van adh vitamines binnen te krijgen. Ik ben direct gestopt!
     
  9. Marlijn82

    Marlijn82 Fanatiek lid

    28 mrt 2012
    1.968
    0
    0
    Overijssel
    Ik heb indd na een lange zoektocht besloten dat het kleine beetje suiker minder schadelijk is als de synthetische zoetstoffen, pure stevia daarentegen is wéér een ander verhaal, daar ben ik nog niet over uit.
     
  10. Bluesky

    Bluesky VIP lid

    1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Onze kinderen krijgen Optimax Kinder multi. En dan de naturel smaak. Er staat op dat het vrij is van kunstmatige zoetstoffen en hulpstoffen.

    Ik heb me er niet heel erg in verdiept, het enige wat ik persè wilde was dat er geen kunstmatige zoetstoffen inzaten. O ja, en het moet ook nog een beetje betaalbaar zijn... ;) Een potje van 100 stuks is ongeveer een 10tje, geloof ik.

    Er zit dan wel weer maltodextrine in, dat schijnt ook niet zo goed te zijn.
     
  11. Marlijn82

    Marlijn82 Fanatiek lid

    28 mrt 2012
    1.968
    0
    0
    Overijssel
    Al die stomme toevoegingen maken het er ook niet makkelijker op, de voedselindustrie is compleet de weg kwijt.
     
  12. bwoe

    bwoe Actief lid

    14 jun 2009
    180
    0
    16
    NULL
    NULL
  13. Bss

    Bss Lid

    8 sep 2014
    11
    0
    0
    NULL
    NULL
    Toevallig dat ik afgelopen week een zoektocht gestart ben in het vinden van flesvoeding zonder kunstmatige suikers en wat minder e-nummers! Het bekendste merk zit hier echt vol mee.. Voelt toch hek. Kwam op biobim uit maar daar zit ook weer maltodextrose in.. Een nog chemischere variant van suiker :| toen ik belde voor informatje vertelde ze dat indd sommige goede mineralen en vitaminen ook met e nummers worden aangeduid, en dat suiker erin MOET zitten vanwege verplichte toevoegingen van de voedselwaren wet.. Heb hier toch wel vraagtekens bij waarom?! Nannycare verkoopt wel flesvoeding zonder suiker, maar niet te betalen... Zou daarvan ook geen variant bestaan? (Jaja bv i know i know)
     
  14. Juul75

    Juul75 VIP lid

    8 apr 2010
    11.900
    7.617
    113
    Moedermelk bevat ook een vracht suiker. Lactose. Mijn bv was altijd zoeter dan flesvoeding.
     
  15. Beatissimam

    Beatissimam Fanatiek lid

    23 sep 2013
    4.559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat voor variant bedoel je?
    Nannycare bevat alleen lactose. Je kan een gratis proefverpakking aanvragen.
     
  16. IngeM

    IngeM Fanatiek lid

    17 dec 2011
    1.590
    0
    36
    Goeree Overflakkee
    Ik ben ook op zoek naar vitamines zonder troep, deze lijkt me wel goed toch? In de vitamine d/k zit alleen katoenzaadolie en vitamines. Maarja, geen versie met alleen vitamine d druppels.
     
  17. Aszz

    Aszz Niet meer actief

  18. Juffie26

    Juffie26 VIP lid

    24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Volgens het tijdschrift van de consumentenbond schijnen deze als slecht uit de test te komen. Het bevat een teveel van een bepaalde vitamine wat wel degelijk schadelijk is als je er teveel van binnenkrijgt. Ik heb ook deze maar ben er per direct mee gestopt!
     
  19. Beatissimam

    Beatissimam Fanatiek lid

    23 sep 2013
    4.559
    0
    0
    NULL
    NULL
  20. Beatissimam

    Beatissimam Fanatiek lid

    23 sep 2013
    4.559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Linkje?
     

Deel Deze Pagina