Kindervitamines zonder suikers, zoetstoffen en E-nummers

Discussie in 'De lounge' gestart door Melissa122, 4 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bss

    Bss Lid

    8 sep 2014
    11
    0
    0
    NULL
    NULL
    Klopt alleen zijn dat wel natuurlijke suikers en geen geraffineerde, zoals de toegevoegde suikers in normale flesvoeding. Vandaar :)


    Met een variant op nannycare bedoel ik een soortgelijke die misschien wat betaalbaarder is :| vind de nannycare wel echt heavy qua prijs..
     
  2. Beatissimam

    Beatissimam Fanatiek lid

    23 sep 2013
    4.559
    0
    0
    NULL
    NULL
    #42 Beatissimam, 5 okt 2014
    Laatst bewerkt: 5 okt 2014
    Nee, niet slecht en niet schadelijk!

    Kijk, dit zegt de Consumentenbond:

    "De gummies van Optimax en Roter bevatten bijvoorbeeld ruim 200% van de aanbevolen hoeveelheid foliumzuur (vitamine B11) voor kinderen tot en met 3 jaar. Daarmee zitten ze op de maximumgrens van wat nog veilig is. Een hogere dosering kan schadelijk zijn voor het zenuwstelsel.

    In twee gummies van Optimax zit 200mcg foliumzuur. Een kind van 4-6 jaar mag 300mcg foliumzuur per dag. En een kind van 1-3 jaar mag gewoon 200mcg foliumzuur per dag, dat is de veilige bovengrens, dus wat nou: 'ruim 200%'?

    En dan de derde fout: 'kan schadelijk zijn voor het zenuwstelsel'. Nee hoor; een te hoge inname van synthetisch foliumzuur (uit supplementen of uit verrijkte voeding) kan een tekort aan vitamine B12 maskeren. Dit geldt overigens alleen bij een ernstig vitamine B12 gebrek als gevolg van een auto-immuunziekte (pernicieuze bloedarmoede), waardoor er nagenoeg geen vitamine B12 wordt geabsorbeerd.

    Bij Vraag en Antwoord zegt de CB dit:

    Kan mijn kind teveel vitamines binnenkrijgen?

    Dat kan, maar ligt niet erg voor de hand. Bijvoorbeeld door meer vitaminepillen te nemen dan op het potje staat. Of door naast de pillen veel verrijkte producten met extra vitamines eten.

    Let vooral op vitamine A en foliumzuur. Daarvan is een teveel schadelijk. Daarom is het belangrijk om niet meer pillen te geven dan geadviseerd wordt op het potje.


    Je potje Optimax zou ik dus maar uit de ton vissen!
     

Deel Deze Pagina